1. Speler maakt Dead Space na in Dreams

Speler maakt Dead Space na in Dreams

Dreams moet ergens dit jaar verschijnen op PS4

Een gamer die de gesloten bèta van Dreams speelt, heeft een gedeelte van Dead Space nagemaakt.

Dreams is de aankomende PlayStation 4-game van LittleBigPlanet-ontwikkelaar MediaMolecule. In de kunstzinnige game kunnen spelers in feite alles maken wat ze maar willen, waaronder complete games.

Nadat eerder al Dreams-versies van de P.T.-demo en Super Mario Bros. online verschenen, heeft speler Quinn Barnett nu Dead Space nagemaakt in de game. In onderstaande tweet kunt je zien dat het erg lijkt op de inmiddels stopgezette horrorreeks van Electronic Arts.

Spelers van de Dream-bèta hebben een NDA ondertekend en mogen eigenlijk geen materiaal online plaatsen. De beelden zouden dus ook wel eens snel offline gehaald kunnen worden.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Benieuwd of dit gameplay en actiematig ook de kwaliteit een klein beetje kan benaderen. Microsoft dacht ook een game in bezit te hebben waar ik op voorhand enthousiast over was. Ik was zelfs de naam vergeten maar ging om project spark en was uiteindelijk veel te simpel op de markt gebracht om een succes te kunnen zijn. De mogelijkheden op voorhand waren toen in de praktijk niet mogelijk en alles voelde goedkoop aan. Erg benieuwd of deze gasten het wel voor kunnen elkaar krijgen. Geen groot fan van LBP wat in mijn optiek een overrated gameserie was. Artstyle was prima maar vond de gameplay te simpel. Mochten ze dit nailen dan is er wat mij betreft echt iets bijzonders in handen.
  • @xevulutionx

    Lbp was alles behalve simpel. Kijk maar eens naar de Community. De creaties die zijn gemaakt zijn er soms vrij complex uit. Daarnaast is dit spel al heel lang in ontwikkeling, waardoor er veel tijd in de tools en engine is gestoken. Ik denk niet dat je het kunt vergelijken met project spark.
  • @Liquidshake
    Ik vond het gameplay wise veel te losjes en te flegmatiek aanvoelen. Geen lekker gevoel voor een platformer voor mij. Wellicht een afwijkende mening want de games hebben alleraardigste scores gehad.
    Maar waar haal jij vandaan dat ik LBP met Project Spark vergelijk? Project Spark was uiteindelijk een slappe goedkope game uit de zesjescultuur. LBP was prima maar niet de 85+ scores waard voor mij. Enige wat ik doe is Project spark erbij halen omdat daar ook het idee was voor games in een game te maken. En dat Media M ook zoiets maakt.

    edit: blijkbaar ben ik zelf niet wakker mbt die vergelijking want dat zeg je ook helemaal niet haha. excuses. Anyway ik hoop ook niet dat ik Spark met dreams kan vergelijken. Ik ga dreams iig goed volgen en hoop dat de potentie eruit komt!
  • Wel tof gedaan, ben wel benieuwd naar Dreams. Met name hoe toegankelijk het is, want hoewel ik graag creatief bezig ben wil ik 'programma's' als deze toch redelijk snel onder de knie kunnen krijgen. Heb simpelweg de tijd niet langer om er wekenlange studeermomenten aan te verbinden. De creaties tot dusver zijn in ieder geval erg tof.

    Ben trouwens een tijdje terug begonnen aan de Dead Space games, ze komen uit de vorige generatie en heb ze toen eigenlijk nooit een blik waardig gegund. En hoewel ik ze niet erg eng vond (op bepaalde momenten na), moet ik zeggen dat de games mij meer gebracht hebben dan ik had verwacht. Er zit fijne actie en gameplay in (met name richting het 3e deel zorgt Visceral voor een mooie variatie die de pacing echt ten goede komt). Mocht je fan zijn van games als RE4 en science fiction niet verafschuwen dan is deze reeks echt een aanrader. Het verhaal probeert op sommige punten wat Hollywood-achtig te zijn met wat lekkere clichés en geforceerde romance waar het zonder kan (met name deeltjes 2 en 3), maar heeft daarbuiten ook wel weer genoeg diepgang om vooral qua lore interessant te blijven. De ingesproken en beschreven 'logs' die ingame te vinden zijn, en zijn te vergelijken met de audio-logs uit Bioshock, vond ik het interessantst om te volgen.

    Zeker checken mocht je dit nog niet gedaan hebben.
  • Dreams nooit heel intensief gevolgd, maar nu wel onder de indruk hoe uitlopend de projecten zijn, vooral qua artstyle. Project Spark en LBP zaten wel erg vast aan hun eigen look en feel.

    Zoals hierboven ook wordt gezegd, ben ik nu benieuwd of de gameplay en actie ook goed verzorgd zijn. Applaus voor wat de makers in de beta laten zien in ieder geval!
  • Ziet er goed uit!
    Jammer dat mensen zich niet aan een NDA kunnen houden.
  • Ik zit in de beta. Er is enorm veel diepgang en de leercurve is pittig. Maar wat de community in de hele korte tijd heeft weten te maken is ronduit indrukwekkend.
    Het team van MM verzamelt alle commentaar, opmerkingen en bugs en is hard aan het werk om Dreams verder op te poetsen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren