1. Ninja kreeg waarschijnlijk 1 miljoen dollar voor promoten Apex Legends

Ninja kreeg waarschijnlijk 1 miljoen dollar voor promoten Apex Legends

De bekende streamer geeft geen reactie op dit bedrag

Het promoten van games gaat door middel van de bekende wegen, zoals sociale media en reclames op tv, maar ook via platformen als Twitch. Bekende streamers worden gevraagd bepaalde games, zoals Apex Legends, te streamen tegen betaling. Dit kan oplopen tot miljoenen dollars in het geval van Ninja.

Ninja, ook wel bekend als Tyler Blevins, kreeg volgens Reuters 1 miljoen dollar van Electronic Arts in ruil voor een paar tweets en een aantal uur Apex Legends spelen op zijn kanaal. Samen met een aantal andere professionele streamers met een hoog aantal volgers werd Blevins gevraagd om de lancering van de game te promoten.

Ninja

Zowel de woordvoerder van Blevins als die van EA willen geen commentaar geven op het bedrag. De bron die het bedrag doorgaf aan Reuters zegt dat het bedrag dat Blevins verdiend heeft meer dan de helft van zijn, volgens de media, maandelijkse inkomsten is.

Hoofdproducent van EA, Drew McCoy, gaf aan dat ze een dag wilden creëren met alleen maar Apex Legends. “We wilden er een soort evenement van maken dat overal ter wereld bezig was”, aldus McCoy. "We hadden streamers over de hele wereld. Europa, Latijns-Amerika, Noord Amerika, Korea en Japan deden onder andere mee."

Laatst dook de battle pass van Apex Legends op in de winkel van EA. De pass zou onder andere een nieuwe legend bieden voor omgerekend zo'n tien euro.

Dit artikel delen

Over de auteur

Romée Scholten Gek op games, gek op schrijven, af en toe ietsjes afgeleid.

Reacties

  • Debiele bedragen…
  • @Soon. Debiele bedragen, want de personen die het kijken zijn debiele personen.
  • Als je bedenkt dat heel veel mensen een mening één op één overnemen van dit soort figuren op YouTube, dan valt het bedrag nog wel mee. Deze propaganda heeft groot bereik, raakt de doelgroep, waarmee de 1 miljoen binnen no time is terug verdiend.
  • Het is hoogstwaarschijnlijk goedkoper dan via de gewone weg promoten (reclame op tv en bushokjes), en het komt meteen bij de doelgroep aan.
  • @CyberMaranoid dat denk ik ook. Een nieuwe manier van reclame maken.

    Wat ik alleen wel lastig vind, is dat een poster op een bushokje duidelijk reclame is, maar wanneer iemand een game speelt is het helemaal niet duidelijk of de game gespeeld wordt omdat de streamer het leuk vind of omdat 'ie er een zak geld voor heeft gekregen.
  • @Bert de Vries

    Het is zeker een slimme manier van promotie. Ik vind eigenlijk dat men van te voren moet zeggen of ze het in opdracht doen van of geheel onafhankelijk.

    Een stream vind ik soms wel interessant als er een game is waarbij ik gewoon even wil kijken of ik het wat vind, maar in die gevallen wil ik wel een objectieve streamer, of iemand die in ieder geval eerlijk is.
  • @Bert de Vries
    Had het niet beter kunnen zeggen.
  • @Bert de Vries
    Ja exact. Laatst nog een mooi item over geweest bij RamBam. Ging weliswaar over "influencers" maar dat dekte toch aardig de lading, wat betreft de morele waarden die sommige mensen erop nahouden.
  • Voor een miljoen promoot ik elke game wel, zelfs de slechtste van de slechtste games haha
  • Slim gedaan.
  • Ik heb niks met streamers ze weten niet eens wat werken is.
  • @darkgrim
    Niet dat het mijn favoriete doelgroep is, maar in de meeste gevallen is het toch vrij hard werken. Vooral als je ook Youtube-edits en dergelijke maakt.
  • @darkgrim Ik vind het ook oersaai om naar te kijken en al die mensen in de comments hebben ook geen leven zeg. Totaal verkeerde rolmodellen voor kinderen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren