1. YouTube wordt het exclusieve streaming-platform van Activision Blizzard

YouTube wordt het exclusieve streaming-platform van Activision Blizzard

Zoals de Overwatch League

Activision Blizzard en YouTube hebben een deal gesloten waarbij YouTube Activisions exclusieve wereldwijde leverancier wordt voor streamen. Het gaat om een strategisch plan voor meerdere jaren.

Officiële livestreams van Activision-games en -evenementen worden voortaan exclusief via YouTube uitgezonden, zoals de start van de Overwatch- en Call of Duty League. In een persbericht dat door YouTube is uitgebracht, wordt er ingegaan op de reden voor deze samenwerking en hoe het tot stand is gekomen.

YouTube heeft volgens het persbericht maandelijks honderden miljoenen gebruikers en Activison Blizzard zocht een partner die hen kon helpen bij het verbeteren van de gaming-infrastructuur. Tevens wil het bedrijf superieure speelervaringen leveren aan de spelers. “Het bedrijf wendde zich tot Google Cloud vanwege zijn zeer betrouwbare wereldwijde voetafdruk, geavanceerde data-analyse en kunstmatige intelligentie (AI) mogelijkheden en toewijding aan open source,” aldus het persbericht.

call of duty modern warfare

Pete Vlastelica, CEO van Activision Blizzard Esports, zegt dat het hun missie is om competitieve entertainment met hoge kwaliteit te leveren aan hun fans en de kans te bieden om dit overal op de wereld te bekijken. “Dit partnerschap zal ons helpen om die belofte op een nieuw niveau waar te maken, door onze gepassioneerde gemeenschap van fans en spelers te combineren met het krachtige contentplatform van YouTube,” aldus Vlastelica.

Hoofd gaming bij YouTube, Ryan Wyatt, meld dat er ruim 200 miljoen gaming-kijkers per dag zijn die zo’n 50 miljard uur aan gaming-content in een jaar kijken. Hij stelt dat YouTube het meest populaire videogameplatform is voor kijkers. “Als een voormalige Call of Duty esports-commentator, ben ik enorm enthousiast voor Activision Blizzard om YouTube te kiezen als de exclusieve thuisbasis voor het livestreamen van beide competities (Overwatch en Call of Duty). Dit partnerschap toont verder onze toewijding aan het hebben van een wereldklasse livestreaming-platform voor gaming,” zo gaat Wyatt verder.

Fans die dus graag deze officiële streams willen bekijken moeten dat in ieder geval de komende voortaan dus via YouTube doen. Overigens geldt de deal niet voor China, daar is YouTube niet de exclusieve thuisbasis voor livestreams.

Lees hier het volledige persbericht.

Dit artikel delen

Over de auteur

Dagmar De Groot Stagiaire op de redactie van InsideGamer en Gamer.nl. Grote Final Fantasy- en Tomb Raider-fanaat. Ook anime- en manga-obsessed, basically a tiny-lil'-5-foot-4-inches-nerd. Sword Art Online-boeken, -serie en -games zijn fantastisch, don't @ me ;)

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren