1. Niet alle Switch-games krijgen cloud saves om cheaten te voorkomen

Niet alle Switch-games krijgen cloud saves om cheaten te voorkomen

Bijvoorbeeld Splatoon 2

Niet alle Switch-games krijgen de mogelijkheid om cloud saves te gebruiken. Dit om te voorkomen dat spelers cheaten.

De cloud saves zijn een onderdeel van de betaalde online dienst die ergens in de tweede helft van deze maand moet lanceren. Naast toegang tot NES-games en de mogelijkheid om games online te spelen, zorgt dit betaalabonnement er voor dat spelers hun savefiles op de cloud kunnen opslaan.

Nintendo laat echter weten dat niet alle titels cloud saves ondersteunen. "Het grootste gedeelte van de Switch-games ondersteunt het wel. Bij bepaalde games zou het echter mogelijkheden creëren om bijvoorbeeld items die zijn geruild met andere spelers terug te krijgen of een hoge online ranking terug te krijgen. Om eerlijk speelsituaties te bewerkstelligen, zullen cloud saves voor dergelijke games niet beschikbaar zijn." Als voorbeeld noemt Nintendo Splatoon 2, zodat online rankings niet beïnvloed worden.

Mogelijk maakt Nintendo meer bekend over zijn betaalde online dienst op Switch, inclusief de precieze releasedatum, tijdens de aankomende Nintendo Direct. Het is nog niet bekend wanneer deze Direct uitgezonden wordt. Hij zou eerst vorige week online geplaatst worden, maar door de aardbeving in Japan stelde Nintendo de uitzending uit.

Nintendo Switch logo

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Lekker slim NOT. Volgens mij is de switch al gehackt. Vaak een van de eerste dingen waar je bij kan zijn de opgeslagen saves. Een save editor maken en klaar.
  • Echt Nintendo om het probleem op deze manier op te lossen. Voor alle leuke games die ze maken, zijn ze bar slecht in het ontwikkelen van services. Ze houden vaak hun eigen behoeften beter in het ook dan die van de eindgebruiker volgens mij. Er moet toch een betere oplossing te bedenken zijn in het huidige tijdperk dan: we slopen de cloud savegames eruit als we de integriteit niet kunnen waarborgen.
    Ik hoop dan maar dat ze er na tegengeluid uit de gamingcommunity wat op bedenken… (ik weet het, weinig kans bij Nintendo).
  • Ik snap de achterliggende gedachte, maar er moet toch een andere(/betere) oplossing zijn..?
  • Dit is echt een kwestie van "bad design". Hoe kunnen save files nou online rankings beïnvloeden. Hier is gewoon niet goed over nagedacht. Waarschijnlijk is Nintendo lekker agile bezig geweest. Zie hier het resultaat. Nintendo loopt sowieso ongeveer 5 tot 10 jaar achter op Sony en Microsoft.
  • @CerandoX.nl
    Qua online zeker. :-)
  • @CerandoX.nl
    Kosten besparing… scheelt data opslag. Bij NBA zal de savefile wel te groot zijn en Fifa…. heb geen idee.
  • @ShadowhunterrX

    Zolang ik mijn saves van BotW, SMO & Skyrim kan uploaden naar de cloud, dan ben ik voor nu even tervreden. Als ik die kwijtraak, dan ben ik wel eeeeecht zuur… :'-)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren