1. Q-N-A: Ben je weleens teleurgesteld door de bezorger of winkel?

Q-N-A: Ben je weleens teleurgesteld door de bezorger of winkel?

Veel mensen krijgen dezer dagen hun next-gen console binnen, maar velen worden ook teleurgesteld door problemen met de post, verkeerde inschatting van de winkel, etc. Wanneer werd jij teleurgesteld bij het kopen/bestellen van een game of console?

lars cornelis

Het is gelukkig bij mij nog nooit écht fout gegaan. Maar de lancering van de Xbox Series X was zeker niet goed voor mijn bloeddruk. Wehkamp, de winkel waar ik m'n Xbox aanvankelijk had besteld, bleek de bestellingen van andere klanten plotseling niet uit te kunnen leveren. Zoekend naar een Plan B was ik net te laat toen Coolblue bestellingen aannam, maar net op tijd toen BCC de Xbox op de website aanbood. Nog even nagevraagd bij de helpdesk, maar die bestelling zou ik toch echt de volgende dag mogen verwachten! Weet je wat ik de volgende dag, pas in de middag zelfs, kreeg? Een excuusbriefje dat er toch geen Xbox kwam. En bedankt. Gelukkig werd tegen alle verwachtingen in mijn oorspronkelijke pre-order gewoon geleverd, eind goed al goed.

En als we dan toch leuke anekdotes aanhalen: Toen in 2012 de Wii U uitkwam, kreeg ik pas toen ik de dag voor de launch zelf in de winkel ging navragen of alles goed zat, te horen dat er helemaal niet genoeg Wii U's waren en ik dus pech had. Lekker dan! Toen ik teleurgesteld door de stad slenterde, zag ik plotseling (een dag voor de launch dus!) in de etalage van de Free Record Shop een Wii U staan. Ik vroeg binnen of ze die inderdaad nog hadden, waarop de dame doodleuk een Wii U van achter haalt. Met een stalen gezicht reken ik af om buiten schaterlachend, met een Wii U onder de arm, weg te lopen.

jacco peek

Ik heb eigenlijk geen hele wilde verhalen als het om games gaat. Hier en daar kwam een game een dag te laat aan, ondanks dat je een pre-order plaatst, maar heel vervelend is dat nu ook weer niet. Met consoles ook amper misgegrepen, al kan ik me herinneren dat de Mario Kart Wii-bundel overal was uitverkocht terwijl ik ontzettend veel zin had om te spelen. Destijds toch maar eerst Super Smash Bros. Brawl gekocht, en de rest is geschiedenis.

Mario Kart Wii

Michel musters

Als ik heel eerlijk ben, ben ik qua consolelanceringen nooit teleurgesteld door de post of winkels. Ik heb de consoles altijd wanneer ik dat wilde kunnen ophalen, en dat was vaak op lancering. Ook nu ben ik weer een tevreden mens: de Series X kwam gewoon op lancering binnen. Hopen dat de PS5 dat ook doet, anders heb ik hier de volgende keer een heel ander verhaal te vertellen!

marcel vroegrijk

Ik reageer hier alleen om even af te kloppen, in de hoop dat het volgende week gewoon goed gaat. Ik heb nog nooit eerder een console laten bezorgen met de post. Ik kan je wel vertellen over een aantal bijzondere consolelaunches. Zo heb ik bij de lancering van de Wii U het enige (ja dat lees je goed) exemplaar bemachtigd dat een zeer lokale gamewinkel binnenkreeg. De eigenaar was bijna net zo hyped als ik en ik heb toen die dag met hem in de winkel gestaan terwijl hij aan de lijn hing met de chauffeur, waar hij dus blijkbaar direct contact mee had. Zo kreeg ik live updates van waar de bestelbus was en hoelang het nog zou duren voor ik de Wii U mee naar huis kon nemen. De PS4 heb ik niet meteen toen 'ie uitkwam gehaald. Dat deed ik pas in september van 2014, want Destiny moest ik echt hebben volgens een 'vriend' van me. Ik weet nog goed dat ik toen 's avonds 45 minuten heen en 45 minuten terug door een weiland ben gaan fietsen, want de dichtstbijzijnde elektronicawinkel die nog open was bevond zich in een of ander afgelegen dorp vlakbij Haarlem. Ik rook daarna naar koe, maar ik had wel mooi een PS4.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Winkels nooit echt problemen mee gehad. Bezorgers zijn een heel ander verhaal, vooral post NL is bizar mn huidige bezorger belt niet eens meer aan die zet het pakket achter de kliko en steekt een briefje door de brievenbus. Maar het beste wat ik mee heb gemaakt is dat ik een briefje in de bus had waarop stond dat het pakketje in de kliko zat. Mijn hoop voor bezorgers is dan ook op een Alltime low.


    Dit is ook de reden waarom ik de PS5 bij de mediamarkt heb besteld met als optie console ophalen bij het filiaal ( dat is ook nog eens op 8 minuten loopafstand van mijn huis dus lekker dichtbij )
  • @Meta_coola ik had dit afgelopen vrijdag man. Had wat besteld die vent kwam 1 uur moest werken tot 5. Kom ik thuis staat dat pakketje tegen mijn voordeur buiten dus.en staat er op het briefje dat ik hem heb ontvangen en getekend like wtf scheelt ik woon in een klein dorpje dus ben niet zo bang dat hij gestolen word maar als je dit soort praktijken in een grote stad hebt ben je hem zo kwijt denk ik.
  • Ja.

    "Dit is geen duplicate post"
  • Ik ga geen namen van winkels of personen zeggen.

    Ben al meer dan 10 jaar klant bij een speciaalzaak die je in Vlaanderen en Nederland terugvindt.
    Een paar jaar terug was er een nieuw filiaal met nieuw personeel geopend. Een van die nieuwe verkopers vond ik meteen verschrikkelijk arrogant. Moest altijd eigenwijs tegendraads doen. Ik vond A het beste, hij vond B beter. Als ik B leuk vond, vond hij A leuker.
    Diezelfde persoon had bij een vriend zelfs een gigantische spoiler verteld direct na aankoop! Het was een echte eikel en hij zorgde ervoor dat ik een afkeer begon te krijgen van die winkel. Uiteindelijk heeft die knol wat mispeuterd in de winkel en zijn we er zo vanzelf van afgeraakt.
    Het filiaal heeft ondertussen weer leuke mensen in dienst. Ik kom er weer graag en ze doen hard hun best in deze Corona-tijden.
  • Genoeg voorbeelden. Pakketbezorgers als DHL en DPD zijn crimineel onprofessioneel, het internet staat vol van voorbeelden. Als ik zie dat een webshop via een van deze bedrijven bezorgd, bestel ik niet. Helaas staat dat er niet altijd bij. Een klacht indienen kan natuurlijk niet bij de persoon bij wie je inlichtingen ophaalt.

    Recent voorbeeld is een pakketje dat breekbaar was. Ik liep op krukken en vroeg de bezorger 'em voor me neer te zetten (bijzonder dat die überhaupt al langskwam en aanbelde). Flikkerde zo dat pakketje om. Keer daarvoor stond er op de doos 'dit pakketje is mogelijk beschadigd', geen excuses of een telefoonnummer waar je contact op kon nemen over herstel/vergoeding van de beschadiging.
  • Qua post hier nooit problemen met Post NL, DHL, UPS, etc. Maar wel altijd problemen met GLS! Wat een ramp is dat.. Keer op keer.

    Qua winkels is Mediamarkt ook met de release van de Series X erg onduidelijk en hebben ze de administratie niet goed op orde voor mijn gevoel.. Bol.com deed dat toch een stuk netter met een heads up de week ervoor.
  • Preorder bijna nooit iets dan is het altijd wel 24 uur later wel binnen en gamewinkels geen problemen.

    Bezorgers… tjah ze doen hard hun best maar regionale bezorgers ( DHL, PostNL, GLS ) zijn niet zo aardig en snel boos. Als je iemand naast je hebt wonen die zelfs dingen besteld als ze een maand op vakantie zijn en dan elke week wel 2-3 keer een bezorger voor je deur staat. Op een gegeven moment pak je geen pakjes meer aan en worden ze boos of vooral nu met corona leggen ze gewoon het pakje voor de deur en lopen ze al weg terwijl het gewoon voor de buren is.

    Landelijke bezorgers zijn meestal wel relaxed en doen gewoon rustig. Al een paar keer een zingende bezorger gehad van DHL. Aardige kerel en dan help ik je graag.
  • Ik heb slechte ervaringen met pre orders. Heb ooit GTA v gepreorded en toen kwam het spel uit en ik kreeg hem niet dacht nouja mischien zit ik in de 2de levering geen probleem geduld loont.
    Maar na 3a4 weken dacht ik wtf schiet op dus ik bel erheen kreeg ik te horen sorry meneer uw preorder is nog niet binnen. Denk nouja gewoon wachten dus komt me broer aan dat die naar de MediaMarkt wil daar had ik hem besteld, dus ik daar heen zie ik de hele fucking winkel vol liggen met GTA v spellen. Dus ik denk wtf eikels ik erheen zeggen ze ja sorry meneer dat zijn winkel exemplaren en u heeft een preorder. Nouja na een hoop ruzie maken wouden ze dan wel de pre order annuleren en me dan gewoon eentje verkopen. Sindsdien nooit meer iets bij MediaMarkt gepreorded.
  • Toen de ps3 werd afgeprijst naar 250euro ging ik naar de mediamarkt om hem te kopen. Ik had al een ps3 maar die was gestolen uit mn huis. Dus ik had zeker iets van 5 games liggen. Toen ik savonds de console eruit haalde en aansloot deed die het niet. Las geen games. Na alle games te hebben geprobeerd moest ik snel naar mediamarkt voordat ie sluit om mijn geld terug te eisen. Daar aangekomen wouden ze hem niet terugnemen. Werd van het kastje naar de muur gestuurd. En niemand wou mijn geld teruggeven. Toen ik helemaal ontplofte en zei dat ik gewoon werd beroofd door mediamarkt en de politie dreigde te bellen gaf de manager meteen mijn geld terug. Boos en weer zonder ps3 naar huis. Was overigens de laatste ps3 in de mediamarkt

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren