1. Super Mario Maker 2 komt naar de Switch

Super Mario Maker 2 komt naar de Switch

Verschijnt in juni dit jaar

Er is een vervolg op Super Mario Maker, Super Mario Maker 2, in de maak voor de Switch, zo liet Nintendo vanavond tijdens zijn Direct-uitzending weten.

De game bevat nieuwe functies, maar Nintendo heeft nog niet bekendgemaakt wat deze precies inhouden. Wel is duidelijk dat er hellingen in dit vervolg gemaakt kunnen worden. Dat zat niet in het origineel. De game komt in juni 2019 uit.

De eerste Super Mario Maker verscheen in 2015 op de Wii U en kwam een jaar later ook uit op de 3DS. De game laat spelers eigen tweedimensionale Mario-levels samenstellen. Spelers kunnen zelf bepalen waar platformen, items en vijanden staan. Het zelfgemaakte level kan online geplaatst worden zodat andere gamers het kunnen spelen, wanneer de maker in kwestie zelf het level uit kan spelen.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Nice! Is dé game waar ik op wachtte voor de Switch. Paar maandjes wachten nog maar ☺️
  • Hmmm snap de hype niet zo rond deze games. Best aardig hoor, maar in mijn ogen is het niet meer dan een level-builder. Hier was ik al druk mee tijdens 't 98 tijdperk met games als Jazz Jackrabbit 2, super vet toen, maar kan mij nu niet echt meer bekoren. Wie praat mij om?
  • @benjaminben

    Het is niet zo maar een levelmaker, maar een levelmaker waar je Mariolevels mee kan maken.

    Ik heb het eerste deel echt super veel gespeeld en je kan er super vette creaties meemaken. Ik durf best te stellen dat mijn levels behoorlijk goed waren. ^^

    Ik kon er in ieder geval veel van mijn creativiteit in kwijt en ik vond het vet om mijn levels te perfectioneren. Het had een soort verslavende werking. En ondanks dat je lang niet alle Mariobouwstenen tot je beschikking had, kon je er wel eindeloos dingen mee bedenken.

    Enig minpunt vond ik wel dat er veel levels gepubliceerd werden waarin de speler niks hoefde te doen. Een soort machine. Deze waren vaak erg populair en stonden vaak bovenaan de lijsten, terwijl ik het liefst gewoon een uitdagend level speel. Ze waren wel goed gemaakt overigens, maar je hebt er niet veel aan.
  • @benjaminben

    Dit is imo een van de beste games ooit gemaakt en wachtte met smart op de Switch versie. Levels builden is niet zo voor mij, maar het spelen van oneindig veel levels, gemaakt door geweldige bouwers.

    Er is een hele youtubers scene van Mario Maker die de mooiste moeilijkste en leukste levels maken. Ik keek daarnaar en speelde die levels. Heerlijk.

    Ik zou full pirce neerleggen voor een simpele port. Maar dit is veel beter natuurlijk.
  • @benjaminben Ik heb echt helemaal in een scheur gelegen met mijn maten, we gingen de meest oneerlijke levels maken die je dan moest proberen te halen.
  • @HanTheMan
    Oke mannen, bij de eerst volgende 'Switch classics' generatie haal ik hem, niet voor de volle mep iig

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren