1. Mini-Reviews #7: Bonsai, Warbit Online en Freebie

Mini-Reviews #7: Bonsai, Warbit Online en Freebie

Toen ik begon met het schrijven van deze Mini-Reviews, was mijn voornaamste reden dat ik de homepage van InsideGamer niet wilde overspoelen met reviews van een paragraaf of vijf lang. Wat ik toen echter nog niet wist, is dat er heel veel games zijn waar je feitelijk nog minder over kunt vertellen dan dit. Deze Mini-Reviews starten we daarom met een…uh…mini Mini-Review?

Want eerlijk gezegd vraag ik me terwijl ik deze zin type nog steeds af wat ik nu in hemelsnaam ga vertellen over Bonsai. Een verhaal is er niet, noch is er bijzonder veel gameplay. Net als een echte boom groeit jouw plantje namelijk vanzelf in Bonsai. Je zet het ‘’spel’’ aan en gaat vervolgens lekker wat anders doen terwijl je berkenboom, eikenboom, suikeresdoorn, geen bonsaiboompje (niet zo mal doen), Japanse Esdoorn of reguliere esdoorn groeit. Zo nu en dan keer je terug en knip je het wat bij zodat je het in een leuk model krijgt en ondertussen druppelen de achievements binnen. Verf zien drogen klinkt nog beter…

Bonsai

Bonsai is een game is dezelfde zin dat Hans Teeuwen een komiek is: in naam. Het is een veredelde interactieve desktopapplicatie waar je voor moet betalen, maar je haalt nog meer plezier uit het kriebelen in MS Paint.
1
10
Score: 10
  • Nope
  • Alles
O jee, het lijkt erop dat deze Mini-Review vooral een hele hoop rommel gaat worden. Want na Bonsai hebben we nu nóg een spel dat nauwelijks iets doet: Warbit Online. In deze FPS speel je in je eentje of met andere in horde mode of deathmatch, maar in praktijk komt daar maar weinig van terecht. Immers is de playerbase niet enkel nauwelijks bestaand, maar de game is enkel nog te krijgen via schimmige resellers als G2A. En wat je krijgt als je de moeite neemt? Een game die nauwelijks functioneert, daar het oppakken van nieuwe ammunitie om de haverklap niet werkt. Bah bah.

Warbit Online

Bonsai mocht dan wel maar nauwelijks een game zijn, maar Warbit Online is nauwelijks functioneel. Immers wordt het heel moeilijk om te schieten als je om de haverklap geen kogels tot je beschikking krijgt.
1
10
Score: 10
  • Nope again
  • Het is een interactieve puinzooi
Van een game als Freebie zou je denken dat die, zoals de naam impliceert, gratis is. Maar daar die in dit artikel staat, is dat niet het geval. Freebie kost namelijk € 0,50. Daarvoor krijg je een spel met een vierkant waarin een wijzer ronddraait. Ondertussen kun jij vanuit de linkerbovenhoek en rechteronderhoek een bal schieten, wiens pad wordt afgebogen door de wijzer. Het doel? Laat de bal de groene vlakken rakken om een zo hoog mogelijke score te halen. Dat is alles.

Freebie

Ik zoek de games er niet op, maar net als Bonsai en Warbit is Freebie een game waar nauwelijks iets over te vertellen valt, waardoor dit artikel een stuk korter uitvalt dan normaal. Gelukkig was Freebie ondanks zijn simpliciteit nog wel een paar minuten amusant, waardoor de tijd niet volledig verspild was. Een aankoop kan ik echter niet aanbevelen
4,2
42
Score: 40