1. Meer dan een miljard dollar aan microtransacties uitgegeven aan Fortnite

Meer dan een miljard dollar aan microtransacties uitgegeven aan Fortnite

In mei werd er ongeveer 700 miljoen uur aan battle royale-content bekeken

Epic heeft sinds 2017 meer dan een miljard dollar aan microtransacties in Fortnite verdiend.

Dat blijkt uit een onderzoek van Superdata, dat door GamesIndustry.biz werd aangehaald. Sinds de lancering vorig jaar zijn de verdiensten van de game elke maand alleen maar gestegen. Afgelopen mei werd er bijvoorbeeld 318 miljoen dollar aan de game verdiend.

Volgens het onderzoek is het battle royale-genre op dit moment veruit het populairste gamegenre. Zo werd er in mei ongeveer 700 miljoen uur aan battle royale-content bekeken, meer nog dan naar moba's. Fortnite was verantwoordelijk voor 83 procent van die 700 miljoen uur.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Dit is toch belachelijk, dat er zoveel wordt uitgegeven aan cosmetische items, ongelofelijk.
  • @MythicZ
    Ik verbaasde mij ook echt wat voor prijzen sommige voor één skin overhebben. Ik begrijp die aantrekkingskracht ook echt niet. Ik vind het zelf ook tof om er anders uit te kunnen zien maar zulke prijzen heb ik er niet voor over. Nog maar te zwijgen voor die emoties enzo.
  • @AWESOMEDUDE3

    Verbaasd mij helemaal niks. Op FFXIV kopen ze ook gewoon rustig *show* gear voor 15 euro.

    Ben bang dat we dit gewoon moeten gaan accepteren.
  • @ShadowhunterrX

    Ik zie het probleem niet. Het is al goed dat het cosmetisch is ipv verbeteringen aan de gameplay. Ouders moeten maar beter opletten.

    Zelfde als met het nieuws van gisteren over tips aan vloggers.

    Accepteer maar gewoon dat er slimme en minder slimme personen zijn.
  • @AWESOMEDUDE3

    Ach weet je, als ze op deze manier toffe gratis games kunnen maken zonder een hoop reclame erin (gratis telefoon games), dan ben ik wel helemaal voor het concept. De games blijven zo eerlijk en daardoor ook een stuk leuker. De ontwikkelaar/uitgever kan lekker cashen aan de mensen die graag geld uitgeven aan onzin dingen zoals een mooie bril of roze slippers.

    Dus dank iedereen die geld hierin pompt. Dit concept is tig male beter dan pay-to-win.
  • @TheTox
    Interessante opmerking; hoe denk jij over cosmetische loofboxen?
  • @TheTox
    Ja prima dat ze die seasonpassen gebruiken om nieuwe features en verbeteringen aan te brengen maar vraag dan geen €20 voor één enkele outift, dit soort bedragen gaan werkelijk nergens meer over. Ja ik snap dat dit ook middels in-game verdiensten aan te schaffen is maar dan betaal je er vrijwel altijd als nog 'echt' geld voor.
  • Epic heeft de komende jaren in ieder geval de middelen om al hun eigen creatieve keuzes te kunnen maken. Benieuwd of dat leidt tot iets interessants en nieuws, of dat het voorlopig alleen Fortnite is wat de klok slaat.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren