1. YouTube Creators Program Nintendo stopt binnenkort

YouTube Creators Program Nintendo stopt binnenkort

Het wordt makkelijker om inkomsten te genereren voor contentmakers

Via Twitter heeft Nintendo aangekondigd dat het Youtube Creators-programma in december stopt.

Met het beëindigen van het programma wordt het voor contentmakers op YouTube makkelijker om inkomsten te genereren uit geplaatste video's. Voorheen was het een vereiste om content uit Nintendo-games in te dienen bij het Nintendo Creators Program om in aanmerking te komen voor inkomsten.

Nu is bekend dat het programma in december gaat stoppen, wat het voor vele contentmakers aantrekkelijker maakt om content te maken voor Nintendo-games op het populaire platform. Nadat het programma beëindigd is moeten contentmakers echter nog wel voldoen aan nieuwe richtlijnen van Nintendo bij het plaatsen van video's.

Hiermee wordt onder andere verondersteld dat contentmakers inkomsten kunnen genereren zolang de video's of streams in kwestie voorzien zijn van "creatieve input en commentaar" en geen gameplay, trailers of toernooien zonder bewerking worden geplaatst.

Op de Japanse versie van de Nintendo-website worden alle nieuwe richtlijnen beschreven waar Nintendo tevens uitlicht dankbaar te zijn voor de passie en loyaliteit van contentmakers met de games, personages en werelden van Nintendo. "Wij respecteren dat jullie je op een creatieve manier willen uiten door het delen van eigen originele video's en afbeeldingen afkomstig van content uit onze games", aldus Nintendo.

Super Smash Bros. Ultimate

Het Nintendo Creators Program lanceerde in 2015 en ging gepaard met veel kritiek mede doordat het bedrijf niet in staat was om het grote aantal aanvragen voor het programma bij te houden en te verwerken. Daarnaast werd met het programma ook een beleid gestart waarmee het livestreamen van Nintendo-content op YouTube verboden werd.

Het stopzetten van het programma kan een goede timing zijn voor zowel Nintendo als voor de contentmakers. Aangezien op 7 december Super Smash Bros. Ultimate lanceert, kan er gerekend worden op veel content op YouTube dat weer kan fungeren als extra promotiemiddel voor het gamebedrijf. Echter is het voor Nintendo op dit moment een prioriteit om de gelekte content van de aankomende Switch-game offline te halen, dat al veel spoilers heeft verspreid op het platform.

Dit artikel delen

Over de auteur

Rick Bloemzaad Redacteur bij Gamer.nl en Insidegamer.nl. Houdt van zowel moderne games als klassiekers. Van Overwatch en Mario Kart 8 Deluxe tot Super Mario 64 en GTA 2.

Reacties

  • Oh, en wat zeggen de Nintendo Aanhangers nu? Iedere beslissing steeds maar weer respecteren en tot de dood verdedigen, maar als Nintendo terugkomt op een besluit zijn ze stil. Of dood.

    Beslissing had nooit genomen mogen worden.
  • @Richh

    Heel dat Creators Program was toch onzin en een slechte zet man.
    Goede keuze dit dus.
  • @Richh Stel je niet aan man.
  • @Richh

    Sommige mensen denken blijkbaar dat een fanboy war een echte oorlog is.
  • @Richh Hij heeft wel een punt
  • @Zorewin

    Welk punt?
  • @Newgamessuck

    Dat wil ik ook weleens weten…
  • @Richh

    Veel Nintendo aanhangers hadden hier juist kritiek op….
    Omdat Nintendo gerelateerde kanalen vaak geen tot amper inkomsten hadden vanwege dit.
    Tuurlijk waren velen wel blij, omdat het hiervoor gewoonweg bijna verboden was video's van Nintendo games te plaatsen.
    Nu komen ze weer met een stap in de goede richting, en houden zich eigenlijk aan dezelfde regels als de meeste Japanse bedrijven.
  • Goed dat Nintendo deze verandering maakt. Het was een ouderwetse gedachten.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren