1. Nieuwe details over Red Dead Redemption 2 bekend

Nieuwe details over Red Dead Redemption 2 bekend

Wie is de snelste schutter van het Westen?

In een interview met Rockstar North co-director Rob Nelson komt de Spaanse website HobbyConsolas meer te weten over Red Dead Redemption 2.

Onder andere zal het spel vijanden in slow motion dood laten vallen "zodat de spelers de impact van elke kogel voelen". Naast het filmische aspect vertelt Nelson dat deze scenes ook helpen "een consistente ervaring" op te bouwen. Of de speler nou een missie aan het spelen is of zijn eigen ding aan het doen is, deze animaties blijven hetzelfde, wat volgens hem ervoor zorgt dat spelers het gevoel krijgen altijd met hetzelfde personage aan het spelen te zijn.

Red Dead Redemption 2

Daarnaast werkt Rockstar Games eraan om gunplay zo realistisch en authentiek mogelijk te maken en geven ze spelers beschikking tot zoveel mogelijk wapens uit die tijd. "Realisme is belangrijk, maar het moet ook leuk zijn en die balans vinden is altijd een uitdaging." vertelt Nelson. "De wapens moeten verschillend zijn zodat mensen voorkeuren krijgen. Zo kunnen revolvers in Red Dead Redemption 2 in één keer al hun kogels afvuren en kunnen sommige wapens tijdens het herladen blijven schieten."

Tenslotte spraken Nelson en HobbyConsole over de open wereld. Deze kan veranderen op basis van acties die de speler onderneemt. Een voorbeeld dat genoemd wordt is dat buizerds, coyotes en andere wilde dieren aangetrokken worden door lijken die in het wild achterblijven. Als een speler een lijk in een stad achterlaat, daarentegen, zal de bevolking bang worden "of gebeuren er zelfs ergere dingen".

Red Dead Redemption 2 is vanaf 26 oktober te spelen op PlayStation 4 en Xbox One.

"Slow motion deaths klinkt cool maar ik kan me voorstellen dat het heel gauw irritant wordt. In Fallout 4 merkte ik dat ik me eraan kon ergeren, zeker als er meerdere korte schermutselingen gauw achter elkaar aan plaatsvonden. Ik hoop daarom dat deze feature niet te prominent aanwezig is."

Arran. 

Dit artikel delen

Over de auteur

Arran Winmai Met veel liefde speel ik games als Horizon Zero Dawn, Dishonored en Fallout 3. Race- en sportgames zijn niet echt mijn ding, maar gelukkig zijn er genoeg andere genres!

Reacties

  • die slomo functie zat ook al in het vorige deel meen ik.
  • @Soon.
    Was dat niet alleen wanneer je gebruik maakte van de deadeye functie?
  • @AWESOMEDUDE3
    ja klopt.

    Nu dus bij elke kill, gaat een lange game worden dan.
  • @Soon.
    Niet zoveel mensen doodschieten dan!
  • Waneer word nu is het belangrijkste(voor mij en vele andere ) bekent gemaakt :Een pc release datum? Als die überhaupt komt.
  • "Als een speler een lijk in een stad achterlaat, daarentegen, zal de bevolking bang worden "of gebeuren er zelfs ergere dingen".

    Oke Zombies zitten er dus ook in!
  • Klinkt super lekker met de gevolgen van je daden met die buizerds en bange dorpjes.
    En dan ook de verschillen in wapens voor voorkeuren… yesss!

    Al met al durf ik te zeggen dat dit een super western wordt en dat rockstar ons met nog veel moois zal verassen!!
  • Weet je, ik heb altijd een beetje haat/liefde verhoudingen met pre-quels. Het is enerzijds vet om te weten hoe alles begon en voor RDR liep, maar anderzijds is het net alsof ik eerst de laatste bladzijden van een boek lees en vervolgens voor aan begin ; ik weet al hoe het afloopt. En dat vind ik jammer. Hoe graag ik Marston ook weer tegen mag komen in een game.

    Njah.. koop em toch wel, daarnievan :P
  • Single player ben ik zeer benieuwd naar alleen mukty

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren