1. Mogelijke rechtszaak tegen Sony vanwege drift in PlayStation 5-controller

Mogelijke rechtszaak tegen Sony vanwege drift in PlayStation 5-controller

Amerikaans advocatenbureau onderzoekt de mogelijkheden

Een Amerikaans advocatenbureau onderzoekt de mogelijkheid naar het aanspannen van een rechtszaak tegen Sony vanwege een driftprobleem in de DualSense-controller.

Het kantoor Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith onderzoekt of het mogelijk is om een collectieve rechtszaak te starten, door verschillende gedupeerden te verzamelen die zogenoemde 'drift' ervaren in hun PlayStation 5-controller.

Drift houdt in dat een van de analoge sticks op een controller input ervaart, terwijl de speler in kwestie de stick niet aanraakt. Daardoor kunnen personages of cursors uit het niets bewegen, wat in sommige gevallen games (nagenoeg) onspeelbaar maakt.

Deze drift zou nu ook veelvuldig bij eigenaren van de eind vorig jaar uitgekomen PlayStation 5 voorkomen. Op de website van het advocatenkantoor staat een formulier die gedupeerden in kunnen vullen. Afhankelijk van hoeveel mensen van zich laten horen, kan er een rechtszaak worden gestart.

Drift is een veelvoorkomend probleem bij de Joy-Con-controller van de Nintendo Switch. Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith zit ook achter een langlopende collectieve rechtszaak tegen Nintendo naar aanleiding van dit probleem.

dualsense ps5

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Nu ben ik toch eens benieuwd of iedereen die hier zo streng is m.b.t. dit probleem m.b.t. Nintendo, ook zo reageert als het over Sony/PS gaat. :)
  • @PietS.
    Wat een petty fanboyopmerking hahaha.

    Maareh ja, als deze controllers het ook hebben, is dat net zo schandelijk. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het echt even erg gaat worden. Ik heb drift in alle zes mijn Joy-Cons en ik heb veel vrienden met een Switch, maar geen enkele vriend zonder Joy Con-drift.

    Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
  • @Snuivert

    Er is niets 'fanboy' aan die opmerking hoor. Ik zie vaak mensen met dubbele moraal, dus vandaar mijn comment.

    Verder heb ikzelf gelukkig geen last van Joy-Con drift, maar andere mensen die ik ken wel. Het is gewoon een bestaand probleem wat Nintendo op moet lossen. Punt. En dat is wat Sony nu ook moet gaan doen.
  • @PietS.

    De PS4 controllers hadden in het begin slechte rubbertjes die snel versleten. De controllers werden gewoon kosteloos vervangen in de winkel.
    Bij Nintendo moest ik een maand wachten voor mijn Joy Con.

    Het zal wel meevallen bij Sony. Geen paniek!
  • @Don Carpaccio

    Tja… Uiteindelijk hebben beide partijen het dus opgelost. Ik heb geen idee waarom het bij Nintendo langer duurde, maar dat weet jij ook niet, dus dat ik niets meer dan giswerk. Ze laten jou echt niet expres een maand wachten.
  • @PietS.
    Ja dat dubbel moraal… verschrikkelijk is dat he!….
  • @blue_blade_3

    Inderdaad! :)
  • @PietS.

    Ik wel iig.
    Wat voor Nintendo geldt geldt ook voor Sony en ook voor Microsoft. .
    Zorgen dat alles naar behoren werkt.
    Geld vangen is goed maar het moet wel werken.
  • @TommieNL

    'Zorgen dat alles naar behoren werkt.'
    Precies! Dat is het voornaamste in deze zaken.
  • @PietS.

    Maar ik snap het nut niet van die rechtzaken. Sony heeft nog helemaal niets gezegd over een oplossing. Neem aan dat daar heus voor gezorgd gaat worden. Zelfde bij Nintendo. Typisch Amerikaans om binnen 24 uur na het probleem een rechtzaak voor te bereiden. Nou moet je denk ik wel van goede huize komen wil je het tegen advocatenleger van Sony opnemen.
  • Ik heb nergens last van dus wat deze aasgieren doen kan mij gestolen worden.
  • Haha rot op hoor, kut amerikanen. Altijd en overal maar weer geld uit proberen te slaan. Als je controller kapot is en je krijgt d.m.v. garantie een nieuwe of je controller wordt gerepareerd is dat meer dan voldoende.
  • @MythicZ

    Sta je er ook zo in m.b.t. de Joy-Cons van de Switch? Een oprechte vraag.
  • @PietS.

    Yep, heb er al 2 maal last mee gehad bij de switch, maar geen rechtzaak opgestart.
  • = @MythicZ stiekem @LosPilotas? :O
  • @PietS.
    Jeetje Piet.. Wat zit je moeilijk te doen. En kijkend naar 't verleden zit er een duidelijk verschil in manier van reageren tussen bovenstaande personen.

    Kan best zo zijn dat een beperkt aantal personen hier kritiek op hadden in het verleden, of het nou terecht was of niet. Maar je doet nu alsof iedereen je persoonlijk heeft aangevallen.
  • @Gaaiz

    Moeilijk doen? Ik stel gewoon een normale vraag… En ik hoop dat je snapt dat die alt vraag als satire bedoeld was…

    En nee. Je overdrijft gewoon. :)
  • @PietS. Ja. Spullen zijn soms kapot bij begin van het gebruik, daarom bestaat er garantie. Of het nou een Switch, Playstation of een auto is.
    Daarnaast moet ik toch wel even opmerken dat ik nog nooit kritisch gereageerd heb op de Joy-cons kwestie, dus om nou bij iedereen te gaan vissen of ze wel of niet hypocriet zijn vind ik erg sneu.
  • @MythicZ

    Ik mag vragen wat ik wil en als je mij vraag 'sneu' vindt, dan negeer je 'm toch. Verder heb ik het alleen direct aan jou gevraagd en aan niemand anders, maar als je jezelf 'iedereen' wil noemen… Be my guest.

    Waarom voel je je zo aangevallen door een simpele vraag?
  • @PietS.

    Omdat je uitlokt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren