1. Sony onthult bestandsgrootte verschillende PlayStation 5-games

Sony onthult bestandsgrootte verschillende PlayStation 5-games

Is 825 GB genoeg?

Sony heeft de bestandsgrootte van verschillende Playstation 5-games onthuld.

Op PlayStation Direct, een Amerikaanse winkel van Sony, onthult het bedrijf dat Spider-Man: Miles Morales 50 GB in beslag neemt. De Ultimate Edition van Miles Morales, die een remaster van de eerste Marvel's Spider-Man bevat, is zo'n 105 GB groot. Tot slot is minimaal 60 GB opslagruimte voor de remake van Demon's Souls benodigd.

De PlayStation 5 bevat een SSD met 825 GB opslagruimte. Opslag uitbreiden met SSD's van derde partijen is mogelijk, mits Sony het model goedkeurt.

Op 19 november verschijnt een All-Digital versie van de PlayStation 5, waar geen disks op kunnen worden afgespeeld, voor 399 euro. Op die dag verschijnt ook een versie met diskdrive, voor 499 euro.

Spider-Man: Miles Morales

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Is de installatie van de disk versies ook zo groot?
  • 825 gb is niet echt veel. Maar het is een SSD dus installeren is een keer knipperen met je ogen en game is geïnstalleerd. Daar komt dus ook nog eens bij dat third party SSDs aangesloten kunnen worden ( en die zijn niet zo duur meer) en ik weet haast zeker dat 9 van de 10 merken gewoon goed gekeurd zijn door Sony. Sony maakte met de vita echt een extreme fout door enkel hun eigen micro sd kaartjes toe te staan en elke console makers die nu nog kiezen voor propriëtaire SSDs zijn wat mij betreft mongoloids.
  • @Meta_coola
    Installeren zal helaas niet zo snel gaan. Je hebt of afhankelijk van de Bluray lezer welke zeer traag is, of van je internet. Geldt uiteraard ook voor Xbox.
    Voordeel van een propriëtaire SSD is dat je geen flash controller nodig gaat hebben, want hij gebruikt die van de Xbox zelf. Ben wel nieuwsgierig wat de prijzen uiteindelijk zullen worden.. Want die zijn inderdaad vaker kunstmatig hoog gehouden.
  • @Meta_coola
    Knipperen met je ogen en is geïnstalleerd. Juist….

    Uhm nee. Het is niet even 9 van de 10 merken die ze goedkeuren. Ze gaan alleen de snelle nvme SSD`s goedkeuren om de snelheid van de PS5 SSD te evenaren. Hoe sneller hoe duurder.

    Ik ben bang dat je teleurgesteld zal zijn.
  • @ShadowhunterrX

    Nee hoor ik denk dat ik positief verrast ga worden.
  • @Meta_coola

    Daar is dan ook niet veel voor nodig bij je hè 😉

    Maar ze hebben wel gelijk. Installeren zal traag gaan omdat blu-ray een bottleneck is. Je kunt beter uitbreiden maar dat zal geen goedkoop geintje zijn.

    Gelukkig kan je een jaartje vooruit met 800gb.
  • @Meta_coola Ik knipper met mijn ogen en mijn ruimte is zo vol bij mijn SSD van 1 TB.
  • @mightybundy

    Ik heb een 1tb harde schijf in mijn PS4 pro, en daar heb ik 18 games opstaan en heb nog 200 gig over, dus het valt reuze mee
  • @LosPilotas zijn dat wel 4K AAA games? Met Indië games kan ik ook 100 vermakelijke spellen erop zetten. Maar daarvoor hoeven we de overstap na een nieuwe console of videokaart niet te doen natuurlijk.
  • @mightybundy

    Yep allemaal 4k AAA games.
  • @Meta_coola 1 keer in de 2 uur knipperen schiet niet erg op.
  • @dezwarteziel

    Mja weet haast zeker dat niet langer gaat duren dan 20 minuten max
  • Er gaan online merkwaardige geruchten over de opslag van de PS5. Ze hebben niet gekozen voor een extern SSD slot zoals Microsoft, dat wisten we al. Maar nu gaan verhalen dat de interne SSD niet uitbreidbaar is, maar vervangbaar. Mag toch hopen dat dit onzin blijkt te zijn.
  • @That Mr Awesome Nee dat is onzin. Het interne opslag zit op het moederbord.
  • @That Mr Awesome
    Wat Snake zegt. Dat lijkt mij erg vreemd. Misschien wordt het lastig om op korte termijn een betaalbare optie te vinden, maar de innovatie en prijsdalingen gaan op dat gebied vrij rap.
  • @Gaaiz en @Snake_NL

    Oh gelukkig! Hopelijk snel een lijst met officieel ondersteunde uitbreidingen en hoe het precies werkt.
  • Ik ben nu vooral benieuwd wat de grootte op de PS4 wordt. Als het goed is hoeven i.c.m. de SSD veel textures/assets niet meermaals worden opgeslagen, iets wat op current gen gebeurt om laadtijden te verbeteren en popin textures te voorkomen.
    Nu zullen op next gen de textures natuurlijk ook weer van hogere kwaliteit zijn. Dus vraag me af of de grootte uiteindelijk meer of minder is geworden voor de volgende generatie.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren