1. Phil Spencer vindt framerate belangrijker dan resolutie op Xbox Series X

Phil Spencer vindt framerate belangrijker dan resolutie op Xbox Series X

Maar hij laat de keuze bij ontwikkelaars liggen

Phil Spencer van Xbox prefereert een vloeiende framerate ten opzichte van een hoge resolutie op de aankomende Xbox Series X.

Dat meldt hij in een interview met Stevivor. Ondanks dat Xbox Series X een resolutie van maximaal 8K ondersteunt, is de framerate volgens Spencer belangrijker.

"We hebben met Xbox One X een punt bereikt waarop games er ongelooflijk uitzien, maar we kunnen altijd meer doen om games nog mooier te maken", aldus Spencer. "Maar ik wil dat games net zo geweldig aanvoelen als dat ze ogen. Dat hebben we niet in deze generatie, vooral omdat de CPU minder krachtig is in relatie tot de GPU. Zo kunnen we niet de consistentie in framerate en refresh rate bereiken die we willen. Nu we naar de toekomst kijken, willen we ons zeker meer richten op dat gevoel bij games, niet alleen maar meer pixels op het scherm gooien."

Spencer laat echter wel weten dat hij de keuze volledig bij ontwikkelaars legt. "We hebben nooit een limiet gelegd op hoe ontwikkelaars aan hun eigen projecten werken, of het nou 60 frames per seconde is op Xbox 360 of mensen die nu 4K of 60 frames per seconde op Xbox One X leveren. We willen ontwikkelaars het gereedschap geven om dingen uit te proberen op welk platform dan ook."

Xbox Series X

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren