1. Switch- en Wii-versies The Legend of Zelda: Skyward Sword vergeleken

Switch- en Wii-versies The Legend of Zelda: Skyward Sword vergeleken

Skyward Sword HD verschijnt op 16 juli voor de Switch

Er is een vergelijkingsvideo online verschenen waarin de Switch- en Wii-versies van The Legend of Zelda: Skyward Sword naast elkaar worden gelegd.

De vergelijkingsvideo is gemaakt door YouTube-kanaal ElAnalistaDeBits, en is dus geen officiële video van Nintendo. Diverse locaties en scènes uit de Zelda-game worden naast elkaar gelegd.

Nintendo kondigde tijdens de Direct-uitzending eerder deze week The Legend of Zelda: Skyward Sword HD aan voor de Switch. Skyward Sword verscheen oorspronkelijk in 2011 op de Wii. De Switch-versie verschijnt op 16 juli. 

De Zelda-game bevat een traditionele spelwereld met kerkers, maar heeft als unieke feature dat spelers met de Wii Motion Plus-controller de richting van Links zwaardslagen kunnen bepalen. Deze besturing kan ook op de Switch worden toegepast met de Joy-Con-controllers, waarbij één controller als zwaard en de ander als schild functioneert. Het is echter ook mogelijk om de game geheel met knoppen te spelen, zoals op de Switch Light en de Pro Controller. Met de rechter analoge stick kan het zwaard in richtingen worden geduwd.

Bekijk de vergelijkingsvideo hieronder.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • 2 generaties verder en zo een klein grafisch verschil.. Poehee.
  • @san5324
    Ja valt me ook tegen. Niet dat het me veel uitmaakt maar wel als je hier weer volle bak voor moet betalen.
  • @blue_blade_3

    Het is serieus gewoon een beetje scherper gemaakt met wat Bloom hier en daar. En dan weer lekker 60 euro vragen voor deze kloten Zelda. Ninty is weer lekker bezig ;) Ik wil best 60 euro betalen, maar dan wil ik de HD versies van TP en TWW erbij. Al deze Zelda's heb ik namelijk al voor de volle pond in huis liggen, dus 180 euro hebben ze via deze titels al van mij gehad. Ben niet van plan hier 360 van te maken voor de luxe van de draagbaarheid en wat scherpere randjes en minimale tweaks.

    En dan krijg ik waarschijnlijk weer te horen 'je hoeft het niet te kopen'. Nee, dat hoeft niet inderdaad, maar je mag er soms ook van balen wanneer je iets wél graag zou willen hebben maar de prijzen van deze zo schandalig hoog zijn dat je het aan je voorbij moet laten gaan.
  • De graphics stijl is vrij tijdloos dus het hoeft er wmb niet veel beter uit te zien. Het is lichtelijk schandalig om er dan weer de volle mep voor te vragen als er schijnbaar zo weinig rework in zit.
  • Het ziet er niet uit, het had makkelijk nog wat scherper gekund.
  • Is iedereen blind? 30 fps tegen 60 fps. Het is een grote stap vooruit. Als je naar die vloeiende 60fps op de switch kijkt en daarna weer naar de wii versie. Dat verschil is dag en nacht,.
  • @Newgamessuck

    Het verschil tussen Demon Souls en de remake is dag en nacht, het verschil tussen Shadow of the Colossus en de remake is dag en nacht, Pokemonred en Firered is dag en nacht.

    Hoewel Zelda SS geen remake is, probeer ik met deze voorbeelden duidelijk te maken ik het verschil tussen dag en nacht toch echt wat anders vind dan jij hierboven schetst. Als deze game nu voor 30 of 20 euro in de schappen kwam, dan waren betere FPS en een opgedirkte resolutie wellicht wat meer waar voor je geld. Maar voor 60 euro is het minimale verschil dat nu getoond wordt toch echt veel en veel te karig (de remakes die ik eerder noemden kosten destijds ook 60 euro bij release, maar moet je zien wat je ervoor kreeg aan verbeteringen).

    Er wordt wederom geld geklopt daar bij Nintendo. Waar zijn de tijden dat je bij TWW OOT gratis in twee verschillende versies verkreeg bij een pre-order? Als ze Zelda Oot en Oot MQ nu uit zouden brengen voor de Switch dan betaal je minimaal 30 euro (zo niet meer). Nintendo graait zakken leeg, maar ze komen er mee weg, want ze heten geen Ubi of EA
  • @benjaminben


    "Nintendo graait zakken leeg, maar ze komen er mee weg, want ze heten geen Ubi of EA"

    Zelfde tactiek als Apple😆, die komen er ook altijd mee weg en mensen blijven het kopen.
    Ik vind 60 ook teveel voor deze game, maar toch… wil hem echt wel hebben.
  • @Monojaxx

    €60,- is ook gewoon veel, maar mensen kopen te game toch wel. Die prijs is niets raars i.r.t. Nintendo. Ik dacht dat mensen dat onderhand wel wisten. :P
  • @benjaminben

    Zelda links awakening remake is ook een verschil van dag en nacht, maar……. je weet dat een remake iets anders is dan een remaster toch?

    Dit is een remaster.
  • @Newgamessuck

    'Hoewel Zelda SS geen remake is, probeer ik met deze voorbeelden duidelijk te maken ik het verschil tussen dag en nacht toch echt wat anders vind dan jij hierboven schetst. Als deze game nu voor 30 of 20 euro in de schappen kwam, dan waren betere FPS en een opgedirkte resolutie wellicht wat meer waar voor je geld. Maar voor 60 euro is het minimale verschil dat nu getoond wordt toch echt veel en veel te karig (de remakes die ik eerder noemden kosten destijds ook 60 euro bij release, maar moet je zien wat je ervoor kreeg aan verbeteringen).'

    Kort samengevat : ik weet dat om een remaster gaat. Ik haal alleen remakes erbij om aan te geven hoe absurd het is dat een game gebaseerd op een andere game, die helemaal op de schop gegooid wordt en werkelijk het verschil tussen 'dag en nacht' creëert, net zoveel kost als een game gebaseerd op een andere game die een lichte oppoetsbeurt krijgt. En als mensen dan gaan beweren dat zo'n oppoets beurt een verschil tussen dag en nacht creëert en dus je geld waard is (ik weet niet of je dit ook echt vindt, dit vul ik even voor je in, excuses als ik dit mis heb), dan ben ik het hier niet mee eens. Remasters zijn luie cash-grabs en verbeteren de ervaring lichtelijk, dit is in mijn ogen noooooit 60 euro waard. Remakes daarentegen zijn praktisch nieuwe games. De prijs voor LA was in mijn ogen dan ook prima, nog wat veel, maar prima. SS voor 60 euro is schandalig. Gelukkig heb ik weinig nostalgische gevoelens voor deze titel, verzacht de pijn nog enigzins.
  • @Newgamessuck

    De vooruitgang in resolutie (van 480p naar 1080p) scheelt ECHT dag en nacht. Sluit de Wii (U) maar eens aan, dan zie je dat de normale SS er ECHT niet meer uitziet. Die 60fps is uiteraard ook een erg welkome aanpassing.
  • Hebben jullie de resolutie wel verhoogd naar 1080p 60fps?
    Je ziet een duidelijk verschil in scherpte, detail, lichtinval en fps…

    Is dit voor mij €60 waard? Ja, eigenlijk wel. Zeker omdat ik van plan ben om mijn Switch niet kapot te maken, lol.
  • @Ardyn

    Inderdaad. Volgens mij kijken veel mensen bovenstaand filmpje via hun smartphone ofzo. Speel SS nog maar eens op de Wii (U), dan kom je er wel op terug, haha.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren