1. Q-n-A: Als je een game zou kunnen maken wat zou het zijn?

Q-n-A: Als je een game zou kunnen maken wat zou het zijn?

En door welke ontwikkelaar zou je hem laten maken?

We dromen allemaal wel eens van een perfecte game die (helaas) niet bestaat. In de Q-n-A van deze week verzamelen we al deze droomgames en zetten we ze op papier.

Marcel Vroegrijk

Ik droomde pas (ja ik droom over games klaag me aan in mijn dromen heb ik hopelijk genoeg geld om een advocaat te betalen) over een samenwerking tussen Nier-bedenker Yoko Taro en Dark Souls- en Sekiro-studio From Software. That’s the tweet. Ik dacht ineens: wat als de derde Nier-game door From Software wordt gemaakt, zoals de 2e door Platinum Games is ontwikkeld. Dat zou voor mij echt de droom zijn. Misschien dat ik er daarom over droomde.

Nier: Automata

Lars Cornelis

Ik zou Hideo Kojima vragen om Metal Gear Solid 3 opnieuw te maken, met de Fox Engine of Decima Engine. MGS3 is en blijft een van mijn favoriete games aller tijden, maar het is nou eenmaal wel een oud spel. Dat heeft zeker zo z'n charmes hoor, maar ik ben heel erg benieuwd hoe Metal Gear Solid 3 er nú uit zou zien. Die versie uit de Japanse pachinko's maakt de nieuwsgierigheid alleen maar groter, maar om er een echte game van te maken vertrouw ik alleen Kojima. Maar goed, gezien de vechtscheiding tussen hem en Konami zal dit nog lastiger worden dan Spider-Man terug in de MCU te krijgen.

Metal Gear Solid 3 Snake Eater

Wesley Akkerman

Een paar jaar geleden (toen Gamelab nog hip was) had ik het idee voor een game over zwartrijden. Ik had zelfs een mockup gemaakt in de stijl van GTA 2 / Hotline Miami (maar dan in Paint met uitgeknipte plaatjes van personages). Het idee is dat je onopgemerkt in de trein, bus of tram moet zitten en zo vaak mogelijk overstapt zonder een cent uit te geven. In plaats van grof geweld ligt de nadruk op jezelf zo onopvallend mogelijk gedragen. En als je dan wordt gesnapt, moet je maken dat je weg komt. In een dubbeldekkertrein met een enkele conducteur is dat gemakkelijker dan wanneer je in een tram zit. Bonuspunten voor degene die de handrem nooit gebruiken tot het eind. Als de teams van het oude Rockstar North (toen nog DMA Design) of Dennaton Games interesse hebben, dan kunnen ze me mailen.

Rockstar North

Dennis Mons

Toen Mario + Rabbits uitkwam, was ik aangenaam verrast. Ik had namelijk helemaal niets met die Rabbits, maar de gameplay en de look en feel van die game greep me. Ik zou het zwaar awesome vinden als er een soort 'tekenfilms uit mijn jeugd'-versie van zou komen door Ubisoft, zodat ik He-man en consorten bijvoorbeeld tegen leden van M.A.S.K kan laten battlen. Of Jace and the Wheeld Warriors tegen de Transformers. Oeh en dat Johnny Barvo (oké ik was toen al ouder), Inspector Gadget en Ren en Stimpy unlockable personages zijn. Ik. Wil. Dit!

Cody van den Bogert

Ik wil een gigantische open wereld action-adventure game van Donkey Kong. Eigenlijk hoeft het niet eens zo gek veel te verschillen van Donkey Kong 64. Als het maar groter, mooier en moeilijker is, met de technologieën van nu. Ik wil met mijn favoriete aap door een gigantische wereld bonjouren, slingeren door gekke jungles terwijl ik kokosnoten schiet op alle bekende vijanden van de DK Franchise. Ik wil trouwens ook alle bekende plekken terug zien in deze gigantische DK-wereld. Een map met verschillende ecosystemen: gebieden als het woestijngebied van de Angry Aztec, de watervallen van de Jungle Japes en noem maar op. Het liefst zet ik Rareware zelf op dit project in samenwerking met Nintendo EPD. Een beetje het Breath of the Wild meets DK64-gevoel lijkt me perfect. En oja, bring back Chunky en Lanky Kong!

Dagmar de Groot

Ik wil even van tevoren melden dat ik weet dat er al games zijn die hier op lijken. Ik ben ontzettend fan van de klassieke oudheid en ook mythologieën zijn een passie van mij. Voor een project mochten wij een keer een idee voor een game helemaal uitwerken en ik ben compleet losgegaan, van original artwork die ik zelf maakte tot het uitwerken van de gamemechanics. Ik zou ooit een game willen maken waarbij mijn protagonist het opneemt tegen de titanen van de griekse mythologie terwijl zij op een quest is om de wereld te redden van Ouranos, één van de oudste titanen, die gaia (de aarde, ookeen titaan en zijn vrouw) wilt verwoesten voor haar verraad (Gaia heeft volgense de mythologie ooit Kronos geholpen om zijn vader, Ouranos, te vermoorden).De game maakt gebruik van een meerdere storylines en je keuzes passen het verloop van het verhaal aan, er is niet maar één manier om de game te spelen en er kunnen verschillende verhalen verteld worden. Het zal zich afspelen in een schijnbaar utopische wereld met fantastische wezens en prachtige natuur, maar in de schaduw is het duister en dodelijk. Een game die ik als inspiratie zou aangeven, qua vormgeving, is Assassin's Creed Odyssey.

Lars Cornelis

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Een nieuwe Zelda (ja, nog een nieuwe, kunnen er niet genoeg zijn!) of Castlevania door Nintendo. Vooral de laatste mis ik de laatste jaren. Hier zouden ze een mooie 3D versie van kunnen maken ala BOTW.
  • Een dbz game waarin je controle hebt over de Cold famillie waarin je langzamerhand je rijk opbouwt door planeten aan te vallen en over te nemen. Je vliegt naar planeten en dreigt ze de planeet over te geven. Wanneer dit niet gebeurt ga je hun planeet langzaam vernietigen.

    Wanneer een veroverde planeet langzamerhand een revolutie vormt heb je de mogelijkheid om het hele planeet te vernietigen. Uiteindelijk is het je doel dat je het hele universum overneemt. Alleen moet je later in ee game uitkijken voor de z warriors.

    Je kunt het zien als een wereld zoals Spore of No Mans Sky, maar dan met meer variatie, actie en dbz themed. Dat lijkt me zo leuk om te spelen.
  • Een game die ik zou maken word op het moment gemaakt door Bandai Namco. Namelijk Dragon Ball Z : Kakarot, Alleen zou ik het net iets anders doen want ik zou een game maken die begint bij Dragon Ball en eindigt bij Dragon Ball Super : Broly (plus Dragon Ball GT en alle DB/Z/GT films)

    Ook zou ik de gameplay anders. Ondanks er niks mis is met de gameplay van DBZ : Kakarot zou ik zelf voor Turn based gameplay gaan, want turn based gameplay is de beste gameplay die er is. En het liefst zou ik daar het kaart systeem van Dragon Ball Z : Legend of the Super Saiyan voor gebruiken
  • @Meta_coola
    Dat zou nog best vet zijn. Heb budokai 1 en 2 veel gespeeld op de cube, maar verder nooit meer, omdat het uiteindelijk toch hetzelfde is. Turn based lijkt me dan dan wel een goede verandering.
  • Een first person scifi MMORPG. WoW meets Halo.
  • Het goede van Fifa met het goede van PES combineren en dan nog een snufje van FM. En verder hier en daar nog wat tweaks en kleine veranderingen. En ja mijn game is dan gemaakt.
  • Een dikke vette farming Sim die speelt als Zelda
  • A Link to the Past 2 voor de originele SNES met cartridge en boekje en geheimenboekje.
  • Dragon Quest Builders 2 lieert crafting aan een leuk en belonend systeem. De gameplayloop vind ik daar zo prettig, elke kleine prestatie wordt beloond.

    Dit aspect zie ik graag in een zelda-like avontuur verweven.
  • Spiritueel vervolg van KotOR II.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren