1. Zeldzaamste Fortnite-skin keert terug in online winkel

Zeldzaamste Fortnite-skin keert terug in online winkel

Vrouwelijk rocker outfit 'The Power Chord skin' keer terug in spel

De zeldzaamste Fortnite-skin, 'The Power Chord skin', is weer terug in de Fortnite online winkel. Het is pas de tweede keer dat hij te koop is en wordt daarom gezien als de zeldzaamste skin in Fortnite. De bijl 'Anarchy Axe' en emote 'Rock Out' zijn tevens ook weer verkrijgbaar.

The Power Chord Skin kost 2000 V-Bucks en de bijl en emote kosten los van elkaar nog eens 800 V-Bucks. Dit markeert het einde van seizoen 5 van Fortnite, want seizoen 6 begint rond 20 september, precies tien weken na de start van seizoen 5.

Dit artikel delen

Over de auteur

Geert de Wekker Redacteur bij Insidegamer.nl en Gamer.nl. Volgt vanaf de start de hele Pokémon-franchise van Game Boy tot Nintendo Switch. Maar is ook een grote fan van games als WWE, Kingdom Hearts en de Batman Arkham series.

Reacties

  • Dat is dus iets van 36 euro voor 3 items? Nee joh mooie prijs hoor. Absurd zeg.
  • @AWESOMEDUDE3
    Ja die prijzen slaan echt helemaal nergens op. Maar mensen vinden het prima he; het is een gratis game…
  • Wtf moment van de dag ook weer gehad en het is nog vroeg…
  • en men maar zeiken over lootboxen, terwijl dit soort praktijken veel schadelijker zijn. al die kids maar lappen van hun gespaarde zakcentjes.
  • @Soon.

    Op welke manier is dit schadelijker? Bij Lootboxen is juist het probleem dat je niet weet wat je krijgt en daardoor steeds meer gaat uitgeven. Bij Fortnite zijn de prijzen misschien hoog, maar het is een gratis game en je weet altijd wat je krijgt voor je geld.
  • Ze creëren de schijn dat iets zeldzaam is en je dus snel moet handelen want anders loop je die skin mis. Ze houden die kids gewoon voor de gek. Hoe kan een digitale skin nou zeldzaam zijn?
  • @Soon.

    Alleen zijn het de spelers zelf die de schijn wekken dat een bepaalde skin zeldzaam is. Epic adverteert nooit zelf met: ''Zeldzame skin nu terug in de store!!'' of dergelijke. Epic rouleert alleen elke 1 a 2 dagen de store, en sommige skins zijn iets vaker in de store geweest dan andere.
  • @Shuckle
    Buiten het feit dat je weet wat je er voor terug krijgt zijn dit belachelijke prijzen, jonge kinderen beschikken echt niet over de capaciteit om zelf vast te stellen dat dit extreem duur is. Daarnaast is het voor die doelgroep extreem aantrekkelijk om dit soort outfits te kopen om te pronken bij de vriendjes.
  • @AWESOMEDUDE3

    Sure je zou kunnen zeggen dat de skins belachelijk duur zijn, maar als je ziet dat Epic 200 miljoen per maand binnen harkt is dat blijkbaar voor een heleboel mensen geen enkel probleem.

    Sowieso vind ik het jonge kinderen argument altijd een beetje flauwekul. Volgens mij wordt het aantal kinderen dat absurd veel geld uitgeeft aan dit soort games flink overschat, we hebben het dan echt over de 0,0001%. Sowieso is het een PEGI 12+ Game, vanaf die leeftijd hebben ze dit besef zeker wel.
  • @Shuckle
    epic bepaalt toch wanneer welke skin beschikbaar is, dus zijn zij ook degene die de "zeldzaamheid" in handen heeft.

    waarschijnlijk lul je het voor jezelf allemaal recht, omdat je 15 euro voor een fucking digitale skin hebt uitgegeven, prima, maar doe niet alsof Epic dit allemaal niet bewust doet.
  • @Soon.
    Epic geeft juist in de store middels kleuren aan welke skins etc. zeldzaam zijn. Iedereen weet wat die kleuren betekenen!!!

    Dus ja Epic adverteert duidelijk wel met de zeldzaamheid middels de kleuren.
  • @Meccorr

    Dit zijn eerder gewoon de prijs tiers, de duurste skins zijn eigenlijk totaal niet de skins die als meest zeldzaam worden gezien.
  • @Soon.


    Het punt is alleen dat zeldzaamheid niet een ding is binnen de game zelf. Zeldzaamheid is iets wat spelers zelf hebben bedacht aan de hand van hoevaak ze een skin tegenkomen. Zo zijn het juist de Skins die niet zo goed verkopen die worden gezien als zeldzaam. Epic wekt nooit zelf de ilussie dat een skin zeldzaam zou zijn.
  • @Shuckle
    Jouw argumenten raken kant noch wal. Dus omdat een bedrijf ergens veel geld mee verdient is het per definitie blijkbaar niet erg?
    Daarnaast zeg je zelf "…dit zijn eerder gewoon de prijs tiers". Hiermee impliceer je toch dat er duidelijk onderscheid wordt gemaakt. Wat is het nut van verschillende prijs tiers erop na te houden?
    Prima als je zelf extreem veel wilt betalen voor een skin maar dat maakt het in het algemeen niet minder belachelijk.
  • @AWESOMEDUDE3

    Ik zeg toch ook nergens dat ik het zelf met de prijzen eens ben, ik zeg enkel dat ik niks tegen het systeem zelf heb. Ikzelf vind de prijzen ook aan de hoge kant, maar als je dat vind dan koop je het lekker niet, er wordt immers nergens gedwongen om iets aan te schaffen. Dat ze er honderden miljoenen mee verdienen laat alleen zien dat een hoop mensen het dus blijkbaar niet veel te duur vinden. Ik kan me best goed voorstellen dat iemand die 10 uur per week Fortnite zou spelen het wel waard vind.

    En wat betreft de prijsstier, het lijkt me toch meer dan logisch dat je voor meer uitgebreide skins meer zou betalen dan voor basic skins? Dit is iets wat we overal terugzien.

    Zie ook verder niet echt welk punt je precies probeert te maken, eerst gaat het over de methode, dan over hoe het schadelijk is voor kinderen en nu over de prijs. Stay on point.
  • @Shuckle
    Over bij je punt blijven gesproken; over loofboxen zeg je dat mensen het blijven kopen en nu geef je bij skinns aan dat mensen het zelf moeten weten. Als iemand 10 uur per week overwatch speelt vind hij/zij het misschien ook wel waard.

    Daarnaast geeft je het argument dat ze veel geld binnen harken per maand en dat er dus genoeg mensen voor wollen betalen. Dat vind ik echt een waardeloos argument. Hetzelfde geld toch voor loofboxen. Dat iets goed verkoopt betekend niet dat het terecht is.
  • @blue_blade_3

    Ik zeg volgens mij ook nergens dat ik 100% tegen lootboxes ben. Ik ben van mening dat ieder volwassenen persoon zelf kan bepalen waar hij wel of niet zijn geld aan wilt uitgeven. Ik kan me alleen wel voorstellen dat lootboxen snel de neiging zullen geven nog meer te kopen, omdat je toch net niet kreeg wat je precies wilde. Dit kan bij jongeren gamers best wel een probleem zijn denk ik.
  • @Shuckle
    Welk punt ik probeer te maken? Als je over enig inzicht beschikt kun je zelf toch snel concluderen dat de bovengenoemde punten samenkomen tot één overkoepelend probleem.

    Zelf kom je met opmerkingen als "…Het is een PEGI 12+ Game, vanaf die leeftijd hebben ze dat besef al wel" net alsof dat ook maar een engizins betrouwbare indicatie geeft. Schei toch uit man. Ik heb ooit eens comment gelezen van SOON waarin hij aangeeft dat kinderen van 13 jaar even lekker 20 wilde betalen voor één skin, maarja 12+ toch?

    Ook "De game is gratis" vind ik zo'n onzin argument. Dat gratis speel systeem zit zo vol met loopholes on je alsnog te laten betalen als je maar een beetje een volledig game gevoel wilt hebben.
  • @AWESOMEDUDE3
    Dus omdat er een groep kinderen is die misschien voor jou teveel geld uitgeven aan Skins is het meteen een slecht iets? Dat lijkt mij eerder iets waar ouders voor op moeten letten dan epic. En als ik iemand van 13 dat dan wil doen, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet goed is, alleen omdat jij het niet waard vind.

    En je hebt totaal geen Skins nodig om een volledig game gevoel te hebben, het is immers puur cosmetisch. De meeste mensen die ik ken hebben dan ook eerst echt tientallen en misschien wel honderd uur van de game genoten voordat ze wat gekocht hadden.
  • @Shuckles
    die kids hebben geen idee van de waarde van een euro… die werken nog niet, hebben nog geen idee dat ze 6 uur moeten werken om 15 euro binnen te harken. Tuurlijk moeten ouders erop letten, maar de meeste ouders hebben geen idee hoe games werken, laat staan wat lootboxen e.d. zijn. Epic maakt gewoon misbruik van de doelgroep.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren