1. The Medium ondersteunt RTX en DLSS op pc

The Medium ondersteunt RTX en DLSS op pc

Heeft ook raytracing op Xbox Series X

De aankomende horrorgame ondersteunt RTX en DLSS op pc, zo is aangekondigd tijdens Nvidia's evenement op CES 2021.

Tijdens het GeForce RTX: Game On-evenement van Nvidia op CES kondigde ontwikkelaar Bloober Team de samenwerking met Nvidia aan. Daardoor krijgt de game op pc ondersteuning voor DirectX Raytracing en Nvidia DLSS-technologie. Dit is vanaf lancering meteen beschikbaar.

Raytracing staat voor de realistische weerkaatsing van licht op reflecterende oppervlaktes. DLSS staat voor Deep Learning Super Sampling, waarmee beelden van lagere resolutie worden opgeschaald voor beeldschermen van hoge resolutie. De RTX is in actie te zien in de onderstaande korte trailer. Bloober Team laat aan DualShockers weten dat The Medium ook raytracing ondersteunt op Xbox Series X.

In The Medium kruipen spelers in de huid van een helderziende die zich begeeft tussen de echte en een spirituele wereld. In het spel worden beiden werelden tegelijk verkend. In de gameplayvideo is dat duidelijk te zien. The Medium verschijnt op 28 januari voor Xbox Series X en S en pc. Opvallend is dat de soundtrack van The Medium mede is gecomponeerd door Akira Yamaoka, bekend van Silent Hill.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik weet niet wat er met 't video algoritme gebeurt van Youtube, maar de reflecties (vooral vanaf 22 sec) komen op lagere bitrates (720p en lager) haperig door terwijl de rest van de kamer wel "soepel" blijft bewegen.
    Was in eerste instantie dan ook teleurgesteld in de RTX mogelijkheden, en ben bang dat veel anderen hierdoor ook een verkeerde indruk krijgen.

    De game ziet er in deze trailer in ieder geval fantastisch mooi uit! Maar de gameplay lijkt wat houterig over te komen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren