1. Voormalig Halo-componist wil aan een Zelda-game werken

Voormalig Halo-componist wil aan een Zelda-game werken

Heeft alle games gespeeld

Voormalig Halo-componist Martin O’Donnell wil dolgraag aan een The Legend of Zelda-game werken. Dat vertelt hij in een interview met het YouTube-kanaal: The Act Man.

Martin O’Donell was onder andere verantwoordelijk voor de muziek van de Halo en Destiny-games tot 2014, totdat hij ontwikkelaar Bungie verliet en een rechtszaak tegen zijn voormalige werkgever aanspande. O’Donell won deze zaak in 2015. Tot nu heeft de componist geen nieuwe projecten aangekondigd, maar in een interview met The Act Man zegt hij graag aan een Zelda te willen werken. "Ik zou graag aan Zelda werken ... Ik hou van Zelda, ik heb alle Zelda's gespeeld"

O’Donnell won in 2005 de BAFTA Award voor beste muziek. Deze prijs was voor zijn werk aan de soundtrack van Halo 2. Of Nintendo interesse heeft in zijn diensten is niet duidelijk.

Martin O'Donnell
Martin O'Donnell (Links)

Dit artikel delen

Over de auteur

Jolien Mauritsz Ik ben een echte rpg-liefhebber. The Legend of Zelda, The Elder Scrolls en Pokémon behoren tot mijn grote favorieten. Verder speel ik ook graag simulatie games zoals de Sims, Story of Seasons en Stardew Valley. Verder lees ik graag een goed fantasyboek en volg ik verschillende anime- en manga-series. Ja ik ben een echte nerd.

Reacties

  • Van mij mag die!😀
  • @jo_joost
    Absoluut. Kan je je een Zelda game voorstellen met de diepgang van BotW met erg sterke muziek? Lijkt me prachtig.
  • @blue_blade_3
    Precies in BotW was de sterke muziek echt wel een gemis voor mij. Het was prima maar niet ijzersterk.
  • @blue_blade_3

    ik miste de muziek in BotW wel hoor.

    Spoiler (denk ik) : Toen ik voor het eerst richting het kasteel ging en gewoon 'muziek!' hoorde dacht ik echt ; jah.. dit is wat ik in de rest van de spelwereld een beetje mis'.

    Want muziek zorgde voor mij altijd voor een extra avonturiers gevoel ; de open zee op met Zelda TWW, voor het eerst Hyrule-field betreden en door de muziek over het gras gedragen worden of hoe in Clocktown de muziek letterlijk gebruikt werd om dreiging te voelen… muziek doet veel, en door de absentie van deze voelde BotW soms kil en eenzaam.
  • @benjaminben
    Ik miste het wel, maar ben toch blij dat het er niet in zat achteraf. Ik had niet die 250 uur (zoveel tijd heb ik erin zitten met de dlc erbij) met een zelfde overworld tune willen doorzitten.
    In een open wereldgame je muziek episch laten blijven klinken is lastig. In een Ocarina of Time bv ben je nooit uren in Hyrule field bezig. Dat was meer een hub met wat interactie ipv de game zelf zoals in BotW. Misschien een autoradio in het paard zoals bij GTA ;)
  • @SmartTies

    Ik had dan ook graag gezien dat ze dit aan zouden pakken zoals andere RPG's in grote spelwerelden ; een hele variabele soundtrack, en deze wisselen per gebied. In BotW had je sneeuw-, bebost-, woestijn- en berggebied. Ze hadden de muziek prima in elkaar over kunnen laten lopen wanneer je van het ene in het andere gebied overloopt. Net zoals gevechtsmuziek zich door de achtergrondmuziek mengt, of zoals de muziek ineens naar voren komt wanneer je het gebied rond het kasteel in BotW betreedt. 1 theme zou idd niet werken.
  • @benjaminben
    Dat had inderdaad wel gekund.

    Nu kaart je overigens één van de dingen aan waar ik in de oudere delen een hekel had; de overgang van muziek in battles met vijanden. Juist omdat de soundtracks vaak zo goed zijn, irriteerde me het na verloop van tijd dat bij de simpelste vijanden dat vijandendeuntje erdoorheen begon te jengelen. Bij mid-level bosses okay, maar bijvoorbeeld bij van die Green Chu-Chu's al meteen dat paniekerige deuntje was nergens voor nodig.

    Overigens hoop ik dat er nog een Zelda komt die wel de recht toe recht aan standaard dungeon hopper wordt met een niet al te grote wereld. Nu met 2 kids zou ik er een jaar mee bezig zijn om Breath of the Wild uit te spelen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren