1. Starfield-spelwereld groter dan alle andere Bethesda-games

Starfield-spelwereld groter dan alle andere Bethesda-games

Steden moeten in Starfield en The Elder Scrolls 6 levendiger aanvoelen

De spelwereld van Starfield moet de grootste oppervlakte in een Bethesda-game ooit bieden.

Dat laat regisseur Todd Howard weten in een interview voor de Develop: Brighton-conferentie. De map moet groter worden dan die van Fallout 76. Die map was al vier keer zo groot als die van The Elder Scrolls 5: Skyrim.

Om zoveel oppervlakte te creëren, wordt een gedeelte van de spelwereld procedureel gegenereerd. Dat is volgens Howard een goede manier om snel veel landmassa te creëren. Specifieke gedeeltes die als oriëntatiepunten dienen worden wel nog met de hand gemaakt. Dit is vergelijkbaar met hoe de meeste openwereldgames tegenwoordig worden ontwikkeld.

Daarbij laat Howard weten dat steden in Starfield en The Elder Scrolls 6 levendiger aan moeten voelen in vergelijking met voorgaande Bethesda-games. Dit wordt zowel bereikt door een groter oppervlakte als door meer computergestuurde personages toe te voegen. Deze personages moeten ook een "grotere rol" krijgen.

Howard laat ook weten dat de Creation-engine van Bethesda op de schop gaat. Dit moet voor een grotere stap vooruit zorgen dan de stap van Morrowind naar Oblivion. Howard noemt met name renderen, animatie en AI als gebieden waar grote sprongen vooruit worden gemaakt.

Starfield krijgt tot slot geen multiplayercomponenten. Zowel Starfield als The Elder Scrolls 6 komen op de dag van release op Xbox Game Pass uit, door de geplande overname van moederbedrijf ZeniMax door Microsoft. Het is nog niet bekend of de games ook op andere platforms uitkomen. Releasedata zijn er ook nog niet. Hieronder is het complete interview te bekijken.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Twice the size, quadruple the bugs!
  • @Zorewin ik weet niet of je scynisch bent maar is dat zo gek? Mensen klagen over dat "vroeger" veel minder bugs waren, tja games waren vroeger veel kleiner en minder uitgebreid dus niet zo gek vind ik.
  • Benieuwd of dit inderdaad een volgende stap kan zetten. De engine zal daarvoor echt aangepakt moeten worden. Met name betere animaties waar ie het over heeft zou geen overbodige luxe zijn.
  • Ik ben zo enorm sceptisch over de aankomende games van Bethesda. Ben zo bang dat vooral Elder Scroll's 6 in een verouderde engine gemaakt wordt die echt niet meer kan in deze tijd.
  • @gusanito
    Ja eens, zeker als je specifiek Bethesda Softworks bedoeld. Fallout en Elder Scrolls zijn niet echt mijn type games, mede door de gedateerde look en feel.

    Denk dat er meer kwaliteit zit in studio's als Arkane en Tango Gameworks.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren