1. PlatinumGames werkt aan een eigen engine

PlatinumGames werkt aan een eigen engine

Engine moet voor verschillende grafische stijlen zorgen

PlatinumGames, bekend van actiegames zoals Bayonetta, werkt aan een eigen engine, genaamd de Platinum Engine.

Dat valt te lezen in een interview op de website van de ontwikkelaar. De ontwikkeling van de engine is zo'n twee jaar geleden begonnen, en wordt op dit moment door zo'n zes a zeven werknemers gemaakt.

De focus ligt bij de ontwikkeling op het creëren van een engine waarmee gemakkelijk games gemaakt kunnen worden. Volgens de ontwikkelaar moet de engine ook creativiteit belonen, waardoor er een grotere variatie aan games gemaakt mee kan worden in vergelijking met Unity of Unreal Engine. Diverse grafische stijlen zouden mogelijk zijn om te gebruiken.

Eerder werd al bekend dat PlatinumGames meer zijn eigen games wil uitgeven - waarvan de aankomende overzetting van The Wonderful 101 het eerste voorbeeld is. Eerdere games die de Japanse studio ontwikkelde, zoals Bayonetta en het vervolg, Nier Automata en Astral Chain, zijn eigendom van andere uitgevers.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren