1. Kojima Productions bevestigt ontwikkeling nieuwe game

Kojima Productions bevestigt ontwikkeling nieuwe game

Ook wordt er muziek opgenomen voor de (trailer van de) game

Kojima Productions, de studio van de geprezen ontwikkelaar Hideo Kojima, werkt aan een nieuw spel.

Dat werd via het officiële Twitter-account van de ontwikkelaar bevestigd. Daarbij wordt gemeld dat er diverse vacatures beschikbaar zijn voor de in Tokio gesitueerde studio. Naast het feit dat "een nieuw project in ontwikkeling is", zijn er nog geen details.

Wel plaatste Ludvig Forssell, de audio director en componist van Kojima Productions, gisteren een bericht op Twitter dat hij nieuwe muziek aan het opnemen is voor een onaangekondigd project. Het is waarschijnlijk dat het om de nieuwe game van Kojima Productions - of een mogelijke eerste trailer voor die game - gaat. Forssell heeft onder andere de muziek van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain en Death Stranding gecomponeerd.

Hideo Kojima vertrok een aantal jaar geleden bij Konami om zijn eigen studio op te richten. Zijn eerste game onder Kojima Productions was Death Stranding, dat in november vorig jaar voor PlayStation 4 en in juni dit jaar voor pc verscheen.

Details over de nieuwe game van Kojima zijn er nog niet. Eerder gaf Kojima al aan naar horrorfilms te kijken ter voorbereiding van een nieuw project. In mei dit jaar meldde hij dat een "groot project" van hem onlangs was geannuleerd. In een interview met Wired gaf acteur Norman Reedus, die de hoofdrol speelt in Death Stranding, aan dat hij in gesprek was met Kojima over meer content rondom Death Stranding.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Zin in . Hopelijk net zo'n meesterlijke game als Death Stranding. In Hideo Kojima we trust.
  • @Meta_coola death stranding was inderdaad een geniale game.
  • @Meta_coola

    Zeker, hoop echt op een horror game PT stijl.
  • @Meta_coola
    Death Stranding was inderdaad enorm gaaf maar ik hoop dat Kojima-san eens weer zoiets als Snatcher of Policenauts gaat maken.
  • De oude studio heet ook Kojima Productions, dus technisch gezien is Death Stranding niet de eerste game, wel de eerste game zonder Konami.
  • De laatste game van enig niveau van hem is toch al een hele tijd geleden.

    Death stranding is mega saai.. eentonige lege wereld
  • De vorige game ging over pakketbezorging. Waar zou deze game over gaan? Stofzuigen, het OV, tuinieren, of iets anders? Ik ben benieuwd!
  • @PietS.

    Allemaal fout geraden. In zijn volgende game ga je een Nintendo store beginnen en moet je zoveel mogelijk Nintendo games inpakken en verkopen. En dan mag je 1x per maand helemaal aan de andere kant van de stad bij Bowser je geld ophalen. Er zit ook keuze vrijheid in de game. Zo mag je als je het spel start kiezen met wie je de game speelt Mario of Luigi.

    In de avond uren moet je slapen en ook princess peach vermaken (nee niet op die manier) . Ze maakt haar eigen kleding en die mag je ook nog eens beoordelen. De mooiste kleding mag je ook verkopen in de winkel.

    Als beloning vervult de princess jou wensen.
  • @DefenseForceNL

    Droomgame! *hearteyes*
  • @PietS.
    Zoals ik hier al zei

    https://www.insidegamer.nl/artikel/mijn-top-vier-games-2019-plus-mijn-top-twee-games-van-het-decennium/

    Is het zo'n grote onderschatting om dit enkel als een pakket bezorgen game te bestempelen.

    En ja de gameplay is inderdaad pakketjes bezorgen, maar nee het is niet zo oppervlakkig als dat je denkt dat het is. De gameplay van Death Stranding is een van de diepgaanste van alle games die dit jaar zijn uitgekomen, het is niet simpel een pakketje van A naar B brengen nee elke missie is anders en dat komt door verschillende factoren.
    Alleerst kan je niet zeggen oh ik neem dit pakketje mee en dit pakketje, nee je moet goed nadenken of dat je al die pakketjes wel mee kan nemen want je moet niet te zwaar en te hoog bepakt worden want dat komt je balans niet ten goede. Daarbij heb je toch ook ruimte nodig voor je wapens en gereedschap, neem je die niet mee dan ben je fucked. Nu kan je zeggen maar dan stop ik al die pakketjes en extra gereedschap toch op/in m'n voertuig? Ja dat kan je doen maar ook dan ben je acht van de tien meer fucked want er zijn heel vaak momenten dat je je voertuig en de lading die je niet op je rug kan dragen achter moet laten. En dan kom je bij het punt de pakketjes wegen bij elkaar 100 kilo, je kan 120 kilo maximaal dragen op je rug nu zit je dus met het dilemma dat je ook nog gereedschap wapens nodig hebt en je hebt ze toch echt beide nodig maar je moet één van de twee toch echt achter laten ergo je bent fucked. Nu komen we aan bij factor twee je weet nooit wat je onderweg kan tegengekomen, hoe goed je ook je ook je route gaat plannen BT's kunnen elk moment opduiken en je leven zuur maken. Daarnaast heb ik heel vaak gehad dat ik dacht dat ik m'n route goed doordacht had, maar als nog kwam ik voor obstakels zoals kliffen en rivieren etc. te staan. Nee nogmaals deze game afdoen als een Walking simulator waar je enkel pakketjes moet bezorgen is echt de onderschatting van het decennium.
  • @Meta_coola

    "Iemand die vindt dat de stemacteurs van Assassins Creed Odyssey net zo vakkundig zijn als de stemacteurs van Red Dead Redemption 2 heeft nooit gelijk, jongen. Hoe dan ook.. nooit." zei mijn grootmoeder vroeger altijd tegen me. Ik dacht toentertijd dat ze een gekke oude vrouw was, maar inmiddels besef ik me dat ze eigenlijk heel weldenkend was.
  • @Meta_coola
    Nu de (in mijn ogen iets te overdreven) hype voorbij is, is het wel een game die me toch is blijven intrigeren. Niet zo zeer qua gameplay, maar meer thematisch. Dat connecten en hulp vinden van andere spelers in een desolate wereld. Vraag me alleen een ding af, misschien dat jij daar wat over kan uitleggen.

    Hoe werkt de shared world en welke objecten verschijnen er in jouw game? Moeten dat actieve spelers zijn op dit moment? Of staat het al vol vanaf het begin nu de game een jaar uit is? Oftewel, als je de game over een maand in een een PS5 propt, bouwt die ervaring dan hetzelfde op als bij launch? Zelfs als je bij wijze van spreken de enige bent die de game op dat moment speelt…

    Misschien een ingewikkelde vraag, maar ik dacht als er hier een kenner is over de game, dan moet jij dat zijn haha.
  • @That Mr Awesome

    Ik snap heel veel van deze game, maar er zijn twee dingen die nog steeds een mysterie zijn en dat is hoe de shared world precies werkt en story wise blijft een groot mysterie en dat spookt nu nog steeds door mijn hoofd. Ooit zal ik die betekenis berijpen.
  • @PietS.

    Het ging over verkennen van een wereld in nood, je kon zelf bepalen hoe je het aanpakt. Mario is toch ook steeds hetzelfde, peach in nood door Bowser, Mario moet haar weer redden, Zelda hetzelfde, dame in nood etc.
  • @LosPilotas

    Weet niet of ik het helemaal eens ben met je vergelijkingen. Wel ben ik het er mee eens dat het een unieke game is. Die overigens niet in een bestaand genre past maar meer een nieuwe genre gecreëerd heeft namelijk strand games.
  • @PietS.
    Grappig hoe jij steeds reageert als een bedreigde diersoort bij elk Kojima nieuwtje. Hij weet je steeds goed te triggeren.
    Wat death stranding betreft, jij zou die game (indien je hem effectief zou spelen) toch niet begrijpen
  • @Jowy

    Ach ja hij is niet enige die kinderachtig reageert. Mensen die al beginnen over de credits die terecht zo zijn als ze zijn kan sowieso op gaming gebied niet meer serieus nemen.
  • @Meta_coola
    Ga toch weg man. Alsof iemand met een beetje verstand jou serieus kan nemen.

    Weet je wat pas kinderachtig is? Je reactie aanpassen nadat iemand anders negatief over iets is geweest wat jij nog niet de hemel in hebt geprezen. Irritant gedrag
  • @blue_blade_3

    Jezus waar je jezelf wel niet druk over kan maken.
  • @Meta_coola
    Zegt er één wat zeg. Alles wat een ander niet met je eens is moet jij verdedigen. En dan een ander gaan wijzen op "je ergens druk om maken".

    Obsessie gedreven figuur dat je bent.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren