1. Ubisoft blijft voorlopig bij open wereld-formule

Ubisoft blijft voorlopig bij open wereld-formule

Dit meldt CEO Yves Guillemot in een interview

Tijdens een interview met GameIndustry.biz vertelt Ubisoft CEO Yves Guillemot dat zij het huidige open wereld-design voorlopig blijven aanhouden en zelfs willen uitbreiden.

GameIndustry.biz vroeg of Ubisoft gaat terugkeren naar de voormalige formule zoals gezien bij Assassin’s Creed Unity of dat zij bij het open wereld-concept van Odyssey blijven. Het verschil is dat Unity een kleinere omgeving met meer focus aanbood, terwijl de nieuwere games in de serie een groter speelveld bevatten. Guillemot meldt dat ze de huidige formule blijven behouden, “Ons doel is om ervoor te zorgen dat je een Unity kan hebben binnen een Odyssey. Als je een verhaal van vijftien uur wil dan kan dat, maar je kan ook andere verhalen hebben.”

Daarna wordt er ingegaan op het financiële aspect van het ontwikkelen van dit soort games. Open wereld games zijn duur om te produceren, terwijl de kosten voor de consument ongeveer gelijk blijven. Wanneer Guillemot gevraagd wordt om hier wat meer over te vertellen, zegt hij dat dit model te onderhouden is doordat het aantal spelers van de games groeit. De toenemende markten en langere levensduur van games geeft hij ook als redenen.

Voorlopig gaat Ubisoft zich dus houden aan games met een open wereld, waarbij de gebruiker volledig kan kiezen hoe hij/zij de game wil spelen.

Dit artikel delen

Over de auteur

Dagmar De Groot Stagiair op de redactie van Inside Gamer en Gamer. Grote Final Fantasy en Tomb Raider fanaat. Ook anime en manga-obsessed, basically a tiny-lil'-5-foot-4-inches-nerd. Sword Art Online-boeken, -serie en -games zijn fantastisch, don't @ me ;)

Reacties

  • Voorlopig gaat Ubisoft zich dus houden aan games met een open wereld, waarbij de gebruiker volledig kan kiezen hoe hij/zij de game wil spelen.

    Voor liefhebbers van dit speltype is dit geweldig nieuws, en aangezien onder die groep val ben ik daar erg blij dat ubi voorlopig bij deze formule blijft. En als ik eerlijk moet zijn is dit dan ook wel echt een goede formule.
  • @Meta_coola
    Ja er zijn hier een beetje twee groepen waarbij ik in de andere zit. Ik vind de werelden te leeg en heb te veel een grindgevoel gekregen bij de laatste delen. Alsof de wereld kunstmatig is opgerekt om het idee te geven dat het zo groot is. Dat is het naar mijn idee ook wel maar ik vind t niet heel divers aanvoelen en de sleur zat er steeds snel in voor mij. Zou zelf liever zien dat men het iets beperkter hield.

    Daar komt voor mij nog bij dat ik een beetje open world moe begin te worden en echt heel blij wordt als een game iets meer structuur geeft. Ik heb er denk ik te veel gespeeld de laatste jaren.
  • @xevulutionx

    Ik ben ook voorstander van open werelden, maar ik begrijp precies wat je bedoeld. Maar waarschijnlijk kunnen ze dit prima oplossen met een ps5 en een Scarlett.
  • @xevulutionx

    Perfect geformuleerd. Exact mijn gevoel hierbij.
  • @xevulutionx

    Er zijn inderdaad twee groepen. Maar het is vooral ook echt een kwestie van smaak.

    Ik zelf vind vooral Odyssey totaal niet leeg over komen maar juist levendig en er is ook heel veel te doen. En ja jammer genoeg zijn er er aantal side quests die matig zijn maar het merendeel van de side quests vind ik persoonlijk echt heel erg goed, komt onder andere door de meerdere lagen die de meeste quests hebben.

    Bezigheidstherapie kan ik het in ieder geval niet noemen. (zeker niet omdat lvl'en redelijk snel gaat, in 4 uur tijd van lvl 1 naar 25)
  • @Meta_coola en wat ik ook belangrijk vind is de geschiedenis. Ik ben nog bezig met origin. Ik vind het erg leuk om oude tempels te ontdekken en puzzels op te lossen
  • @darthvaderCT66

    Precies, op de gameplay na (die elk deel) entertaining is zijn er twee dingen die voor mij een grote aantrekkingskracht voor AC hebben. Namelijk de historie (die 9 van de 10 keer ook nog eens accuraat is) en het Isu (first civ, those who came before) verhaal.
  • @xevulutionx volledig met je eens. Assassins creed is mijn favoriete franchise aller tijden maar vond de oude opzet ook beter. Ik werd in bijvoorbeeld Syndicate (de laatste 'old school' AC) veel meer in het verhaal en de wereld gezogen dan het geval was bij Origins en Odyssey. Vind het toch wel jammer dat de oude opzet voorlopig weg blijft.
  • @Meta_coola
    “Ons doel is om ervoor te zorgen dat je een Unity kan hebben binnen een Odyssey. Als je een verhaal van vijftien uur wil dan kan dat, maar je kan ook andere verhalen hebben.”

    'Andere verhalen'… dat lijkt haast wel alsof ze een online component willen toevoegen ala GTA V/ RDR2. Wat vind jij daarvan? Baart mij zorgen.
  • @Gewoonfox volgens bedoelen ze met andere verhalen meer de sidequests en alle andere optionele missies.
  • @Gewoonfox

    Nah dat denk ik niet.

    Zoals Real13 al zegt denk ik dat guillemot bedoeld dat je de main story in 15 a 20 uur kan uitspelen maar met de side quests nog meer verhalen kan hebben.

    Bij odyssey zag je dat ook al. Veel side quests waren ook al een verhaal op zich zelf.
  • Tsaj zo nu en dan een open wereld game is best leuk hoor, maar niet elke game hoeft van mij open wereld te wezen.

    En al helemaal niet als het met de bedoeling is alleen de speelduur te vergroten met dom heen en weer geloop of niks zeggende side quests en dergelijke.

    Bovendien duren open wereld games me vaak veels te lang en heb daar niet telkens de tijd voor.
  • @DefenseForceNL ik ben al een tijdje open wereld moe. Ik speel ze af en toe nog wel, zeker als er een tof verhaal in zit (zoals bv Spider-Man), maar ik haal tegenwoordig meer plezier uit kortere of lineaire games. Open wereld voelt voor mij toch vaak als een lijstje afwerken en het haalt vaak de flow uit het verhaal. Schilt ook dat ik niet zoveel tijd heb om alleen maar grote games te spelen.
  • Wat Guillemot wil doen is gewoon ontzettend moeilijk, grenzend aan onmogelijk. Een Odyssey-grote wereld de diepgang geven van Unity - serieus, waarom nou weer Unity erbij halen? Doe dan Brotherhood of zo - kost ontzettend veel tijd. Dat gaat niet lukken in één á twee jaar als je met zo'n interval spellen wil uitbrengen. Van die zestig uur dat je Odyssey speelt is meer dan de helft bezigheidstherapie, of grinden zoals sommigen het omschrijven en van A naar B gaan.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren