1. Switch-versie Zelda: Skyward Sword verschijnt op Amazon

Switch-versie Zelda: Skyward Sword verschijnt op Amazon

Nintendo heeft nog niets bevestigd

Een Switch-versie van The Legend of Zelda: Skyward Sword is plotseling op Amazon UK verschenen.

Er worden geen details over de game genoemd op de pagina. Nintendo heeft de game dan ook niet officieel aangekondigd. Het is dus niet bekend of Nintendo echt van plan is de Wii-game naar Switch te brengen, of dat het om een fout van Amazon gaat.

Skyward Sword is één van de weinige driedimensionale Zelda's die nog geen remake of remaster heeft gehad. De game verscheen in 2011 op Wii en werkte samen met de Motion Plus-accessoire, waardoor de bewegingen die spelers met de Wii-controller maakten werden overgezet naar het zwaard van Link. Verder vielen de graphics, die soms wat weg hadden van waterverfschilderijen, op.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Hoewel ik het persoonlijk als de slechtste 3D Zelda neerzet, is de dungeon design wel erg goed. Daar komt bij dat de slechtste Zelda altijd nog een hele goede game is.

    Zolang ze de resolutie en visuals wat upgraden en motion controls niet verplicht maken is het opzich wel een herkansing waard. Game had veel potentie maar werd duidelijk tegengewerkt door de hardware.
  • @Ramirez

    Dit is de eerste Zelda die mij niet greep.

    Pro's;
    -motion controles
    - grafische stijl
    - dungeons
    - Skyloft
    - eindgevecht

    Cons;
    - saaie uitgedroogde spelwereld zonder echt memorabele plaatsen
    - backtracken
    - luchtruim gemiste potentie
    - 13 in een dozijn Zelda verhaal
    - te makkelijk
    - Hyrule gevoel miste
    - dousen (of hoe t ook heet)
    - FI
    - eeuwige turorial
    - grafisch erg korrelig (had tp ook last van)
    - Links drollenvanger
  • Oneens dat dit de slechte zelda is. imo beter dan windwaker en twilight princess.

    Waarom?

    - Dungeons zijn de beste uit de hele serie (by far zelfs imo).
    - De tocht naar de dungeons toe waren ook erg goed. Vaak ook dungeon achtig en vol verhaal over de bepaalde omgeving.
    - Hele unieke ideeen zitten er in de game (timestone, hookshot op boten etc..)

    Wat zijn de minpunten, waardoor vele mensen dit als de slechtste zelda zien?

    - Motion controls waren kut
    - Fi was teveel aanwezig met teveel onderbrekingen
    - Zonder te spoilen. Een bepaald gevecht komt te vaak terug, mag ietsje minder


    Als ze de minpunten weten te fixen (geen idee hoe), dan denk ik dat mensen deze game gaan waarderen als een van de beste zelda games.

    Als ze de besturing fixen ga ik dubbel dippen.
  • @Newgamessuck

    Ik vond de Hub achtige style ook een enorme tegenvaller hoor. Zelda is voor mij een soort reis door een wereld en dat gevoel ontbrak bij deze Zelda. Ik had totaal geen Zelda feeling tot ik bij de dungeons zelf kwam. Het voelde allemaal ook erg claustrofobisch en “hou mijn handje vast” aan.

    Iedere Zelda heeft zo ook een thema of legt de nadruk op iets. Deze Zelda had dat niet. Misschien motion? Het is ook de enige Zelda die ik nooit 2x ben doorlopen.

    Maar hey ieder zijn mening. Grootste misser waren die motion controls. Gewoon volledig schrappen die onzin. Prima bij puzzels en pijl en boog etc maar niet om te vechten.
  • @Ramirez

    Het probleem was ook in die tijd dat iedereen hunkerde naar een meer open world Zelda. Deze is idd erg lineair.

    Het grote voordeel nu is dat deze grote open world Zelda er nu al dubbel en dwars is in botw. botw mist een evolving verhaal, dat is weer een van de sterke punten in skyward Sword.

    Qua meer lineaire Zelda is er imo heen betere. En idd wat jij noemt, het handje vasthouden (vooral Fi) en motion zijn idd punten die verbeterd moeten worden.

    Maar…….smaak dingetje.
  • @Newgamessuck

    Oneens, ik vond dit een kutZelda. Met name omdat het zo lineair aanvoelde, maar ook echt omdat werkelijk ALLES meerdere malen werd uitgelegd (A A A ja ik snap het A A A A… Zucht). Maar ook is dit de Woestijn-Zelda. Er is 1 gebied met wat natuur, maar voor de rest is het een droge bende qua locaties. Lelijk en ongeïnspireerd.

    Nee, er zitten leuke ideeën in (time stone, al was ik er na verloop van tijd wel klaar mee), maar over het algemeen voelde het aan als een Zelda in het te bekende jasje. BotW was echt wat de franchise nodig had. SS roeste vast in haar eigen format. De game sprak mij gewoon niet aan. En dat zegt voor mij heeeeeeeel veel als het om een 3D Zelda gaat (verreweg de games waar ik het meest naar uitkijk).
  • @benjaminben

    Ieder zijn mening. Ik deel zelfs je minpunten. Maar weeg daar blijkbaar anders aan.

    - Lineair: Ja vond ik in die tijd ook jammer, iedereen wou een open world Zelda maar nu botw bestaat kijk ik anders naar SS en waardeer ik het voor wat het is. Het geeft weer een mooi verhaal die je realtime beleeft ipv via memories.
    - Handje vasthouden. Ja dat was minder. Moet imo verbeterd worden in de remaster.


    Vergelijken met botw hoeft imo niet. Dat is een heeeeel anders soort game al je het mij vraagt.
    botw vind ik de beste Zelda game, maar niet de vergelijken met windwaker, tp en ss. Deze 3 zijn old format Zelda's en vind ik wel vergelijkbaar.

    Een windwaker bijvoorbeeld had voor mij de zee als minpunt. Zo groot zelfs dat ik niet optimaal kon genieten daardoor van de rest van de geweldige game. Iedere Zelda heeft minpunten en het weegschaaltje verschilt per persoon. Gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde zijn :)
  • @Newgamessuck


    ooh dat zeker, en er zijn mensen die lyrisch zijn over SS. Njah prima, mooi dat je er zoveel lol aan beleefd hebt, TP was de Zelda die bijvoorbeeld bij mij erg moest groeien. Eigenlijk kennen alle Zelda's tot aan BotW een lineair format verpakt in een soort open-wereld. Echt open-wereld is Zelda nooit helemaal geweest. Het was meer een wereld die zich in segmenten unlockte en die je daarna vrij kon onderzoeken. Echt open-wereld is TW3, Skyrim of Red Dead 2.

    Maar op één of andere manier voelde SS zo compact en in banen geleid. Ook werden veel puzzels echt verpest door alle uitleg maar ook camera-loops (bijvoorbeeld bij het betreden van een nieuwe kamer in een kerker) die je letterlijk met de neus op de oplossing drukte.

    SS had zeker zijn charme en deed veel dingen goed, maar als totaal pakket is er een reden dat ik OOT, MM, TP, TWW allemaal minimaal 4 keer heb uitgespeeld, maar dat ik deze drang bij SS nooit gehad heb. SS is voor mij het voorbeeld dat de standaard 3D Zelda formule een beetje klaar was, en voor toen even toe was aan vernieuwing (al denk ik wel dat mensen na nog een BotW format wellicht stiekem weer toe zijn aan een wat meer lineaire Zelda).

    Wat ik echter wel hoop is dat Nintendo vanaf nu het onderzoeken en uitvinden echt aan de speler laat. Ze hebben in BotW alle uitleg (ook de andere 3D Zelda's hadden hier een handje van) zoveel mogelijk beperkt, en dat was echt verfrissend positief! Graag zou ik zien dat zijn een tutorial verwerken in de totale gameplay zonder dat je dit door hebt, of een soort manual in de game verwerken die je zelf raad kunt plegen mocht dit nodig zijn. Een optie om tutorials aan en uit te zetten of deze segmenten te skippen is ook prima. Maar forceer mensen niet om zaken te leren die ze voorheen al geleerd hebben.

    Zelda TWW snap ik wel, de zee is inderdaad van grote invloed. Ik vond dit wel tof ; wat staat je te wachten aan de horizon? Het enige dat ik wat minder tof vond, was de spelwereld qua lay-out. Je wist namelijk dat er binnen ieder vierkant van de wereldkaart letterlijk 1 eiland te vinden was. Dit maakte het rondvaren wat voorspelbaar, want zodra je binnen een vierkant het eiland gevonden had was er weinig meer te ontdekken. Ik had liever gezien dat ze de wereld wat meer random volgegooid hadden (wat meer grotere eilanden was ook tof geweest). Maar ik denk dat technische beperkingen voor deze keuze gezorgd hebben.

    Maar zoals je al zegt ; ieder zijn ding. Iedereen is ook verzot op Mario Galaxy 1 + 2, ik vond dit best leuke spellen, alleen begon mij het rondrennen over kleine planeetjes wat tegen te staan. Ik snakte weer naar grote open levels waar ik weer lekker voluit kon rennen/springen/vliegen i.p.v. Mario de gehele tijd van semi-bovenaf te moeten zien. Toen kwam Odyssey, dus wat dat betreft voelt Nintendo mijn wensen rond franchises de laatste tijd wel aan ;)
  • @benjaminben

    Op Mario vlak ben ik het eens. Vond Oddyssey ook leuker dan de Mario's daarvoor. Maar net als Zelda franchise vond ik al die voorgaande Mario's ook echt geweldig. Kijk ook echt uit naar Mario 3d world en de collectie die genoemd wordt in rumours. Ik koop zo allemaal opnieuw.

    Maar zelfs Oddessey heeft zijn flaws. Teveel manen. Grote hoogtepunten, maar ook wat dingen die ik minder vond. Maar dikke 10 wat mij betreft. Veel betere 3d platforms zijn er niet.
  • @benjaminben
    TWW is mijn favoriete Zelda tot op heden. De style vond ik super tof en die muziek in de game was echt geweldig. Dat is iets wat zoveel beter kon in BotW. Daarnaast vond ik de zee ook echt geweldig. Lekker rondvaren en ineens vast komen te zitten in een draaikolk of een tornado. Ik weet nog dat velen zaten te zeuren over de stukken van de triforce die je moest zoeken, ik vond dat best leuk om te doen.

    SS vond ik ook een prima game. Maar meer omdat ik het eindgevecht wel tof vond (verhaal eromheen) en de dungeons waren super tof (maar niet zo goed als TP naar mijn mening).

    Achja toch mooi om te zien dat er zoveel verschillen tussen de games zitten en niet constant hetzelfde toch?
  • @blue_blade_3

    Tww vond ik geweldig, nog steeds trouwens. In BotW miste ik ook een goede soundtrack, hoop dat die er in de volgende wel weer in zit. Geeft toch meer een gevoel van avontuur.

    Die triforce quest vond ik idd ook gewoon tof om te doen. Eventjes niet onder druk staan van een verhaalijn, maar gewoon lekker rondvaren op zoek naar die stukjes. Met name dat spookschip was echt vet gedaan. Je kwam hem idd soms tegen, en zodra je dichterbij kwam verdween dat ding altijd. Dit mysterie werd al opgebouwd via die ene foto die je via de fotograaf kon krijgen. Echt heel erg tof uitgevoerd.

    Ik speel Zelda altijd voor de spelwereld en diens inhoud, niet zozeer voor de kerkers en het verhaal. Vandaar dat ik MM een heel warm hart toedraag ; weinig kerkers, maar een goedgevulde en interessante spelwereld met een lekker sfeertje. En EINDELIJK eens niet een verhaal over Zelda Link en Ganon, dat was echt verfrissend. Dat verhaal is inmiddels zo uitgemolken dat ik er niet meer enthousiast voor te krijgen ben. BotW vond ik om haar spelwereld ook erg tof, niet zo interessant als MM destijds, maar zeker een topper.

    Mijn kleine top 3:

    1. MM
    2. BotW
    3. OOT
  • Take Al my money Nintendo 😍
    Als het waar is natuurlijk..
  • Ik vond dit een erg vette game destijds en een remake of remaster zou ik misschien wel halen. Mijn vriendin en ik zaten van de week nog te zoeken naar een mooie open wereld game voor de switch, maar we kwamen tot de conclusie dat er niet veel bijzonders was wat we nog niet hadden. Alleen rpg’s als xenoblade en octopath, maar dat is niet echt wat we zochten. Dit zou een mooie zijn omdat ze die nog niet kent.

    Ik heb overigens wel een zooi oude Wii U en ps4 games ingeruild voor Breath of the wild en Mario kart. Wilde ze beiden toch graag op de switch. Denk dat ik BOTW binnenkort een keer opnieuw ga spelen.

    Overigens vind ik the wind waker het minste qua 3D Zelda’s.
  • @Luigi1985

    "Overigens vind ik the wind waker het minste qua 3D Zelda’s.". Geen populaire mening, maar is deel hem. Graphics vond ik wel geweldig, dat weer wel, maar het varen vond ik verschrikkelijk saai. En het zoeken naar waar je nu weer heen moet etc..

    Maar zoals Ramirez al zei. Een slechte Zelda is alsnog een hele goede game. Slechtste game uit een serie waar ik alles boven de 9 vind.
  • Deze heb ik nog nooit gespeeld. Heb 'm wel liggen hier voor de wii maar niet gespeeld. In februari is het de 35e verjaardag voor de Zelda series, ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Dit zou een mooi begin zijn maar hopelijk komt er veel meer!
  • Nog nooit gespeeld dus misschien wel een aankoop waard.
  • De vraag is eigenlijk is het handig om deze game nu uit te brengen? Iedereen wacht eigenlijk op BotW2 en dan krijgen we weer een remake voor geschoteld. Daarnaast vind ik Link's Awakening heel anders om die nogmaals uit te brengen. De game was echt heel goed opgepoetst en voelde bijna als een nieuwe game aan. Dit krijg je bij Skyward Sword nooit voor elkaar omdat het al 3D is.

    Dan is de vraag is het wel handig om zoiets uit te brengen als je BotW kan spelen. Ik denk van niet ook omdat we dit jaar al zijn overladen met remakes en ports. Als ze Skyward Sword uitbrengen nadat BotW2 is gereleased is het toch een ander verhaal iedereen is dan aan haar trekken gekomen met BotW2 dan is een remake toch leuk om weer op te pakken. Doordat ze vorig jaar BotW2 geteased hebben gooien ze nu hun eigen glazen in om deze uit te brengen omdat iedereen liever een nieuwe game wilt hebben dan een remake en we weten dat die eraan komt. Daarnaast hebben we al aardig wat Zelda games gehad en dat betekent dat er dan nog 2 aankomen op de Switch. Geef dan de voorkeur aan andere franchises die je nog hebt liggen. Wordt een beetje remake/port moe van Nintendo langzamerhand.
  • @Snafu9

    Vind jij botw vergelijkbaar met de 3d zelda's daarvoor?

    Ik denk dat het prima kan. Juist ook om mensen een voorgerecht te geven voordat botw2 komt of casuals die op botw kennis hebben gemaakt met zelda games de oudere te laten ervaren.

    Als je de ports niet koopt? Hoe word je dan port moe? Het is mooi voor de mensen die ze wel willen kopen, hoe meer games er komen hoe beter, ports of niet..Gaat echt niet van nieuwe games af ofzo.
  • @Newgamessuck
    Het is meer omdat BotW2 al is aangekondigd dat deze komt en Nintendo zal dan misschien Skyward Sword aankondigen voelt een beetje als mosterd na de maaltijd voor mij. Het geeft je niet de ervaring op de Switch die er potentieel wel is als je andere titels bekijkt. En juist doordat BotW niet te vergelijken is met de oude 3D Zelda games vind ik dat een stap achteruit.

    Ik heb aardig wat ports liggen die de laatste jaren zijn uitgekomen. Captain Toad, Super Mario Bros, Donkey Kong, Mario Kart 8 en als remake ook Link's Awakening. Nu komt Pikmin 3 ook nog en als ze dan weer met een port/remake komen mag het toch wel een keertje klaar zijn toch? Ports komen voor mij over als creatieve moeheid vooral als het er zoveel worden. En nu is het weer een Zelda game zoals er ook veel Mario games komen waarom niet andere franchises een kans geven. Maar gelukkig is de game nog niet aangekondigd voor mij hoeft het niet zo zeer. Steek de mensen en tijd die je hebt om dan BotW2 nog beter te maken.
  • @Snafu9

    Nintendo had voor de switch een dode console. De WiiU. Deze dode console had topgames die het verdienen een groter publiek te bereiken. Heeft niks met creatieve moeheid te maken, maar imo logisch. Je maakt geen dure game waar duizende manuren in hebben gezeten dat te maken en het dan houden bij het schamele WiiU publiek. Ik snap iedere WiiU port.

    En extra games bij de Switch library is imo nooit slecht nieuws. Wat ik al zeg het is echt geen ipv een nieuwe game.

    Jij (en ik) vinden de oude zelda games een stap achteruit ten opzichte van botw, maar er zijn ook vele zelda fans vol kritiek op botw en de oude zelda's prefereren. Voor ieder wat toch?

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren