1. Super Smash Bros.-regisseur bespreekt veranderingen in Ultimate

Super Smash Bros.-regisseur bespreekt veranderingen in Ultimate

Regisseur aan het woord

Masahiro Sakurai, de regisseur van Super Smash Bros. Ultimate heeft in een artikel voor Famitsu meer details over de aankomende brawler onthuld.

In het artikel, dat vertaald is door Nintendo Everything, vertelt hij dat het originele voorstel voor Ultimate in 2015 werd gedaan terwijl er nog aan dlc voor de vorige versie werd gewerkt. Het ontwikkelteam voor de game werd op een later moment pas samengesteld.

Hij vertelt ook over de keuze om elk personage uit de vorige games terug te laten keren. "Zoals de meesten van jullie al weten, is het concept van de game: 'Everyone is here!' Ik dacht dat ik nooit de luxe zou krijgen om iedereen toe te voegen als ik niet de kans nam, dus ik heb dit idee doorgeduwd. Zelfs met alle risico's heeft Nintendo me toegelaten om dit te doen!" Sakurai zegt tevens dat hij moest kiezen om de mechanieken van de game compleet te vernieuwen of trouw te blijven aan de vorige games. Uiteindelijk is voor dit laatste gekozen omdat anders "er waarschijnlijk ongeveer een derde" van de personages in Ultimate beschikbaar waren.

Super Smash. Bros Ultimate

De gameplay in Ultimate is wel versneld. "Ik dacht dat dingen vloeiender zouden verlopen als de animaties korter waren om zo de speler niet te beperken. Deze veranderingen wilde ik al in vorige edities doorvoeren, maar ik had het al opgegeven - vooral met het 3DS-scherm - omdat er te veel gevallen waren waar ik de actie op het scherm niet kon volgen".

Sakaurai bespreekt ook het initiële aanbod van vechters in Ultimate: "Het aantal vechters dat je vanaf het begin kan gebruiken is gelimiteerd tot het aantal dat je in de N64-game kon gebruiken. Op deze manier kunnen spelers personages vrijspelen via een-op-eengevechten zoals in traditionele vechtgames."

Een andere verandering is dat spelers eerst een level moeten selecteren en hierna pas personages kiezen. "Op deze manier kan je de compatibiliteit van de vechters aanpassen op het level en spelregels invoeren als 'de verliezer kiest eerst' - toevoegingen die de game eerlijker maken."

Super Smash Bros. Ultimate verschijnt op 7 december voor Nintendo Switch. Lees ook onze hands-on preview over het nieuwste deel in de franchise.

Dit artikel delen

Over de auteur

Lucas May Hoofdredacteur van Gamer.nl. Liefhebber van de gekheid die deze maffe industrie met zich meebrengt. Perfecter dan Spelunky en Tetris wordt het niet.

Reacties

  • Volgens mij waren er al genoeg veranderingen besproken tijdens die e3 direct van een half uur..
  • @naapert
    Inderdaad! XD
  • Eerst een level en daarna pas een fighter kiezen, interessant. Is dat al een keer eerder in een (grote) fighter gedaan?
  • Dit gaat het niet worden helaas, was de vorige Smash al beu na een paar weken.
  • @CyberFl lekker belangrijk
  • Ik ben vooral benieuwd of er "iets" van een single player story mode komt..
    Alleen vechten vindt ik super leuk met vrienden op de bank maar zo vaak komt dat nou ook weer niet voor.
  • @HanTheMan
    Ik hoop het ook echt! Die adventure mode in Brawl was geniaal!
  • Hier ben ik HEEL blij mee:
    'vanaf het begin kan gebruiken is gelimiteerd tot het aantal dat je in de N64-game kon gebruiken. Op deze manier kunnen spelers personages vrijspelen via een-op-eengevechten zoals in traditionele vechtgames.'

    Het unlocken van nieuwe characters vond ik altijd veruit het leukste in de eerdere SMASH games! :-D
  • Ben een smash hater, maar mijn zoontje van 8 vindt het geweldig, dus……Kopen.
  • @Newgamessuck

    Volgens mij is dit de eerste smash game boven 12jaar en ouder. Heb jij ff geluk

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren