1. Halo Infinite komt later om team te sparen

Halo Infinite komt later om team te sparen

Dat vertelt Bonnie Ross, hoofd van 343 studios, in een interview

De lancering van Halo Infinite laat nog iets langer op zich wachten. Bonnie Ross, vicepresident van Microsoft en hoofd van ontwikkelaar 343 Studios gaf dit aan in een interview over de game. Deze keuze is voornamelijk gemaakt om het team te sparen.

Ross geeft aan dat er een vrij nieuw team aan Halo 4 werkte. Het team was nog niet bekend met de Halo engine en dit heeft voor veel overuren gezorgd. De engine was nog vrij ingewikkeld en dit maakte het erg lastig voor ontwikkelaars om hun werk te imlementeren.

Halo Infinite

Het Halo-team werd beloofd dat de engine verbeterd zou worden, zodat het overwerken voorkomen werd. Dit is niet per se gebeurd voor Halo 5. Het team gaf ook aan dat het bedrijf beloofd had dat ze niet meer over hoefden te werken. “En ze hadden gelijk”, zegt Ross over het onderwerp.

“We hebben dus iets meer tijd genomen”, zegt Ross. “We werken aan een manier van werken aan de game waarmee het allemaal makkelijker, soepeler en zonder overuren gaat.” Ross geeft aan dat overuren bij elke game komen kijken, maar dat ze het zoveel mogelijk willen voorkomen. “Het is gewoon niet eerlijk richting het team”, aldus Ross.

Halo Infinite werd tijdens E3 2018 aangekondigd voor Xbox One. De game heeft nog geen releasedatum.

Dit artikel delen

Over de auteur

Romée Scholten Gek op games, gek op schrijven, af en toe ietsjes afgeleid.

Reacties

  • Verwachte deze game de komende jaren toch nog niet eerst maar eens Gears 5.

    de lancering van halo 5? Denk dat daar infinite moet staan (:
  • @masters007 Nee ze bedoelt echt Halo 5. Ze hadden namelijk beloofd om betere tools te maken na Halo 4, maar dat is niet gebeurd. Tijdens de ontwikkeling van Halo 5 was daarom onnodige crunch.
  • @Jack O ''De lancering van Halo 5 laat nog iets langer op zich wachten.''

    Dan klopt de zin toch niet als ze Halo 6 bedoeld?
  • @Robskeee Ah ja, over die zin heb je gelijk! Thanks.
  • @Jack O

    Niet om te zeuren, maar voor een professionele site worden er de laatste tijd toch best wat schoonheidsfoutjes gemaakt. gedupliceerde lappen tekst in artikelen, foutjes als 'het gebeurd' of volledig verkeerde games (zoals hier) noemen. Dat members spelfouten oid maken vind ik niet zo'n probleem, maar een site mag hier gewoon geen fouten in maken imo. Maar nogmaals, het is met name sinds de laatste tijd dat mij dit opvalt. Verder no hard feelings oid
  • @benjaminben Thanks voor je feedback. We doen uiteraard ons best om dat te voorkomen en zo correct mogelijk nieuws te brengen, maar wij maken ook weleens fouten. Er zijn een aantal factoren waardoor het de laatste tijd wellicht vaker voorkomt, dus ik zal alles zover mogelijk dubbelchecken.
  • @Jack O

    goed om te horen. Om ook maar even positief te zijn ; je wordt steeds meer het gezicht van IG, en ik moet zeggen dat ik dit een positieve ontwikkeling vind. Je komt over als een sympathieke vent die lekker normaal doet en niet over-de-top hip/ grappig probeert te zijn of te veel straattaal van zich afblaft (met name binnen de game industrie tref je nog wel eens van dit soort redacteuren, leuk voor de pubers maar ik heb er niets mee). Ook je schrijfstijl en je serieuze kijk op games bevalt mij wel. Daarnaast meng jij je veel tussen 'het volk' hier, en dat maakt dat je dichter bij de community staat dan menig andere redacteur hier. Je hebt ogenschijnlijk hart voor de zaak, en dat is best een compliment waard. Ga zo door Jack
  • @benjaminben dat vind ik tof om te horen, ik doe het dan ook met groot plezier. Jij (en alle actieve members) ook bedankt!
  • @benjaminben
    Mooi gezegd en helemaal mee eens!
  • Hoop dat Rockstar mee leest, zo hoort het mensen.
  • Goed werk heeft tijd nodig (als het maar niet altijd gebeurd).
  • @Piet S.
    Al is Crackdown 3 een mooi voorbeeld dat je naast tijd ook een goed team nodig hebt..
  • @Gaaiz

    True!
  • Ik heb heel wat vertrouwen in deze game, maar ben wel bang dat we er nog even op kunnen wachten.. Komende E3 verwacht ik wel wat meer details.

    Ps. De (link)tekst "Lancering Halo uitgesteld" vind ik ietwat overdreven. Er is nooit een releasedatum uitgegeven. Er wordt alleen gezegd dat ze dit keer meer de tijd nemen om het product af te maken.
  • Ik dacht dat deze Halo een totaal nieuwe engine kreeg. De Slipstream engine ofzo?

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren