1. Metrostations in Londen staan vol met PlayStation 5-reclames

Metrostations in Londen staan vol met PlayStation 5-reclames

Console is vanaf vandaag verkrijgbaar

De afgelopen dagen zijn er allerlei PlayStation 5-reclames op en rondom de metrostations in Londen opgehangen.

De console komt vandaag op de meeste plekken ter wereld, waaronder Europa, uit. Daarom heeft Sony besloten reclame te maken in en rondom de metrostations van Londen.

Zo worden de diverse iconische borden die aangeven dat het om een metrostation gaat vervangen door de actieknoppen van de PlayStation-controller. In het metrostation zelf is diverse artwork van PlayStation 5-games te zien, waaronder Spider-Man: Miles Morales, Ratchet and Clank: Rift Apart en Horizon Forbidden West.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Echt tof gedaan, esthetisch verantwoord:)
  • Wat een domme keuze. Ze hebben er niet eens genoeg om te verkopen. Zo ga je toch "nee-verkopen" creëren?
  • @blue_blade_3
    Tuurlijk niet, je snapt toch wel hoe marketing werkt hoop ik? Mensen zien dit en worden geprikkeld. Vervolgens zit PlayStation in je hoofd.
  • @TommieNL
    Ja en dan wil je er 1 kopen en kan het niet….
  • @blue_blade_3

    Hetzelfde met de iPhone, dan moet je maar een pre order plaatsen.
  • @LosPilotas

    Aan een pre order heb je ook niks. Dan moet je alsnog tot maart volgend jaar wachten.

    Dan kun je beter hopen dat hij ergens komende weken fysiek in de winkel ligt om op te pikken als je er smorgens vroeg bij bent.
  • @Mrblueeyes ja of gewoon in dec alle mediamarkfilialen op de website checken met hun voorraad. en dan kiezen voor afhalen bijvoorbeeld. ene filiaal is de andere niet.
  • @LosPilotas
    Jij hebt kennelijk onder een steen gezeten de afgelopen paar dagen. Simpele ziel…
  • @AWESOMEDUDE3

    Van wat ik heb gehoord, heb ik mijn ps5 tegen december januari, en ja via pre order. Lekker gamen onder mijn steen, lekker toch.
  • @LosPilotas
    Wat een ongelooflijk domme opmerking weer.
  • @blue_blade_3

    Wrm een domme opmerking?? Een pre order krijgt altijd voorrang, en heb je het dus veel sneller dan de rest. Logica noemen ze dit.
  • @blue_blade_3

    Ja dat is wel vervelend idd.
  • @blue_blade_3 beetje dom of niet? Was dat tijdens corona ook niet het geval met de switch? Dat ding was maanden lang nergens verkrijgbaar maar de vraag ernaar bleef wel hoog.
  • @Liquidshake

    Precies.
  • @Liquidshake
    Wat is specifiek dom wat ik heb gezegd? Leg me dat eens even uit. Volgens mij geef ik aan dat dit een lompe actie is als je niet genoeg kan leveren. Lijkt me logischer om dit te doen wanneer je het product ook echt kan verkopen.

    Dat pre-ordeten is pas een domme opmerking. Alsof deze marketing strategie logisch is voor mensen die al een preorder hebben staan…

    Ooh kijk een tof billboard van Sony over de PlayStation 5. Misschien toch maar gaan kopen! Ohnee dan had ik hem maanden terug moeten preorderen… Ja daar is deze actie echt geweldig voor!
  • @blue_blade_3 precies km de reden wat ik net heb aangegeven. Je behoudt de vraag naar je console, ongeacht of die wel niet op dat moment beschikbaar is. Zo zorg je ervoor dat mensen later alsnog de console gaan kopen. Dat er nu niks verkrijgbaar is kunnen de console boeren weinig aan doen. Wat je wel kunt doen is de momentum te behouden door de vraag ernaar hoog te houden. En het is logisch om marketing te blijven doen, vandaar dat ik het een domme opmerking vind.
  • @Liquidshake
    Logischerwijs is dit een actie voor de "niet early adapters". Wat als die mensen naar de winkel gaan en te horen krijgen "we hebben er geen meer" dan zijn ze teleurgesteld (negatieve associatie met het bedrijf als gevolg). Ik kan me dan ook nog voorstellen dat deze mensen wellicht de keuze maken (zeker rond de feestdagen) om dan een Xbox te kopen (mocht deze wel beschikbaar zijn).

    De actie is leuk, timing is belachelijk slecht. Ik denk dat jullie het gevolg van "nee verkopen" een beetje onderschatten.
  • @blue_blade_3 Je bent wel erg met je hakken bezig. Het gaat nu niet gekijk om nee verkopen, maar om geduld van de consument. Hier is begrip voor, zie verschillende sites.

    Ik moet zeggen dat ik nauwelijks Xbox ads voorbij heb zien komen, misschien is dit bedrijf iets etischer? Mainstream media pikt ook eerder Sony op (a la NOS, Boulevard, Bright), timing van de metro ad had beter gekund. Voor Nintendo zie ik nog steeds veel Ring reclames, deze zijn ook schaars.

    Marketing gaat altijd door en is niet altijd logisch.
  • @blue_blade_3 nee hoor, dat hoeft niet. Ik heb geen negatieve berichten meegekregen als het gaat om de nauwelijks verkrijgbare switch. mensen bleven maanden lang geduldig wachten op een switch, terwijl ps4 en xbox gewoon verkrijgbaar waren. zijn die mensen overgestapt naar de concurrent? nee, simpelweg omdat de switch erg gewild was en nog steeds is. Er is veel vraag naar ps5 en zie daarom ook genoeg mensen wachten tot die tijd. dat lees je ook hier en in andere plekken terug.
  • @blue_blade_3

    Jij bent snel op je teentjes getrapt. Omdat je zelf geen ps5 kunt bemachtigen? Ga het dan pre orderen zoals ik al zei, is zeer simpel.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren