1. The Last of Us: Part 2 breekt record voor meeste Game van het Jaar-awards

The Last of Us: Part 2 breekt record voor meeste Game van het Jaar-awards

Zelfs meer dan The Witcher 3: Wild Hunt

The Last of Us: Part 2 heeft de meeste Game van het Jaar-award ooit ontvangen.

De PlayStation 4-game heeft inmiddels 261 Game van het Jaar-awards van verschillende wereldwijde publicaties gekregen. Daardoor is het spel de recordhouder. De vorige recordhouder was The Witcher 3: Wild Hunt uit 2015, dat 260 Game van het Jaar-awards heeft ontvangen.

Andere games ontvingen afgelopen jaar ook Game van het Jaar-awards. Zo ontving Hades er 53 en Ghost of Tsushuma er 49.

In The Last of Us: Part 2 gaat het verhaal uit het eerste deel na een aantal jaar verder. Spelers besturen het tienermeisje Ellie, die een relatief veilige nederzetting moet verlaten om de wijde wereld in te trekken. Een wereld die wordt geplaagd door een lugubere schimmel die mensen in een soort monsters verandert.

The Last of Us Part 2

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik zag vorige week een post van Game Mania op feestboek dat deze game ook daar goty was. De comments eronder waren niet te zuinig. Zoveel mensen die deze game haten, waarvan ik overigens denk dat t gros m niet gespeeld heeft.
  • @Luigi1985

    Beide eindes van t spectrum zijn bijzondere figuren. Lui die tlou 2 haten en de tlou 2 fansquad die door hun "liefde" andere games geen prijzen gunnen. En dit hatelijk kenbaar moeten maken. Of de game "journalisten" die op social media andere lui voor homofoob e.d. uitmaakten omdat ze tlou 2 niet tof vonden.

    Denk dat een AAA game zelden zo verschillend is ontvangen. En ik zie werkelijk niet wat deze game zo speciaal maakt. Audiovisueel bovenste plank en de acteerprestaties zijn top. Maar de gameplay doet niks nieuws en is vooral onderhoudend. En het verhaal, tja. Prachtig vorm gegeven, maar verhaal was niet zo bijzonder.

    En Neil Druckmann is een Pipo: https://youtu.be/y6f6mmuh_04

    Vind dat deze review tlou 2 voor mij het beste verwoord: https://youtu.be/iGtKUaPhdfk.
  • @Kiekmgoan46
    Ik snap wat je bedoelt. Laten we vooropstellen dat ik aan geen van beiden kanten van het spectrum zit. Echter vond ik dit wel mijn GOTY en een van de beste games van afgelopen generatie. Waarom:
    - Audiovisueel fantastisch;
    - Gameplay: ik ben me er van bewust dat het niet erg vernieuwend was, maar ik houd van de spanning, het kiezen van de tactiek enz. daarnaast vond ik dat ze de AI van de vijanden wel verbeterd hebben t.o.v. het eerste deel. Het eerste deel is een van mijn favo's aller tijden. De gameplay daar vond ik al fantastisch en voor mij hoefde het niet veel anders. Deel twee doet enkele kleine nieuwe, betere dingen (kruipen, springen, manier van craften).
    - Verhaal: ik ben het met je eens dat het verhaal niet bijzonder is. Wat ik wel bijzonder vond is dat ze het voor elkaar hebben gekregen om me mee te laten leven met het verhaal. Je bent toch 30 uur bezig met je personages en normaal doet me het geen fuck. In dit spel wel, dus dat vond ik echt wel bijzonder. Met name de verhaalvertelling dus.

    Wat betreft het 'woke-gedeelte' het hoeft van mij niet en het stoorde me ook niet.

    Overigens snap ik sowieso niet dat een game verdeeldheid en haat onder de mensen zaait.

    Hier trouwens een memberartikel dat ik schreef na het uitspelen:

    https://www.insidegamer.nl/artikel/was-ik-wel-klaar-voor-the-last-of-us-2/
  • @Luigi1985

    Ik deel je mening. Gameplay technisch hoeft het niet veel anders te doen dan het voorgaande deel, ze hebben het allemaal een stukje beter gemaakt.

    Het heeft ook niet in het voordeel van de game geholpen dat het verhaal een week van tevoren werd gelekt. Dat gaf mensen die de game niet gingen spelen de kans om te zeiken om het 'woke' verhaal (is hip tegenwoordig). Daarnaast hadden veel mensen de plottwists al gelezen, voordat ze het speelden. Shock-effects vervallen daardoor en dan is de ervaring tijdens het spelen gewoonweg anders.
  • @Silverwolf
    Goed punt, heb niet nagedacht over die invloed van het lekken van het verhaal. Maar zoals je zegt kan dat best veel verrassing hebben weggenomen en 'voer' gegeven aan haters.
  • @Luigi1985
    Er zijn natuurlijk verschillende categorieën goty awards, wat voor de aantallen lekker aantikt. Sommigen, zoals bijvoorbeeld de technische categorieën of voor de animaties, zijn vrij unaniem lijkt me, daar staat de game op eenzame hoogte.

    Over narrative kan je twisten, maar valt t wel lekker in de grote (enigszins woke) media. Of prijzen voor 'best direction' met alle chrunch verhalen zijn ook opvallend. Maar ook in die categorie pakt LoU2 gewoon veel awards. Knap voor een game die de community toch wel verdeeld.
  • @COSMIC_TSAR

    Ja best direction was bijzonder. Net als Ubisoft met twee games genomineerd was voor Innovation for accessibility, terwijl het jaren lang een groot gedeelte van haar staff op meerdere manieren heeft misbruikt en daders de hand boven het hoofd heeft gehouden. En toen dat naar buiten kwam desbetreffende misbruikers die vriendje van de baas zijn, ontslagen met behoud van aandelen. Zulk soort mensonterende praktijken mogen niet beloond worden.

    En enigszins mag je weg laten hoor. Tlou 2 is zo woke als je t maar wilt hebben en daar komt de fanatieke haat en liefde van de kampen ook grotendeels vandaan.
  • @Luigi1985

    De makers hebben een paar verkeerde verhaal keuzes gemaakt en de mp eruit gehaald. Deel 1 was ook gewoon beter. Deze game verdiend het niet om GOTY genoemd te worden en is overrated. The player's choice is de echte GOTY.
  • @Krimson Sinister
    die MP komt nog wel toch?
  • terecht sterk verhaal was ook een van mijn favoriete voor goty te samen met ghost of
    tsushuma :)
  • Is toch niet meer dan logisch?

    Ellie was gewoon fout zo simpel is dat. Ik begreep Abby echt, wie zou nu niet wraak nemen op de mensen die haar vader vermoorden en verantwoordelijk zijn voor het vaccin dat de mensheid kan redden.

    Daarnaast heeft ze ellie meerdere keren gespaard en toch bleef ze terug komen.
  • @san5324
    Dat laatste maakt het verhaal voor mij juist zo zwak. Zeker in die setting kun je nagaan dat zij terug blijft komen. Een eerste keer sparen kan ik mij iets bij voorstellen maar als het dan tot een tweede confrontatie komt zou je toch verwachten dat er een einde aan wordt gemaakt.
  • @san5324
    Dat is juist het zwakke aan het verhaal. Iedereen zonder genade kapot knallen en dan eentje laten leven om het verhaal te rekken. Komt zo geforceerd over.

    Zal voor altijd een 50/50 game zijn. You love it or you hate it. Zo zal het ook de boeken in gaan ook al krijgt het een berg awards.
  • Mijn mening:
    Verdient deze game het? Nee.
    Verdiende The Witcher 3 dit eerder? Neh.

    Voor mij is dit wel de GOTY van 2020 though. Maar dat heeft gewoon met mijn smaak te maken.
    Voor mij was 2020 sowieso wel een tof jaar.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren