1. Nintendo gaat naar verluidt driftende Joy-Cons gratis repareren

Nintendo gaat naar verluidt driftende Joy-Cons gratis repareren

Zelfs buiten de garantieperiode en zonder aankoopbewijs

De Joy-Con-soap is nog niet over, want Nintendo heeft volgens VICE Games intern afgesproken om alle Joy-Cons met een aanlopende pook gratis te repareren.

Eerder deze week gaf Nintendo haar eerste reactie op de aanklacht van CSK&D. In deze reactie werd kort ingegaan op de klacht. Het probleem werd min of meer erkend door Nintendo, maar er werden nog geen concrete oplossingen of maatregelen aangekondigd.

Nintendo heeft naar verluidt inmiddels aan de klantenservice duidelijk gemaakt dat alle reparaties omtrent dit probleem gratis verricht gaan worden. De commotie rondom het driften van de Joy-Con pook heeft dus wel iets losgeweekt bij Nintendo. Deze reparaties zijn zelfs buiten de garantieperiode van de Joy-Cons gratis. Nintendo gaat mogelijk zelfs klanten die hebben betaald voor de reparatieservice terugbetalen in de Verenigde Staten. Het is nog niet duidelijk of dit ook voor de Nederlandse klanten het geval gaat zijn.

Volgens een anonieme bron van VICE Games zijn er ook geen aankoopbewijzen meer nodig bij een reparatie. "Klanten hoeven niet langer een aankoopbewijs aan ons te laten zien voor de reparaties", werd in een memo gesteld. Wanneer Nintendo werd gecontacteerd, werd er echter geen reactie gegeven.

Dit artikel delen

Over de auteur

Cody van den Bogert Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Enorme Zelda-fanaat en Mr. Fifa, houdt van spellen met een open wereld zoals The Witcher en voorlopers hiervan zoals Donkey Kong 64. Ook altijd in voor een potje Overwatch en Rocket League. Wacht nog steeds op Skate 4...

Reacties

  • Nu Microsoft nog.. Bizar dat een controller van 150 euro maar een paar maanden garantie kan hebben. M'n grips zijn binnen een jaar losgelaten en binnen twee jaar stickdrift.
  • heel goed, en nu voor de hele wereld.

    Kost klauwen met geld, de mensen met een 'vijf cijferige investering' moeten even slikken maar CR krijgt wel een boost.
  • Huh..? Zijn er nou een hoop reacties verdwenen, of ligt dat aan mij? :P
  • @Piet S. Klopt, ik mis er ook een paar, ook van mezelf. Ging er vooral over dat dit voor Nintedo America gold, wat nu ineens wel aan het artikel is toegevoegd:
    "Het is nog niet duidelijk of dit ook voor de Nederlandse klanten het geval gaat zijn."

    Heel erg vreemd om dan de comments hierover weg te gooien. Voeg dan een simpele comment toe in de trant van "Goed punt, artikel op aangepast!".
    Blijkbaar wordt nuttige feedback vanuit de community niet gewaardeerd ofzo?
  • @Melkunie

    Normaal gesproken wordt het (meestal) wel op die manier gegaan, dus ik denk eerder dat er technisch iets fout is gegaan.
    Zeker weten doe ik het niet uiteraard, haha.
  • Zo nu wachten op Nintendo Benelux.
  • Wel jammer dat er eerst met een rechtzaak gedreigd moet worden voordat zoiets altijd gebeurd. Het zou bedrijven sieren (zeker van dat formaat) omdat gewoon uitzichzelf te doen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren