1. Nintendo reageert op Joy-Con-aanklacht

Nintendo reageert op Joy-Con-aanklacht

"Kwaliteit van onze producten erg belangrijk"

Eerder deze week heeft CSK&D een klacht tegen Nintendo ingediend vanwege de bekende Joy-Con-mankementen. Nintendo is nu met een reactie op deze aanklacht gekomen.

"Bij Nintendo doen we er alles aan om een zo kwalitatief goed mogelijk product te leveren, we zijn constant bezig met het verbeteren van onze producten", vertelt een woordvoerder van Nintendo aan de website Kotaku."We zijn ons bewust van de recente berichtgevingen over de mankementen van de Joy-Cons. "We willen onze klanten zoveel mogelijk speelplezier bezorgen en wanneer iets gebrekkig functioneert, adviseren wij de klanten om onze klantenservice te raadplegen", gaat de woordvoerder verder. Op de vraag of er in de toekomst maatregelen voor dit probleem komen, ging Nintendo niet in.

Switch

De voorpagina van Nintendo Amerika werd sinds de aanklacht bekleed met een directe link naar de Joy-Con reparatie pagina. Voorheen bestond er alleen een verwijzing naar een algemene troubleshooting-pagina. Ook zijn er berichten over reeds gerepareerde Joy-Cons die binnen maanden of zelfs dagen dezelfde mankementen opnieuw vertoonden.

Dit artikel delen

Over de auteur

Cody van den Bogert Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Enorme Zelda-fanaat en Mr. Fifa, houdt van spellen met een open wereld zoals The Witcher en voorlopers hiervan zoals Donkey Kong 64. Ook altijd in voor een potje Overwatch en Rocket League. Wacht nog steeds op Skate 4...

Reacties

  • jeetje, Nintendo is niet echt bepaald makkelijk zeg, man man man
  • @Darkempire
    Zo gaat het met elk bedrijf als het geld kost.
  • @ShadowhunterrX

    Dat klopt, maar van Nintendo verwachten we wel goede service en transparantie,
    Die bedrijf heeft zooo onzettend veel geld, die kunnen dit echt makkelijk oplossen,
  • Lekker inhoudelijke reactie ook… :'-D

    Ik zou zelf m'n controllers btw gewoon opsturen als ik er problemen mee had.
  • Niet echt de reactie die je wilt…maar zo worden ze op zijn minst gedwongen.
  • @robertflappie

    Volgens mij ontstaan de drift problemen door ophoping van gewone huis, tuin en keukenstof en eventuele slijtage stof van het het rubber/plastic van de stick.

    Ik gebruik gewoon wat lucht uit een spuitbus en 9 van de 10x fixed dat het probleem. Lukt het niet met lucht maak ik hem open.

    Nintendo repareert (of je krijgt een nieuwe)de joy-cons gratis. Deze rechtszaak is dus kansloos aangezien Nintendo al een (tijdelijke) oplossing biedt.
  • @Ramirez
    De mijne was amper een jaar oud en ben geen fanatieke gamer.
  • @robertflappie

    Juist daarom heb je meer kans dat er stof in kruipt.
    Mijn advies zou zijn je controllers in een stofvrij ding op te bergen of schoonmaken voor ieder gebruik. Een combi van stof en zweethanden maakt het alleen maar erger.

    Maar het best is dat Nintendo gewoon met een redesign van de stick komt. Ik denk dat ie wellicht net iets te compact gebouwd is.
  • @Ramirez
    Ja maar dan had Nintendo hem ook alleen schoon gemaakt, maar ze hebben wat dingen vervangen.
  • Update:
    Nintendo gaat alle Joy Con problemen gratis verhelpen en doet terugbetalingen aan degenen die er al voor betaald hebben.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren