1. Bethesda: "We wisten dat de Fallout 76-lancering moeilijk zou verlopen"

Bethesda: "We wisten dat de Fallout 76-lancering moeilijk zou verlopen"

Volgens Bethesda-directeur wist het team dat er veel kritiek op de game zou komen

De slechte lancering van Fallout 76 heeft een slechte invloed gehad op Bethesda’s reputatie volgens Bethesda-directeur, Todd Howard.

In een interview met IGN vertelde Todd Howard meer over Fallout 76. “We wisten dat de lancering rommelig zou verlopen. De ontwikkeling van de game was moeilijk, want hé, we probeerden iets nieuws”, zegt Howard. Hij geeft aan te begrijpen dat fans andere games verwachten, maar dat Bethesda graag degene is die nieuwe dingen probeert. “We wisten dat we er veel kritiek op zouden krijgen en veel hiervan was verdiend.”

Fallout 76

“Ondanks de verwachte slechte reacties, staat het Bethesda-team wel open voor een online multiplayer Fallout”, geeft Howard aan. Ook verwacht hij dat Fallout 76 in de loop van de tijd gaat verbeteren. Dit heeft de uitgever ook voor elkaar gekregen met The Elder Scrolls Online. Deze game ontving veel kritiek tijdens de lancering, maar is uitgegroeid tot een van de grootste mmo’s ter wereld met 6,5 miljoen spelers. “Het gaat niet om de lancering, maar om wat je ervan maakt”, zegt Howard over Fallout 76.

Volgens Howard had de game langer in een testperiode moeten zitten bij de ontwikkelaars. “Het enige dat we anders hadden moeten doen is een manier vinden om spelers op schaal de game te laten spelen.”

Verder gaf Howard aan dat Bethesda tijdens E3 een “aantal geweldige dingen” te onthullen heeft.

Nieuwsgierig naar de persconferentie van Bethesda? Kijk dan maandag 10 juni mee om 02:30 Nederlandse tijd. Voor de overige persconferenties kun je hier een kijkje nemen.

Dit artikel delen

Over de auteur

Romée Scholten Gek op games, gek op schrijven, af en toe ietsjes afgeleid.

Reacties

  • Ze moeten eens gvd nieuwe engine gebruiken dan recyclen hahah
  • Hij vergeet 1 ding TES online was aan het begin niet zo slecht als Fallout 76
  • Game was simpelweg niet af. Dus waarom uitbrengen.
  • @Wonderboy32

    Omdat Bethesda Softworks dit altijd doet zonder extreme backlash.
  • Voor de E3 hoop ik op een TES: Blades console release date en stiekem toch ook op TES VI nieuws.

    OT:
    Uitstellen. Klaar.
  • Ik geef mijn vader voor vaderdag wel een bak druiven. Als ik zin heb, maak ik er ooit nog wel een fles wijn van. Als hij zeurt, zeg ik: het gaat niet om wat je krijgt in t begin, maar wat je ervan maakt.
  • @Luigi1985

    En als de druiven rot zijn geworden voordat je er wijn van hebt gemaakt, dan ben je de sjaak.
    Mooie weerspiegeling van deze game. XD

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren