Patent beschrijft PlayStation-controller die grip van speler herkent
Mogelijk een nieuwe feature van de DualSense?
Het patent werd door Sony begin dit jaar al ingestuurd, maar is pas goedgekeurd. Volgens de beschrijving zou de controller diverse al aanwezige technologieën zoals de gyroscope, accelometer en magnetometer gebruiken om de grip die spelers hebben op de controller vast te stellen. Daardoor zou het weten bij welk PlayStation-account de grip in kwestie hoort. Het resultaat zou zijn dat spelers op hun account kunnen inloggen door simpelweg de controller vast te pakken.
Het is niet bekend voor welke controller of controllers de techniek wordt ingezet. De DualSense, DualSense 4 en PlayStation VR worden allemaal genoemd, maar Sony heeft nog niet officieel aangekondigd dat de technologie mogelijk is met één van de apparaten.

Over de auteur
Reacties
-
Snafu9 Leuke gimmick meer is het niet echt. Heb er geen moeite mee om een extra knopje in te drukken zodat ik mijn account selecteerHet zou beter zijn als ze kunnen bepalen op het gedrag hoe jij je controller vast pakt het beste je controller instellingen kan aanpassen bij spellen als een shooter waar alles heel snel gaat.
Verder vind ik het een nutteloze toevoeging. -
Rickieboy649 Tja, dit lijkt mij wat overbodig. Alhoewel het misschien wel fijn kan zijn als hij je herkend en meteen de gewenste instellingen (sensitiviteit, ondersteuning bij passen (fifa) en dergelijke) toepast. Om dit steeds weer aan te passen wanneer bijvoorbeeld mijn zoontje of neefje gegamed heeft vind ik dan wel weer lichtelijk irritant.
Off topic: ik schiet steeds heen en weer tussen de ps en de Xbox… eerst was ik zeker dat ik voor ps zou kiezen. Toen bedacht ik me dat ik alle games die ik digitaal gekocht heb dan wel echt kwijt ben. En gamepass begint ook steeds beter te worden… ik ga eerst de reviews maar eens afwachten als ze uit zijn.