1. Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX bevat automatische modus

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX bevat automatische modus

En meer vernieuwingen

In een persbericht heeft Nintendo een aantal vernieuwingen in Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX gedeeld. De game bevat onder andere een automatische modus.

Wanneer spelers deze modus met de L-knop inschakelen, wandelen de pokémon zelf rond in de kerker tot ze een vijand treffen. Tijdens gevechten is het ook mogelijk om een automatische aanval uit te voeren met de A-knop, in plaats van één van de vier aanvallen te kiezen.

Daarnaast kunnen spelers met acht andere pokémon door een kerker spelen, in plaats van de gebruikelijke drie metgezellen. De extra pokémon bevinden zich ergens in de random spelwereld en zullen zich aansluiten bij het avontuur. Tot slot kunnen verslagen spelers zich laten redden door andere spelers, of pokémon uit hun eigen reddingsteam.

De veranderingen zijn volgens Nintendo vooral bedoeld om beginnende spelers op weg te helpen. Uit de demo, die nu beschikbaar is in de Nintendo eShop, blijkt ook dat spelers onder andere bij aanvang van de game zelf een pokémon kunnen kiezen, in plaats van verplicht de pokémon te moeten kiezen die bij hen past.

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX verschijnt op 6 maart voor Nintendo Switch. Gisteren werd ook de uitbreidspas voor Pokémon Sword en Shield aangekondigd.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik heb nooit veel gehad met de MD games (mede omdat ik de games nooit een eerlijke kans heb gegeven), maar na de aankondiging van gisteren, het aansporen van een vriend & het "uitspelen" van de demo, ben ik helemaal verkocht.

    Deze game komt ZEKER dag 1 in huis!
  • Ten eerste ben ik superblij met deze aankondiging en was compleet verrast maaaaarrr…
    Na het uitspelen van de demo heb ik toch een paar puntjes van kritiek.
    1. Waarom moeten je Pokemon in een dungeon na elke aanval of aanval van de vijand iets zeggen. Die wolkjes met: Oh Yeah! of Ouch!. Echt verschrikkelijk.
    2. Normaal deed je wanneer je gewoon op A drukte een basic attack. (geen van de 4 aanvallen) Maar gewoon een soort tackle, dit was veruit het slapst maar je verloor geen PP. Dit was fijn wanneer je zeker wist dat de vijand amper HP over had.
    3. Die automatische modus vind ik niet zoveel toevoegen, maar het heeft wel iets waardevols weggehaald. Normaal wanneer je op A+B tegelijk drukte in de dungeon, bleef je op je plek staan, maar skipte je de tijd, hierdoor vulde je je HP aan, en liepen de vijanden in de dungeon rond en dus ook op je af. Dit was handig wanneer je naast de trap ging staan, even je leven bijvullen en dan de trap pakken. Ook fijn wanneer je wilde trainen.

    Ik hoop dat één of meer van deze punten worden veranderd in de uiteindelijke versie. Of dat je wat in kunt stellen in de settings.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren