1. Switch krijgt Hyper Light Drifter en Nidhogg 2

Switch krijgt Hyper Light Drifter en Nidhogg 2

Veel indiegames aangekondigd

Zowel tijdens als buiten de Nindies Showcase gisteravond zijn diverse overzettingen van indiegames aangekondigd voor de Switch.
Zo werden buiten de Nintendo Showcase overzettingen van indiehits Nidhogg 2 en Hyper Light Drifter aangekondigd. Laatstgenoemde titel moet deze zomer verschijnen, terwijl Nidhogg 2 ergens dit jaar uitkomt. Crashlands, dat een rpg met een bouwsim combineert, verschijnt ook, al is een releaseperiode nog onbekend.


Tijdens de Nindies Showcase werden ook diverse games aangekondigd. Zo komt later dit jaar The Banner Saga 3 naar de Switch. De eerste twee delen moeten eerst op het systeem verschijnen. De platformer The Messenger, dat inspiratie trekt uit de klassieke Ninja Gaiden-games, moet ergens deze zomer op Switch en pc uitkomen. Ook wordt er gewerkt aan een remaster van Lumines.

Hieronder zijn diverse trailers te zien, alsmede de complete Nindies Showcase.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb helemaal niets met Indie games. Voelt een beetje aan als B-films t.o.v. echte kaskrakers.
    Ook de grafische stijl van veel Indies vind ik super lelijk. Maar goed, het is mijn persoonlijke mening.
  • @Monojaxx Hyper Light Drifter gezien? Die game speelt geweldig weg en ziet er fenomenaal uit. Kan 'm van harte aanbevelen :)
  • @Monojaxx

    Voor mij is de game van het jaar tot nu toe Celeste en de kans is groot dat dat het blijft voor mij. En dat is een indie game. Yep het ziet eruit als een 8 bit+ game, maar het krijgt niet zomaar een 10 op IGN.

    soms moet je verder kijken dan alleen graphics.

    De AAA games hebben budgetten van tientallen miljoenen. daarom komt het amper voor dat er in de grote games wordt geexpirimenteerd en er iets unieks en nieuws uit komt. Dankzij Indie games wordt er nog creatief gedaan.
  • @Newgamessuck

    Ja maar jij kijkt ook als een van de weinige uit naar Labo. Over Celeste kan ik niet oordelen maar juist die vreselijke 8bit style doet mij besluiten dat ik er niet eens aan wil beginnen. Voor het spelen van een 2d platformer haal ik binnenkort wel dkctrf opnieuw op. En die heeft wel alles wat een hedendaagse platform game dient te hebben
  • @kaassouflee30

    Celeste > DKTF, Ook volgens metacritic :).

    Maar zonder te steken. Jij die DKTF kan waarderen door die uitdagende gameplay zal 100% zeker celeste ook waarderen. Give it a try. Vele 10nen krijgt de game niet zomaar. Kost maar 2 tientjes.

    De gameplay, de sfeer en de uitdaging en level design is DKTF+ niveau. Alleen op graphics wint DK het.

    En Labo. Hoe kun je dat als vader van 3 jongetjes niet gaaf vinden? Natuurlijk vind ik dat gaaf! Laten we naar de sales kijken van Labo of ik idd een van de weinige bent :)
  • @Newgamessuck

    Dkctrf scoort lager door een paar idioten van oa gamespot. Anders zou die ook gewoon op een hoger gemiddelde staan En lijkt mij sterk dat Celeste op level design wint van Tropical Freeze. Die heeft een van de sterkste level desgins allertijden qua 2d platform games dan.

    En labo zal bij launch een enorme hype zijn. Maar verwacht geen mega succes En dat hoop ik ook niet Want dan gaat Nintendo weer denken dat ze ook zo groep weer moeten aanspreken
  • @kaassouflee30

    Ik zie niet echt wat zijn interesse in Labo hier mee te maken heeft eigenlijk. Ergens snap ik je punt wel, het 8bit laagje voelt zeker niet zo fris meer als een paar jaar geleden, maar tegelijk is dit gelukkig wel een genre waar het stijltje goed bij past. Maar hoe kan jij eigenlijk DKCTRF beter vinden terwijl je Celeste niet gespeeld hebt?
  • @Shuckle

    Games in eem 8bit sausje moet klaar zijn zorg gewoon voor fatsoenlijke graphics. En hoe dat kan omdat voor mij dkctrf de beste 2d platform game allertijden is. Daar gaat Celeste nooit beter zijn. Zeker niet met deze afgrijselijke graphics
  • @kaassouflee30

    Ik wil hier eigenlijk niet eens op reageren, maar hoe kun je dat zeggen als je Celeste nooit gespeeld hebt? Ik snap best dat je DK super tof vind, maar dit klinkt nogal als wat de boer niet kent eet ie niet.
  • @Shuckle

    Ik ga geen 8bit games spelen die tijd ben ik voorbij . Als Celeste gewoon goede toffe graphics had gehad dan had ik het met alle liefde gespeeld..

    En cuphead ori inside laten zien dat een indie game er ook zeer goed uit kan zien
  • @kaassouflee30

    Neem maar van mij en al die 10en aan. Het speelt niet als een 8 bit game. Probeer het, want je doet jezelf anders tekort. Het is jouw genre en ik weet zeker dat je het kan waarderen.
  • @Newgamessuck

    Die tienen zullen goed zijn. Alleen ik ga geen 8bit games meer spelen..
  • @newgamessuck je hebt het geprobeerd, maar helaas. Kaas laat zich niet overtuigen. Dat is zijn goed recht uiteraard, maar iets niet spelen omdat het 8-bit is en die tijd voorbij is… Ik ben het volledig met je eens. DKCTF is ook één van mijn favoriete 2D platformers en heb hem compleet uitgespeeld, maar Celeste verdient w.m.b. net zoveel lof.
  • Ik ben ook geen fan van het 8-bit genre. Maar sommige parels kun je niet laten liggen! In mijn geval bijvoorbeeld Stardew Valley. Celeste zal wellicht ook een topspel zijn, en ik ben het eens dat je niet goed kunt oordelen als je een game niet zelf gespeeld hebt.
  • @Monojaxx Een beter vergelijking zou zijn dat indie games de indie films zijn van de gamesindustrie. Jammer dat je geen andere grafische stijlen kan waarderen. Je mist op die manier heel erg veel moois.

    Ik ben blij dat ik niet alleen maar AAA-games hoef te spelen, maar het juist kan afwisselen met een Celeste of een Into the Breach. Wat mij betreft zijn dat ook twee van de beste games van het jaar tot nu toe.
  • @ThijsBarnhard

    Maar ook indi games em ontwikkelaars mogen zorgen voor fatsoenlijke graphics. Inside. Ori cuphead allemaal voorbeelden hoe het hoort
  • @kaassouflee30

    Je vergelijkt gelijk ff 3 verschillende soorten games en ontwikkelaars.
  • @Shuckle

    Als hun een fatsoenlijke graphics voor elkaar kunnen krijgen Waarom lukt de ontwikkelaar van Celeste dat niet. Volgens mij vond hij de 8BIT graphics wel lekker simpel.
  • @kaassouflee30

    Budget kan een reden zijn. Bovendien is het ook niet zo dat een 8BIT stijl niet bij Celeste past.
  • @kaassouflee30

    Nutteloze mening zonder het gespeeld te hebben. Spellen als meatboy en celeste hebben dat niet nodig. Dat is alleen maar afleiding.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren