1. 'Mass Effect-multiplayergame werd geannuleerd wegens spanningen tussen studio's'

'Mass Effect-multiplayergame werd geannuleerd wegens spanningen tussen studio's'

'Montreal kon niet worden vertrouwd'

Ongeveer tien jaar geleden cancelde BioWare een multiplayershooter in het Mass Effect-universum wegens spanningen tussen studio's. Dat meldt ex BioWare-medewerker Patrick Moran aan The Gamer.

De game, een first-person shooter genaamd Mass Effect: Team Assault, werd ontwikkeld in Montreal. Volgens Moran was de game qua schaal vergelijkbaar met Battlefield 1943.

Mass Effect: Team Assault werd echter geannuleerd en geïntegreerd in Mass Effect 3 wegens 'spanningen' tussen BioWare's studio's in Edmonton en Montreal. 

"Hoewel ik niet Canadees ben en de spanning tussen Engelstaligen en Franstaligen niet kan waarderen, was het Edmonton-team behoorlijk overstuur over het openen van een studio in Montreal", zegt Maron. "De Montreal-studio, die een groot gedeelte van Mass Effect 3 bezat, werd intern ondermijnd door Edmonton, waar de Montreal-studio niet werd vertegenwoordigd."

Maron zegt dat de nieuwe studio volgens werknemers in Edmonton niet kon worden 'vertrouwd' met de franchise , al zegt hij te begrijpen dat werknemers vreesden voor hun eigen voortbestaan na het openen van de nieuwe studio.

Uiteindelijk werd Mass Effect: Team Assault in Edmonton omgebouwd tot een coöperatieve multiplayermodus voor Mass Effect 3, dat in 2012 verscheen. De modus keert echter niet terug in Mass Effect: Legendary Collection, een collectie met remasters die op 14 mei verschijnt.

mass effect legendary edition

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren