1. Microsoft wil meer talent overnemen om Xbox Game Pass te voeden

Microsoft wil meer talent overnemen om Xbox Game Pass te voeden

'We hebben meer casual content met een breed bereik nodig'

Phil Spencer, hoofd van de Xbox-divisie, verwacht dat Microsoft in de toekomst meer ontwikkelaars overneemt om zo het aanbod van Game Pass uit te breiden.

Dat meldt hij in een interview met GameReactor. De Xbox-divisie van Microsoft heeft de afgelopen jaren verschillende bedrijven overgenomen, van Obsidian en Double Fine. Onlangs heeft het bedrijf de intentie uitgesproken om ZeniMax, het moederbedrijf van Bethesda en id Software, over te nemen.

"Zolang Game Pass blijft groeien, denk ik dat we dat moeten blijven voeden", vertelt Spencer in het interview. "Gezien de groei die er plaatsvindt, verwacht ik dat we constant in een modus zitten waarbij we meer creators toevoegen."

Hij heeft ook een mening over wat er nog aan de Xbox- en Game pass-portfolio ontbreekt. "Casual content met een breed bereik. Dat is geen sterk punt van ons. We hebben natuurlijk Minecraft en wat andere franchises. Maar als ik nadenk over het uitbreiden van het creatieve pallet van ons team, denk ik dat dit erg belangrijk is."

Spencer benadrukt daarnaast dat hij nog geen duidelijkheid kan geven over toekomstige Bethesda-games en of ze exclusief naar Xbox-consoles en pc komen. "We hebben ZeniMax nog niet gekocht. We hebben onze intentie om ZeniMax te kopen aangekondigd. Het moet nog goedgekeurd worden en ik voorzie geen problemen. We verwachten dat begin 2021 de deal rond is." Spencer legt uit dat omdat de overname nog niet officieel is, hij nog niets kan zeggen over de exclusiviteit van toekomstige titels. "Wat ik op de lange termijn wil, is dat deze geweldige studio's de beste games ontwikkelen die ze ooit hebben gemaakt."

Microsoft heeft echter ook zelf studio's opgericht, zoals The Initiative. De studio uit Santa Monica werkt al enkele jaren aan een geheim project. Spencer hint in het interview naar de game. "Ik heb gespeeld waar ze aan werken. De talent in die studio, geleid door Darryl Gallagher, is ongelooflijk, zeker wanneer ze zo'n sterke groep creators bij elkaar brengen, en zo'n werkcultuur neerzetten." Volgens geruchten werkt de studio aan een Perfect Dark-game, maar niets is bevestigd.

Xbox Series S

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Beste uitvinding ooit

    Samen met een vriend gamepass ultimate
    Beide Xbox live
    Beide alle games van gamepass

    Goedkoper en beter vind je het niet
  • @Ichabod
    Heb je al een Xbox series X gehad van Microsoft voor je propaganda? 🤣

    Of is je Phil Spencer account al gebanned?
  • @TommieNL

    Op launch staat die hier onder me 75 inch 4k 120hz tv

    Genietend van gamepass
  • @TommieNL is hij dat ja? wat een kansloze gast.
  • Kortom, kwaliteit van eigen bodem hoeven we niet meer te verwachten van Microsoft. Het gaat ze puur nog om overnames. Ik had dus vanaf het begin al gelijk. If you can't make them Just buy them. Zonde.
  • @TommieNL
    Niet helemaal. In het interview zegt hij: "So, with the growth that we are seeing, I expect we will constantly be in this mode of bringing more creators into the fold."

    Dat kan ook bijvoorbeeld gaan over deals met third party games om vanaf launch in Gamepass te verschijnen, niet per se overnames. Kleine nuance die in vertaalde nieuwsberichten vaak verloren gaat.
  • @TommieNL
    Wat je ook al vanaf het begin steeds vergeet erbij te vermelden;
    Hetzelfde als wat Sony al jaren doet dus.

    …but there's always a bigger fish! De angst is in je post terug te lezen. Ook al vanaf het begin :^D
  • @SmartTies
    Daar gaan we weer….
    Wie heeft het nou over angst?

    Ik vind het gewoon jammer dat Microsoft niks uitbrengt uit hun eigen studios
    Wat een feit is. Iig niet veel.
    Maar geniet van je Xbox hoor, ik gun het je van harte.
    Persoonlijk is er bij PlayStation meer wat meer in mijn smaak valt. Dus ik zit prima in het blauwe kamp.
  • @TommieNL

    Ik ben al vanaf het begin vooral een gamer die Nintendo een warm hart toedraagt gezien die volgens mij de beste games uitspuugt. Qua Sony en Microsoft ben ik totaal neutraal en kan je eerlijk zeggen zonder enige bias. Microsoft pakt de nieuwe generatie 10x beter aan dan Sony doet tot nu toe. Ik denk ook dat dit de generatie is dat microsoft niet meer gaat achterlopen op Sony of zelfs al in gaat halen qua sales.
  • @TommieNL
    Daar gaan we weer…

    Insomniac -> Gekocht door Sony in 2019
    Guerrilla Games -> Gekocht door Sony in 2005
    Media Molecule -> Gekocht door Sony in 2010
    Naughty Dog -> Gekocht door Sony in 2001
    Sucker Punch Productions -> Gekocht door Sony in 2011
    Bigbig Studios -> Gekocht door Sony in 2007
    Evolution Studios -> Gekocht door Sony in 2007
    Incognito Entertainment -> Gekocht door Sony in 2002
    Psygnosis (Studio Liverpool -> Gekocht door Sony in 1993
    Zipper Interactive -> Gekocht door Sony in 2006

    StreetFighter 5 -> Sony betaald met cash voor exclusiviteit.
    2020 -> Sony probeert zoveel mogelijk om third partydevelopers exclusief te krijgen

    Sony lijkt onderhand Ajax en zijn 'eigen jeugd' hier :D

    Ik koop ze allebei, dus ben niet gestremd zoals jij en lul dus niet met een groene of blauwe zonnebril op. Nintendo koopt de Bayonetta games, Microsoft Bethesda en Sony al die shit hierboven. Grow and man the fuck up!
  • @SmartTies

    Weet hij zelf ook hoor, maar ja heeft de keuze PS5 gemaakt en dan is het altijd leuk om tegen de concurrentie aan te trappen he.

    Weet niet wat dat is met sommige dan voelen ze zich beter ofzo met hun gemaakte keuze.

    Viel me laatste tijd al meer op dat hij bij MS en Nintendo soms met van de steekjes komt en doet denk ik om zijn eigen keuze wat meer te rechtvaardigen.

    Eigenljk als je net als hij al zegt dat hij blij is in het blauwe kamp te zitten weet je al genoeg. Dan is alleen alles goed uit eigen kamp. En zien ze alleen wat ze willen zien.
  • @DefenseForceNL
    Het kan natuurlijk pijnlijk zijn als een bedrijf je favoriete franchises wegneemt bij de enkele console die je zal aanschaffen voor de komende ~6 jaar. Ik zou ook stevig balen als Google Stadia opeens Capcom zou overnemen bijvoorbeeld, terwijl ik (nog) niet geïnteresseerd ben in Google Stadia.
    Maar dat veranderd niet het feit dat bedrijf A niet op hetzelfde uit is als bedrijf B; ons geld. En of dat nou is door studio's te kopen, door slimme exclusieve deals te maken, een pauper rapper in je marketingplan te zetten of de billen uit elkaar te trekken om genaaid te worden, het komt allemaal op hetzelfde neer.

    Echter, met meer geld heb je meer mogelijkheden.
  • @SmartTies

    Yup helemaal waar.
  • Meer geld is niet meer succes hebben. Als dat het geval was, dan had Xbox bij de eerste console al misschien meer markaandeel kunnen wegsnoepen.
  • @Snake_NL
    Dat zeker. Daarom zei ik ook meer mogelijkheden. Kijk maar naar Nintendo met maar de helft van de marktwaarde van Sony.
    Microsoft heeft zelfs de Xbox brand willen verkopen halverwege de huidige generatie toen Don Mattrick nog aan het roer stond, omdat het te weinig opleverde. De frisse wind die Phil Spencer aan het roer bracht en zo de zeilen in de goede richting draaide, heeft ervoor gezocht dat de higher ups er toch mee verder wilden.

    Ik snap sowieso niet waarom er niet eerder met geld is gesmeten. Dat kwakkelende en leunen op die 3 franchises heeft een hele generatie gekost. Ik denk verblind door de successen van een Nintendo door met zeer weinig veel te doen. Vandaar ook de kansloze missie met Kinect. Of aandeelhoudersinvloed?
  • @SmartTies
    Heel kort samengevat: Don Mattrick
    Die zag 't succes van de Wii met bewegingen en "simpele goedkope spelletjes", wat een gigantisch faalproject is geworden en investeringen in studio's stond compleet stil. Eeuwig zonde na alles wat is opgebouwd met de originele Xbox en de 360. Nu aan 't einde van de Xbox One generatie is er een hoop recht gezet, maar de schade is nog altijd duidelijk.
    Dat er Microsoft niets/weinig uit heeft gebracht zoals TommieNL beweert is natuurlijk onzin. Er is genoeg uit gekomen, maar op de Playstation 4 is simpelweg een stuk meer uitgebracht.
  • @Snake_NL Het grote verschil met toen en nu is dat de Xbox afdeling in het verleden altijd heeft moeten vechten om goedkeuring te krijgen van de aandeelhouders van Microsoft. Velen waren de afdeling liever kwijt dan rijk.

    Ondertussen heeft Phil Spencer de leiding van MS zo ver gekregen dat die ook gelooft in de Xbox afdeling en krijgen ze eindelijk de fondsen die ze nodig hebben om een leidinggevende kracht in de business te worden.

    En dat zoiets slecht valt bij sommige smurfen dat was te verwachten. Maar zoals hierboven al werd gezegd "there's always a bigger fish". Het is niet dat ze zich zelf niet vrij vaak genoeg schuldig hebben gemaakt aan de praktijken die hun fans nu plots "verachten".
  • @SmartTies
    Maar dan wordt er altijd gezegd dat die studios al Second Party waren en exclusief voor PS ontwikkelen en dan mag het. Ze vergeten alleen hoe Sony die studios second party maakt, want dat doen die studios echt niet zomaar.
  • @CerandoX.nl
    Precies. Second, first, StreetFighter 5 of Bloodborne; het blijft betalen voor exclusiviteit.

    "bubub maar M$ Studio's kunnen niets zelf verzinnen.."
  • @SmartTies
    joe noemt allemaal studio's die al nagenoeg playstation exclusief waren. Ik begrijp die vergelijking niet echt…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren