1. Super Mario Maker 2-spelers maken 2 miljoen levels

Super Mario Maker 2-spelers maken 2 miljoen levels

Succes met ze allemaal spelen!

Spelers hebben inmiddels twee miljoen levels geüpload in Super Mario Maker 2.

Het spel is sinds 28 juni verkrijgbaar voor de Switch en is dus nog geen twee weken beschikbaar. Elke speler kan vooralsnog maximaal 32 zelfgemaakte levels uploaden. Er zit geen limiet aan het aantal door spelers gemaakte levels dat men kan spelen; al is voor beide acties wel een Nintendo Switch Online-abonnement nodig.

In Super Mario Maker 2 kunnen spelers hun eigen Mario-levels maken en uploaden. Dit kan in de stijl van Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World, New Super Mario Bros. en Super Mario 3D World. Nieuw in dit deel is onder andere dat spelers hellingen kunnen maken.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Ja, maar lang niet alles is even goed of zijn troll-levels.

    Iemand tips om de pareltjes ertussen uit te vissen?


    Ook de lag in co-op of versus mode is niet normaal en niet van deze tijd!
  • @Soon.

    Zitten genoeg filters in om pareltjes te vissen toch? Op populariteit, labels etc…

    Maar je mag mijn pareltje wel spelen :): 6YL-PVS-H1G –> Is een speedrunner, dus blijven rennen anders gaat de tijd op. Is niet voor amateurs.
  • @Newgamessuck

    Leuk. Ga ik vandaag of morgen proberen. Ben bijna klaar met mijn level. Zal de code dan ook delen.
  • @Newgamessuck
    Zet de code in mij telefoon… ga hem zeker even checken!
  • @Soon.
    Hier is mijn maker-id: BKQ-HB5-SNG
    Ik heb al meerdere levels gemaakt, zou leuk zijn als men die wil proberen :-)
  • @mole28
    cool!

    Maar dit zegt toch alweer genoeg dat het systeem gewoon eigenlijk, eerlijk gezegd, een beetje heel erg verouderd is… beetje codes uitwisselen om een paar levels te spelen.
  • @mole28

    Zal eens kijken latet
  • @mole28

    Vette levels. Ik heb je even gevolgd. Mijn eerste level is ook online: 10F-M7Y-GTG.

    Ben benieuwd wat je ervan vindt.
  • @Newgamessuck

    Potverdomme. Ik doe op t eind iets verkeerd denk ik, maar ik krijg m niet uitgespeeld. Wel leuk!
  • @Soon.

    Inderaad. De meeste levels kunnen nog niet eens bijna tippen aan de levels van Nintendo. Veel levels zien eruit als een bij elkaar geraapt zooitje. Sorteren op populariteit werkt inderdaad wel trouwens! Daar zitten een hoop pareltjes tussen.

    En als 1 van de 3 personen waarmee je speelt slechte internet verbinding heeft, dan ben je de sjaak… Ze moeten voor iedere ronde gewoon een internet test inbouwen. Slecht bereik? HOUDOE! *kick*
  • @Piet S.

    Ben het niet met je eens. Maar misschien zoeken jullie niet goed. De levels die ik speel zijn stuk voor stuk van een kwaliteit waar Nintendo jaloers op mag zijn.

    Ik zoek meestal in de Super expert levels gesorteerd op populariteit.

    Wat hoogtepunten die ik heb gezien:

    - Een pinbal spel gemaakt van twomps die op van die evenwichtsplatformen vallen. Daarmee moet je een schild pinballen.

    - Iemand heeft een Wario ware level gemaakt. Meerdere kamers met een timer (bom die ontploft) voor die tijd de kamer uit zien te komen of je bent af.

    - Veel leuke speedrun levels (Daar ben ik dol op!).

    - 1ste level van RyuKahr is een geweldige Kaizo light (hot Sponge).
  • @Newgamessuck

    Ik zeg niet dat er GEEN geniale levels zijn he, maar er is meer meuk dan goeds.
  • @Piet S.

    Logisch ook natuurlijk. Mijn 5 jarige en 9 jarige zoontjes maken ook levels en zetten die online. Geloof me, het is troep (en toch ben ik er trots op dat het ze lukt).

    Maar waar zij nu maar 1 hartje hebben totaal in al hun levels krijgen mensen die goede levels maken er meerdere per dag. dus met de filter op populariteit filter je al die troep weg. Als je van een van die populaire levels niet leuk vindt is het vaak meer een kwestie van smaak, maar de kwaliteit is prima. Verder kun je naast populariteit op moeilijkheidsgraad en labels filteren. Dan vind je populaire levels in jouw smaak. Dat is echt 99% van de tijd goede shit. In endless run of multiplayer krijg je vaak shit natuurlijk.

    Maar klopt wss wel dat van de 2 miljoen levels er 'maar' 100.000 echt goed zijn :).
  • @Newgamessuck

    Haha, we zitten op 1 lijn! :P
  • @Soon. De lag in MP is inderdaad schandalig. Dat dit nog steeds niet is opgelost, daar kan ik met mijn verstand niet bij.
  • @dewokkel

    Lag in mp suckt idd. Heb het 1x gedaan en wacht verder op een fix.
  • @Newgamessuck Ik heb zelfs om alles uit te sluiten een adapter gekocht van USB naar RJ45. Dan ligt het in ieder geval niet meer aan mijn verbinding wanneer ik docked speel.
  • @dewokkel

    Heb ook al een tijdje een bedrade verbinding. Dat helpt wel veel in veel online games en games downloads moet ik zeggen. De wifi van de Switch is best slecht.

    In splatoon 2 merkte ik een groot verschil toen we overstapte van wifi naar bedraad.

    Ook een router ertussen zodat tv ook bedraad is. Helpt ook met netflix en youtube op smart tv.
  • Poeh.. En ik ben nog niet eens zover om de "Story mode" uit te spelen. :)
  • Mijn levels zijn ook niet echt van Nintendo niveau, maar ik zet ze hier toch even bij.

    Test Level: MB9-TK8-WBG

    Rainking's Speed Run: V3Q-88H-YLF

    Rainking's Terrible Castle: 0V8-8Q3-DKF

    Die laatste 2 zijn levels die ik voor deel 1 op de Wii U had gemaakt, die ik om ze voort te laten bestaan maar even voor de nieuwe heb nagemaakt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren