1. Xbox All Access-abonnement komt naar de VS

Xbox All Access-abonnement komt naar de VS

Een Xbox-console, Xbox Live Gold-abonnement en toegang tot Game Pass

Microsoft heeft Xbox All Access, een abonnementsservice waarbij consumenten een Xbox-console ontvangen, aangekondigd voor de Verenigde Staten.
Er gingen al wekenlang geruchten over een dergelijke service, maar nu is hij officieel aangekondigd. Voor 24,99 dollar per maand ontvangen spelers een Xbox One S, Xbox Live Gold en de Xbox Game Pass. Voor 34,99 dollar per maand krijgen spelers geen Xbox One S, maar een Xbox One X.


Consumenten moeten twee jaar betalen voor het abonnement, waarna de console eigendom van hen is. Het is voor zowel de Xbox One S als X goedkoper om dit abonnement af te sluiten dan de consoles en de diverse abonnementen los te kopen. Xbox All Access komt vooralsnog niet beschikbaar voor buiten de Verenigde Staten.

Xbox All Access

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Waarom ook niet. Ik vind het geen gekke aanbieding.
  • Jammer dat ze dan niet voor de rest van de wereld in ieder geval de Gold en Gamepass abonnementen bundelen voor een mooi prijsje.

    Verder mooie deal denk ik. Twee jaar subscribtion, slechts tijdelijk beschikbaar… Dat schreeuwt dat je daarna mooi door kan stromen naar eenzelfde opzet voor de next gen. 2020 gaat m worden.
  • Heb het nooit begrepen dat mensen, buiten een auto of een huis, spullen lenen (meestal pure luxe) om boven hun stand te leven.

    Amerikanen leven het meest boven hun stand

    Vieze evolutie. We kunnen niet iedereen tegen zichzelf beschermen, maar het verbieden van deze diensten zou al veel oplossen of vermijden.
  • @Don Carpaccio

    Mee eens.
    Doordeweeks komt er wel eens een programma over deurwaarders op tv. Het aantal personen dat puur door kopen op afbetaling of wegens leningen in de schulden zit wordt steeds je groter. En als je dan vervolgens ziet wat ze allemaal in de huiskamer hebben staan. Nee prioriteiten stellen blijkt voor sommige steeds moeilijker.
  • @Don Carpaccio

    Dit is toch niet heel anders dan een telefoonabonnement? Het apparaat plus de service over twee jaar afbetalen. En in tegenstelling tot bij telefoons ben je hier iets goedkoper uit in plaats van duurder.

    Snap je punt op zich wel hoor, want een hoop Amerikanen storten zich in de schulden met een hele stapel creditcards. Maar dit is zo gek nog niet in mijn ogen…
  • @That Mr Awesome mee eens en daarbij komt kijken dat het niet om een bedrag van meer de €100 per maand gaat.
  • @That Mr Awesome
    Eens vind het ook wat overdreven gebracht zo door Don. Misschien heeft het iets te maken met de partij die dit brengt of vind hij het echt. Maar we hebben hier te maken met abo's van maandbedragen van een paar tientjes en die zeker niet je leven vol in de schulden zet. Als je live gold en gamepass eraf haalt betaal je helemaal niet zo'n gek bedrag voor de console.

    Tenzij je een systeem wil invoeren waarin deze luxe goederen bijvoorbeeld max 5% van je maandloon betaald. Maar dan krijg je weer een berg inmenging. Bij nader inzien, waar hebben we het over. 20-30 euro in de maand en na 2 jaar klaar. En als t zwaar wordt trap je die console weg en maak je 100 euro verlies.
  • @xevulutionx

    Beetje makkelijk gelul niet ? Bij sommige is 10 euro al veel geld dus laat staan 100 euro. Ja, ook in Nederland en er is ook nog een leuk systeem als je al moeite heb met je telefoon abbo te betalen, al een registratie aan je broek hebt.

    Dan neem je toch geen abbo
    In het leven is nooit iets zeker. Je kan zomaar door een ander in de problemen komen.
  • @ShadowhunterrX
    makkelijk gelul? dat valt best mee. Als je geen tientje in de maand kan missen dan val je niet te redden. Dat bedoel ik in de zin van als je m toch uitgeeft, hoe wil je dat tegenhouden? Punt dat ik maak is dat deze hele constructie gewoon goedkoper is dan t ding kopen. Als je t niet kan betalen en toch doet? Waar hebben we t dan in godsnaam over? Dan hoef je die hele deal niet eens te noemen. Kun je m niet nieuw kopen en ook niet op afbetaling. Of wil je iedereen tegen ziczelf in bescherming gaan nemen?

    Registratie krijg je al bij afsluiten met telefoon abo etc heb ik vorige week hier ook al een keer gemeld op t zelfde onderwerp. De bkr registratie is overigens wat overrated tenzij je echt serieus verkeerde dingen hebt gedaan.
    Een telefoon abo, een creditcard, bankrekening met optie op rood staan waren bij mij al 3 registraties kwam ik februari achter toen ik hypotheek afsloot. Al met al is je max te lenen bedrag dan gewoon een fractie lager. Geen koningsdrama in normale situaties. Het wordt anders als je zaken niet betaalt, je verpichtingen niet nakomt of gewoon een echt serieuze lening doet. Tuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel maar deze aanbieding is weinig verkeerd aan.
  • @That Mr Awesome

    En dat is mijn punt. Mensen die deze dingen niet kunnen permitteren, gaan nu eerder een console kopen i.p.v. nuttige dingen kopen of schulden afbetalen.

    “Services” gelijk deze gaan mensen met al schulden aantrekken. De drempel ligt veel lager. Zeggen dat dit schulden gaat veroorzaken zal ik ook niet snel zeggen. Die hebben ze al. Want een console in een keer kopen, lukt ze niet.

    Ter verduidelijking: moest Sony dit doen, blijft mijn mening hetzelfde. (Ontzettend jammer dat ik dit steeds terug moet vermelden).
  • @Don Carpaccio

    Om dan dit soort dingen niet te doen omdat er mensen zijn die geen discipline of prioriteiten hebben, is ook weer zoiets… Voor 'normale' consumenten is het een keurige deal

    En wat betreft dat laatste, idd onnodig en jammer om dat te moeten vermelden. Jij bent volgens mij nooit heel onredelijk ondanks dat je wellicht een voorkeur hebt.
  • @Don Carpaccio

    Dat mensen eerder een Xbox aan schaffen dan hun schulden af betalen is niet Microsoft's probleem.
    Dat ligt toch echt aan de persoon zelf. Een telefoon abbo is net zo duur.
  • @Don Carpaccio
    Ik dacht me in tegenstelling tot mr awesom een hoop antiteksten van je te herinneren maar heb wellicht de verkeerde voor me. Excuses.

    Overigens heb je al vaak een check bij het afsluiten van een abo. De lui die eigenlijk niets kunnen missen worden al geweigerd om dat de logisch verplichte auto incasso problemen kan opleveren.
  • @xevulutionx

    Dat zal zeker zijn. Ik heb al meerdere keren kritiek geuit op Nintendo, Sony en Microsoft. En ook positief commentaar geleverd.

    Ben al lang geen fan meer van ''een consolebedrijf''. Petje af voor de creatievelingen die je nooit ziet omdat het bedrijf of een bepaald persoon met de aandacht gaat lopen. Het verkoopt natuurlijk beter. Net als deze, kassa kassa, wij willen meer meer meer, service.

    Die lui rieken ons geld maar al te graag.
  • @xevulutionx

    "De lui die niets kunnen missen worden al geweigerd omdat de logisch verplichte auto incasso problemen kan opleveren."

    Klopt niet. Ik kan uit goede bron zeggen dat grote telecombedrijven en zelfs banken hier nooit een volledig overzicht over hebben.

    Zo werd ik een jaar geleden door een erkend telecombedrijf (no product placement) een abonnement aangesmeerd via telefoon. Na meerdere malen duidelijk "nee" gezegd te hebben aan de lijn, zei de man dat hij het abonnement al had ingevoerd, maar dat hij het op het eigenste moment weer zou rechtzetten.

    Een maand later kreeg ik de rekening in de brievenbus. Een abonnement dat ik geweigerd had, dat totaal geen meerwaarde betekende voor mijn verbruik, met een gepeperd prijskaartje. Ik kreeg een excuus aangeboden in de vorm van twee bioscoopkaartjes. Daar was ik vet mee, maar hé, ze hebben mijn gegevens vast gecheckt toen ze dit telefonisch regelden. Als ze maar kunnen verkopen en hun cijfers halen, dan staan ze goed bij hun werkgever, die op zijn plaats dan weer een pluim verdient bij de topmannen van dat bedrijf.

    In mijn vorige job in de banksector zag ik regelmatig mensen die een persoonlijke lening aanvroegen en een half jaar later aan het loket stonden, razend omdat ze hun leningen niet konden afbetalen. De grap was dat het dan ook nog eens hun eigen schuld was. Diezelfde mensen leenden niet alleen bij ons, maar wilden ook nog wat ditjes en datjes hebben zoals een SmartTV, een nieuwe auto, een reis naar de zon en noem maar op. De bank controleerde natuurlijk wel hun gegevens en inkomen, maar het overzicht van hun uitgaven is altijd onvoorspelbaar.

    Niet alle mensen hebben een overzicht op wat ze uitgeven. Niet alle mensen zijn even slim. Al deze dingen hangen af van niet voorspelbare factoren. Misschien kan jij wel goed overweg met geld, maar anderen die dit niet kunnen zullen deze marketingtechniek als verleidelijk ervaren.

    Het punt is: een bedrijf verkoopt met als bedoeling om geld te verdienen. Hoe meer, hoe liever. De techniek om dit te doen zal altijd overkomen als positief en klantvriendelijk, maar lees toch maar even de kleine lettertjes als je zekerheid wilt.

    Als jij gelooft in de liefdadigheid bij een multinational als Microsoft, Sony of Nintendo (ik zal ze maar allemaal opnoemen vooraleer ik je gevoelens krenk), dan zie je volgens mij alles meer door een roze bril dan door een realistische oogbol.

    Dit heeft zelfs niets met voorkeur te maken, maar met een smerige verkooptechniek van een bedrijf.
  • @Mister Frowdo
    Op zich een mooi betoog maar als er iemand vrij realistisch naar de wereld kijkt ben ik er iig één van. Mijn hele verhaal komt neer op het feit dat als iemand wat wilt kopen op wat voor manier dan ook dan doen ze het toch wel. Dat ene abo dat nu aangeboden wordt is dan niet ineens de duivel zelve in mijn optiek. Als iemand faalt met geld en die xbox niet kan nemen omdat MS nhet niet aanbied dan krijg je het ook wel op een andere duurdere manier voor elkaar. Je kan ook kortlopende leningen van 2 jaar afsluiten van een paar honderd euro. Die zullen nog duurder zijn ook. Lang verhaal kort: De weg naar abonnementjes voor de een en de ander zijn altijd te nemen. Maar je zal altijd gekke verhalen tegenkomen ja, zelf nooit meegemaaktgelukkig.
    En je hoeft het er niet bij te vermelden hoor Jopie, dat MS en Sony en ook Nintendo op winst draaien en graaiers zijn om steeds groter te worden is geen nieuws voor mij. Ik heb alleen een sterke allergie als een bepaalde consoleboer het standaard moet ontgelden van een member en de ander standaard lof krijgt. Je kunt van mij ondanks mijn voorkeur voor MS genoeg kritiek vinden op MS. Of pro sony verhalen over dat ze MS ondersneeuwen op gamesgebied. Ik dacht simpelweg dat Don iemand was die standaard pro Sony en anti MS reageert, zo gek is die gedachte niet want er zijn er hier die zo reageren, genoeg te vinden. Dat ik er deze keer naast zat bood ik nog excuses voor aan ook.
  • @xevulutionx

    Excuses aanvaard he! :-)

    Ik heb net zoals jij een hoop positieve dingen gezegd over Microsoft. De gamepass en bc-service bijvoorbeeld. Maar als er in mijn ogen een rare vergelijking wordt gedaan (meestal tussen Sony - Microsoft of tussen Sony - Nintendo), moei ik mij in die discussie.

    Bijvoorbeeld die ''arrogante'' slogan Greatness Awaits. Die is nu al meerdere keren uit zijn context gebruikt en dat terwijl de concurrentie evengoed aan zelfverheerlijking doet. Of de TOTAKU figuurtjes waarbij gedacht werd dat deze van Sony waren en het zogezegd jatwerk was t.o.v. de amiibo's van Nintendo. Of als M.C. hier komt vertellen dat de service van Sony geweldig is… Die dingen vragen om een tegenreactie.

    Voor de rest: peace. Kon ik maar Forza, The Last of Us en Zelda op een platform spelen!!! Een PC/Xbox, PS4 en Switch aanschaffen helpt natuurlijk ook. Enorm duur. Wel goed voor fanboys te deradicaliseren.
  • @xevulutionx

    Jullie missen het punt. Het gaat niet over hoe jij naar de wereld kijkt, maar hoe anderen dat ook doen. Niet iedereen is hetzelfde, en zoals er heel veel meningsverschillen zijn op dit forum, ziet de wereld er gekleurd uit en niet zwart-wit.

    Lenen is sowieso iets vies als het over luxe gaat. Waarom zou je geld lenen om een console te hebben? Waarom zou je geld lenen om tien dagen op een strand te liggen? Mensen hebben dikwijls de neiging om boven hun budget te leven, en dat is verkeerd. Bedrijven weten dit en profiteren daarvan. Dat is kort gezegd wat ik bedoel.

    Ook ik geef kritiek op mijn voorkeur. Dat is logisch, net zoals met elke politieke partij kan je nergens 100% akkoord mee gaan. Dat je een Microsoft voorkeur hebt is je goede recht, alleen jammer dat je daardoor het punt van mijn pleidooi mist.

    @Richh

    Dus stel dat als jij voor een multinationalbedrijf werkt dat oerwouden kapt of Afrikaanse dorpen platbrand voor ontbijtgranen en olie, kleeft er dan ook bloed aan jouw handen? Want op die manier kan je natuurlijk alles wat je doet in twijfel trekken, van je gezandstraalde katoenen broek gemaakt door Pakistaanse kinderen tot de olie die je in je auto giet.

    Werk is werk. Jij kent mij niet en ik ken jou niet. Wat ik deed op mijn voorgaande job is voor jou een groot vraagteken. Dus doe niet alsof je me kent, want dat is absoluut niet het geval.
  • @Mister Frowdo ja, dan kleeft er bloed aan je handen. Ja, je bent dan mede schuldig. Kleding, producten en diensten moet je ook bewust kiezen, of niet. Dat is een keus voor het individu.
  • @Mister Frowdo Jij kent mij niet en ik ken jou niet. Wat ik deed op mijn voorgaande job is voor jou een groot vraagteken. Dus doe niet alsof je me kent, want dat is absoluut niet het geval.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren