1. Levolution lijkt een comeback te maken in Battlefield 6

Levolution lijkt een comeback te maken in Battlefield 6

Physics van gebouwen die instorten zouden erg realistisch zijn

Het levolution-systeem lijkt op een nog veel uitgebreidere manier terug te keren in Battlefield 6.

Levolution is de naam voor de techniek in Battlefield 3 en 4 waarbij spelers diverse gebouwen en andere grote objecten in de spelwereld kapot kunnen maken. Dit zorgt er voor dat er verschillende niveaus worden gecreëerd in de spelwereld. Een wolkenkrabber kan bijvoorbeeld vernietigd worden, waardoor er verder kan worden gespeeld in de ruïnes daarvan.

Insider Tom Henderson meldde in een video afgelopen weekend dat dit levolution-systeem terugkeert in de nieuwe Battlefield-game en dat het "levolution, maar op steroïden" is. Elk gebouw zou tot op zekere hoogte vernietigd kunnen worden. Dankzij realistische physics zouden de gebouwen realistisch instorten, afhankelijk van hoewel van de fundering nog overeind staat.

In de rest van de video herhaalt Henderson details over de game die hij vorige maand al lekte. Zo krijgt de game volgens hem een multiplayermodus voor 128 spelers op pc en komen er zogenaamde pelotons - vergelijkbaar met squads, maar op grotere schaal. Hieronder is de video te bekijken.

EA heeft alleen aangekondigd dat de nog naamloze, nieuwe Battlefield-game ergens eind dit jaar moet verschijnen en deze lente wordt onthuld.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Vet! Alleen levolution werd toch pas geïntroduceerd bij BF4? Je kon wel wat dingen kapot maken bij deel 3, maar bij deel 4 was het groter.
  • Dingen kapot en hele gebouwen slopen kon ook al in eerdere delen, zoals Bad Company en ook in BF1 en BFV.

    Levelution is inderdaad geintroduceerd in BF4 en dat was dat de map drastisch veranderd door een scripted event. In de ene map was dat het instorten van een wolkenkrabber en in een andere map kwam dat door een storm. De events kon je in de ene map zelf triggeren en in de andere map gebeurde dat op een bepaald moment in de tijd en kon je hier niets aan veranderen.
  • @CerandoX.nl dat vond ik best een kut system eigelijk dan heb ik liever de bad company manier dat je echt huizen kan opblazen. Want met die scripted events als je dat 5 keer had gezien wist je het wel en wist je precies wat er veranderd was aan de map.
  • @rpenning Eens, maar hopelijk zorgt dit nieuwe systeem van Levolution dat bijvoorbeeld alles kapot kan en dat het minder scripted is.
  • Allemaal leuk en aardig maar zorg eerst maar eens dat de game goed draait in geen jaren een goede bf gezien. Weet niet of ze die engine al vernieuwd hebben voor de volgende genaratie maar daar zaten wel wat fouten in. Ik zit dan ook meer te wachten op bijvoorbeeld 1 bf3 remake..
  • @masters007

    BF1 was toch in het algemeen goed onthaald?
    Ik heb me in ieder geval vermaakt met die game.
    Over BF V zullen we zwijgen :)
  • @BadAsh

    Poh, die eerste trailer toentertijd van BF1… Kippenvel.
  • @BadAsh BF1 draaide super en ook veel plezier gehad, bfv… op de een of ander manier kon ik nooit wat zien hahaha
  • @BadAsh

    Bf1 was aardig idd maar komt niet in de buurt van bf3 en 4.
  • Ik hoop terug in de moderne tijd, zoals BF4, dan koop ik het direct.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren