1. Meer dan 90 miljoen downloads voor Mario Kart Tour in eerste week

Meer dan 90 miljoen downloads voor Mario Kart Tour in eerste week

Al is er nog niets bekend over de opbrengsten

In de eerste week van release is Mario Kart Tour 90,1 miljoen keer gedownload.

Het is daarmee de meest succesvolle Nintendo-game voor smartphones ooit. De mobiele Nintendo-games met de één na meest succesvolle eerste week is Animal Crossing: Pocket Camp met 14,3 miljoen downloads. Pokémon Go werd in de eerste week 38,5 miljoen keer geïnstalleerd, maar is maar voor een gedeelte van Nintendo zelf.

Mario Kart Tour is echter geheel gratis te downloaden op iOS en Android. Nintendo verdient er pas geld aan wanneer spelers aankopen doen in de app, en daar is nog niets over bekend. Spelers kunnen bijvoorbeeld een Gold Pass van 5,49 euro per maand kopen.

De karts in Mario Kart Tour trekken vanzelf op en kunnen vervolgens worden bestuurd door in een richting te swipen op het scherm. Alle speelbare personages in het spel hebben een eigen speciale item, die gebruikt kan worden tijdens de race.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Ik ben benieuwd hoe snel iedereen hem weer verwijderd heeft.
  • @CerandoX.nl
    Ik heb hem gelijk verwijderd. Ik vond het er gewoon niet uitzien.
    Er gaat niets boven een groot scherm.
  • Tja het is en blijft Nintendo. Dat word door de meeste blind gedownload/gekocht. Meeste mensen gaan er echt geen fuck om geven dat bomvol van micro transacties en p2w staat.

    Met deze Nintendo mobile games lijkt het net of dat LJN weer terug is.
  • Kijken over een aantal weken hoeveel spelers er nog over zijn. Zoveel downloads bij een gratis game zegt mij namelijk helemaal niks. Ze kunnen hem na 1 race ook weer eraf gegooid hebben.
  • @DefenseForceNL

    En dan is het doel van Nintendo alsnog bereikt. Heel Nintendo mobile is puur marketing. Sommige mensen zullen zich nu de console versie herinneren en mogelijk over gaan tot aankoop van de Switch versie.

    Het wordt interessant om te zien of er een verkoop stijging is voor de Switch versie van Mariokart. De Switch is een aardig koopje geworden voor veel casuals.
  • @Ramirez

    Dat was het Originele idee van Iwata. Maat met wat je nu ziet……Dit is meer dan marketing. Er zitten heel veel cash grab belletjes aan. De Visie voor mobile is veranderd binnen Nintendo naar iets dat steeds meer op EA begint te lijkt. Niet de nintendo die we van de handhelds en consoles gewend zijn. Leuk als aandeelhouder, maar als gamer en liefhebber hier niet blij mee.
  • @Newgamessuck

    Want Nintendo gaat dit ook doen met haar main platformen?

    Nintendo geeft ook regelmatig gratis DLC weg, wordt nu alle DLC van Nintendo gratis?

    Dat ze dit toepassen op mobile is eigenlijk logisch gezien wat voor flop Mario Run was. Mensen zijn blijkbaar niet zo happig om 10 of 20 euro voor een mobile game te betalen. Maar blijkbaar wel om een aantal keren een lager bedrag te betalen.

    Bovendien vergeet je de target audience. Dat zijn niet wij de gamers maar eerder het Pokemon go achtige publiek. Je weet wel gewoon Henk en Ingrid oid.
  • @Ramirez
    Je leest mijn post niet goed. Ik zeg: "Niet de nintendo die we van de handhelds en consoles gewend zijn.". Ik zeg juist dat de mobile strategie NIET lijkt op wat ze met de console doen. Niet dat ze dat daar ook gaan doen. (ze zijn niet helemaal gek).

    De huidige mobile strategie kun je imo onmogelijk recht praten. Het is gewoon krom. Iwata had het er al over dat hij bang was de value van haar IP te devalueren door mobile en dit is precies wat ze nu doen met Mario Kart. Het marketing idee was leuk, maar nu zijn ze in het rijtje van de grootste cash grabbers op mobile. Niet iets om trots op de zijn en zeker niet bevoordelijk voor de bekende IP.

    Ja, het mobile publiek snapte niks van het betaalmodel van Mario Run (wat voor ons gamers gewoon prima en ideaal was). Maar met Mario kart slaan ze veels te ver door. Zelfs de grootste mobile game reviewers schrikken ervan. Dit is fout. Je mag het proberen recht te praten, maar imo is dat gewoon niet meer mogelijk.
  • @Newgamessuck

    Ik praat het niet perse recht. Ik vind de prijzen zelf ook belachelijk en doe er ook niet mee. Ik zit er gewoon anders in omdat ik 0,0 heb met mobile games.

    Maar om het toch recht te praten:
    Een Ferrari is ook geen tonnen of miljoenen waard. Al helemaal niet als je het afspiegelt naar auto’s van andere merken die eerlijker geprijsd zijn. Echter het is wat de gek er voor geeft want ze rijden er genoeg.

    We zullen zien of Nintendo’s strategie werkt. De cijfers zullen vast niet al te lang op zich laten wachten. Het werkt voor die Italianen trouwens prima.
  • 90 miljoen keer spelen mensen Mario Kart (en wat er allemaal nog bij komt)
    Ik weet niet of het wat is… maar ik weet wel dat, wil je de perfecte Mario Kart ervaring hebben dan moet je toch een Switch (basis station) of de Switch Lite kopen!.
    90 miljoen mensen die daar over na kunnen denken…
    Dat is de beste reclame die je kunt wensen toch….

    Edit: O Ramirez was me al voor die jongen snapt het.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren