1. Sea of Thieves haalt een miljoen unieke spelers binnen 48 uur

Sea of Thieves haalt een miljoen unieke spelers binnen 48 uur

Ondanks serverproblemen

In een developer update vertelt Rare dat Sea of Thieves al meer dan een miljoen unieke gebruikers telt.

Het aantal spelers is een combinatie van verkochte edities en spelers die het spel via de game pass uitproberen. Dit is veel meer dan Rare in eerste instantie verwachtte.

Helaas waren de servers hier niet op voorbereid. Studiohoofd Craig Duncan en executive producer Joe Neat leggen meer uit over de serverproblemen en raden spelers aan niet herhaaldelijk in en uit te loggen.

Volgens Duncan en Neat hebben spelers vooral in piektijden (in Europa is dit rond 21.00) moeite met onder andere matchmaking. Dit komt omdat teveel mensen tegelijkertijd proberen in te loggen.

Ook worden spelers soms niet meteen beloond voor het behalen van een missie en achievements komen ook af en toe later binnen. Duncan raadt aan niet opnieuw in te loggen als je je geld of achievement niet hebt ontvangen maar gewoon verder te spelen. Door opnieuw in te loggen leg je meer stress op de servers en de beloningen zullen na een tijdje alsnog verkregen worden.

Tenslotte bespreken ze items die soms verdwijnen en later pas weer verschijnen. Dit is een bug die ze ondertussen al opgelost hebben, maar omdat ze niet meerdere updates achter elkaar willen uitbrengen, stellen ze de fix uit tot ze het kunnen bundelen met andere updates. Wanneer dit gaat gebeuren is nog niet bekend. Volgens Neat zal de patch waarschijnlijk ergens aan het begin van volgende week plaatsvinden.

Dit artikel delen

Over de auteur

Arran Winmai Met veel liefde speel ik games als Horizon Zero Dawn, Dishonored en Fallout 3. Race- en sportgames zijn niet echt mijn ding, maar gelukkig zijn er genoeg andere genres!

Reacties

  • REVIEW, REVIEW, REVIEW!!!
  • Het een begint een traditie te worden bij online games. Altijd met hetzelfde excuus.

    EDIT: Na het filmpje te hebben gekeken van Rare moet ik zeggen dat ik vind dat ze hier echt perfect mee omgaan. De fouten opschrijven en terugkoppelen met de spelers wat ze ermee gaan doen. Dit zouden meer developers dit zouden doen.
  • @Robskeee
    Vooral in dit geval vind ik het kwalijk, omdat ze meerdere stresstests gedaan hebben.
  • @Leanderttt
    Dat ze die tests uitvoeren is op zichzelf natuurlijk positief, maar het is schandalig dat het maar normaal gevonden moet worden dat er bij online games problemen zijn in de eerste dagen.

    Ik vind wel dat Rare het (veel) beter oppakt dan andere developers, maar dan nog moet dit eigenlijk niet voor mogen komen, natuurlijk.
  • @Robskeee Heb wel erg het gevoel dat we hier gewoon met een Early Access game te maken hebben, waar Microsoft gewoon een hoog bedrag voor vraagt.

    Dacht je dat andere devs van dit soort type games niks doen met de feedback die ze uit de community krijgen? Rare is echt geen uitzondering hoor. Dit filmpje hebben ze alleen maar gemaakt om nog transparanter over te komen.
  • @Snake_NL Ik zeg helemaal niet dat andere devs er niks mee doen, waar heb je dat gelezen? Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik het goed vind dat Rare het zo open speelt om de fouten te tonen d.m.v. zo'n filmpje te plaatsen.
  • Lees veel negatieve berichten over de game…
  • @SoonTiel Het mist helaas wat diepgang.
    Het is erg eentonig.
  • @Mr. Grand
    Zeg je dat uit eigen ervaring of heb je dit opgemaakt uit de reviews?
    Ik wil de game namelijk graag spelen, maar als ie na 3 uur verveelt, dan begin ik er niet eens aan…
  • @Piet S.
    Uit eigen ervaring Piet.
    Er zijn een aantal punten waar het voor mij bij deze game aan ontbreekt:
    -[size=1][font=Times New Roman] [/font][/size]Progressie is bijna alleen maar gebaseerd op cosmetische aanpassingen.
    -[size=1][font=Times New Roman] [/font][/size]Weinig variatie in vijanden.
    -[size=1][font=Times New Roman] [/font][/size]De eilanden hebben nauwelijks leven (buiten je quest objective is er veder ook niks interessants te beleven).
    -[size=1][font=Times New Roman] [/font][/size]3 vrijwel identieke facties, geven weinig variatie.
    Deze game voelt voor mij erg aan als een early access game die voor de volle prijs in de winkels ligt.
  • @Mr. Grand
    En hoeveel uur heb je er nu ongeveer inzitten?
  • @Piet S. Zo'n 10/11 uur.
  • @Mr. Grand
    Hmmm, oke. Thanks!
  • @Iedereen.

    Buiten de prachtige controller en het Amiibo beeldje (grapje) vind ik de prijs te duur. Ik zou dus sneller 60 euro willen neerleggen voor die controller dan voor de game. Dat zou toch niet mogen?
  • @Mr. Grand Daar ben ik ook benieuwd naar PietS.

    Hoeveel uur heb je in de game gestoken als ik vragen mag Mr.Grand?

    Ik vind het namelijk erg vermakelijk en heb nu zo'n 5 uurtjes gespeeld. Voorlopig is er nog meer dan genoeg content maar ik weet niet hoe het is op den lange duur.
  • @Robskeee @Mr. Grand

    Ik ben het met jullie beiden eens.

    Mr Grand's opsomming klopt helemaal en mag best als redenen worden gezien waarom de game saai kan worden voor sommigen. Ik vind het iig best wel kwalijk dat skeletten de enige vijanden zijn, je eigenlijk continu hetzelfde doet en De customisation is ook een beetje schaars. Ik zie deze minpunten ook graag terugkomen in reviews.

    Heeft dat mij weerhouden van het spel te kopen? Nope. Het spel heeft als geen ander het gevoel van zeilen op zee onder de knieën. De sfeer in de game is perfect. De stijl houdt een beetje een midden tussen rare games van vroeger en Warcraft. Ik vind de horizontale progressie echt fijn.

    En er is 1 andere reden wrm ik nu al ben ingestapt. Ik heb gelezen wat de plannen zijn voor de komende tijd en die klinken erg goed. Ik weet het, ze verkopen een half spel nu voor de volle prijs en we moeten nog maar afwachten of alle plannen ook maar bewaarheid worden.

    Maar deze game heeft iets wat een andere game waar ik ook al veel geld in heb zitten zonder dat deze in de buurt van af is ook heeft. Een echte First person wereld met voertuigen die precies werken als dat je zou willen dat ze doen. Die andere game, Star Citizen doet precies hetzelfde. First person, 1:1 voertuigen die die zelf moet besturen, die werken zoals ze behoren te werken, die je "handmatig" kan onderhouden, waar je met andere mensen als een team op kan/moet werken en die mij meenemen in een prachtige wereld op een realistische manier.

    Ik ben een sucker voor dat soort spellen. Ik kan niet stoppen met enthousiast worden als je lekker over de golven vliegt tijdens een storm of door rustig water glijdt vlak bij een eiland op zoek voor een mooie plek om voor anker te gaan. Op je eigen boot.
  • @fukushu Kijk dat is tenminste een onderbouwde reactie. Thanks!

    Ik stoor me ook niet aan de hoeveelheid cosmetische items of vijanden. Althans nu nog niet. Voor mij gaat het gewoon om het plezier die ik uit de game haal. Nee het geen perfecte game, nee het verdient geen 10 als cijfer. Maar ik vermaak me er echt enorm mee haha.

    Zelfde verhaal als PUBG of ARK, technisch de slechte spellen die er zowat zijn, maar waar ik stiekem een van de meeste uren in heb zitten.
  • @Robskeee, dit dus precies de spellen waar ik ook de meeste uren in heb zitten deze generatie. Ark is zo een spel wat behoorlijk verslavend kan werken. Een maat van me heeft er letterlijk al 100 dagen inzitten. PubG is een heerlijk spel om ff 2 potjes te knallen. En sea of thieves voor mij werkt relaxed. Ik kan dan nu al niet wachten om vanavond online te gaan en met wat maten schatkistjes zoeken en om te varen. En vooral dat vind ik zo goed gedaan. Je hebt echt het gevoel aan het varen te zijn op de grote zee.
  • @Robskeee

    Dat is zeker waar. Keb in ark ongeveer 2000 uur zitten, maar dat was wel voor 17 euro in de early access. En Wildcard is keihard bezig geweest om content in de game te brengen. Ten tijden van de release zat ARK dik in de content.

    Ik zou het meer willen vergelijken met World of Warships Waar je ook continu hetzelfde doet, maar die is F2P.
  • @fukushu
    Goed stukje tekst!
    Wel maak ik hieruit op dat als een game in een ander genre (dus niet een genre waar je een 'sucker' voor bent) biedt wat SoT beidt, dat je 'm dan misschien niet opgepikt zou hebben.

    Smaak speelt in jouw geval dus een HELE grote rol (smaak –> rest).
    Of heb ik het mis? :P

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren