1. Lucasfilm was niet zeker van concept Star Wars Jedi: Fallen Order

Lucasfilm was niet zeker van concept Star Wars Jedi: Fallen Order

Productiemaatschappij zag het concept niet zitten

In een nieuwe aflevering van de AIAS Game Maker's Notebook vertelt Star Wars Jedi: Fallen Order-regisseur Stig Asmussen dat Lucasfilm liever een ander soort Star Wars-game zag.

"Ik pitchte: 'Hé, wat als we een game over Jedi en Force-krachten maken', en dat zagen ze niet helemaal zitten", zegt Asmussen. "Ze zeiden: 'wat dacht je van blasters en premiejagers en dergelijke?"

Uiteindelijk kreeg Asmussen groen licht voor Fallen Order door Lucasfilm ervan te overtuigen dat de samenstelling van Fallen Orders team niet geschikt was voor een dergelijke Star Wars-game:

"Je kan ons net zo goed vragen om een racegame te maken. Ik denk niet dat iemand blij wordt van het resultaat. Wat ik heb geleerd is dat de Jedi voor hen de heilige graal zijn. Je moet het verdienen om een game te mogen maken over Jedi. We gingen wat over en weer, maar uiteindelijk zagen ze waar ik vandaan kwam."

Star Wars Jedi: Fallen Order lanceerde afgelopen november. Een vervolg is mogelijk al in de maak.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Zeker een goede game en best lange speelduur, maar miste toch de bossfights en Force krachten uit The Force Unleased. Deze laatste vond ik echt wel de betere. (Deel 2 was daarin tegen weer niks aan)
  • Ik zal wel wat missen maar Respawn is een ontwikkelaar vol met CoD-ontwikkelaars die met de Titanfalls spellen in die trend bleef maken. Is het dan zo gek van LucasFilm om te vragen waarom ze niet met iets shooter-georienteerds kwamen?

    'Net zo goed een racegame'. Lolwut?
  • @Heer Mida Stig Asmussen regisseerde eerder God of War 3, en blijkbaar had hij zijn team samengesteld voor een vergelijkbare game. Ik heb het even verduidelijkt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren