1. Rockstar gaat laadtijden GTA Online inkorten door oplossing van speler

Rockstar gaat laadtijden GTA Online inkorten door oplossing van speler

Aankomende update moet laadtijden terugschroeven

Een recente oplossing van een GTA Online-speler gaat door Rockstar gebruikt worden om de laadtijden van de game in te korten.

Een GTA Online-speler die zichzelf t0st noemt bedacht pas geleden een manier om de laadtijden van GTA Online met zo'n zeventig procent in te korten. Dit komt omdat de game tijdens het laden een tekstbestand met ongeveer 63.000 items uit de game checkt, waarbij voor elk item allerlei data wordt gecheckt en het wordt vergeleken met de andere items. 

De lijst wordt tijdens het laden naar schatting zo'n 1,9 miljard keer geraadpleegd, waardoor de CPU flink belast wordt. De speler heeft door dit aan te passen de laadtijden van de online modus van Grand Theft Auto Online flink teruggeschroefd.

Rockstar heeft aan PC Gamer bevestigd dat het binnenkort een update voor de game uitbrengt waarmee de laadtijden worden ingekort. Het is niet duidelijk of er een even grote vermindering in laadtijden als met de oplossing van de speler in stand wordt gebracht, maar Rockstar bevestigt dat het veel aan de bevindingen van t0st heet gehad.

"Speler t0st heeft een aspect van de gamecode onthuld gerelateerd aan laadtijden voor de PC-versie van GTA Online die verbeterd konden worden. Na dit onderzoek hebben we wat veranderingen toegepast die tijdens een aankomende update geïmplementeerd worden."

GTA Online

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Dus Rockstar heeft een of andere random speler nodig om hun laadtijden te verbeteren. En dat voor een biljoenen bedrijf ligt dat aan mij of is dat een beetje slecht?? Hadden ze dat zelf niet kunnen bedenken zo'n 8 jaar geleden toen het spel uit kwam.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren