1. Assassin's Creed kreeg in laatste week van ontwikkeling pas zijmissies

Assassin's Creed kreeg in laatste week van ontwikkeling pas zijmissies

'Het kind van de CEO speelde de game'

Ubisoft heeft in de laatste vijf dagen van ontwikkeling pas een behoorlijk gedeelte van de zijmissies aan de allereerste Assassin's Creed toegevoegd.

Dat deelt Charles Randall, een voormalige Ubisoft-ontwikkelaar die als AI lead aan de eerste game in de reeks werkte, via Twitter.

"Het kind van de CEO speelde de game", zo merkte Randall grappend op. Even later meldt hij dat hij niet zeker is dat het zo is begonnen, maar dat het team wel in de laatste vijf dagen van ontwikkeling opvallend plotselinge feedback kreeg.

"We waren klaar om de game te verschepen, alles loopt goed en dan opeens... heeft het kind van de CEO de game gespeeld en zei hij dat het saai was en niets te doen was in de game. We moesten zijmissies in de game stoppen, in vijf dagen, en ze moesten vrij van bugs zijn, want de game wordt dan direct op disk gebrand en gaat naar de winkels."

Ubisoft Montreal kreeg het voor elkaar om de extra zijmissies in de game te krijgen binnen vijf dagen. Het gaat onder andere om het verzamelen van vlaggen en missies om Templars op te jagen. "Het was een wonder dat onze consoles niet smolten."

Wel bleef er een bug over, waarbij op de jacht naar een Templar het slachtoffer door de grond valt en verdwijnt. Wanneer dit gebeurde, konden spelers geen perfecte Gamerscore halen tenzij ze heel de game opnieuw begonnen.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • "….en ze moesten vrij van bugs zijn, want de game wordt dan direct op disk gebrand en gaat naar de winkels."

    Daar houden ze tegenwoordig geen rekening meer mee. Geldt ovigens voor veel meer ontwikkelaars.
  • @blue_blade_3
    Nou.. Toen ook niet eigenlijk. Hoe kun je verwachten dat zo'n aanpassing in een weekje goed doorgetest is?
  • Dit is vervolgens een jaarlijkse traditie gebleven.
  • @Shuckles
    haha ja dat was precies mijn gedachte, de zijmissies waren nooit mijn favo bezigheid.
  • Ik zal dan wel mazzel hebben dat ik de tempelierbug niet ben tegengekomen. En als ik terugkijk vind ik het gebrek aan zijmissies niet echt een probleem. Het zorgt voor een geconcentreerde ervaring.
  • Meta wat vind jij? Is AC beter mét of zonder zijmissies (wat dus wil zeggen dat de ontwikkelaar de focus veel meer op het hoofdverhaal + gameplay kan leggen)?
  • @benjaminben

    Ik wou eigenlijk niet op dit artikel reageren, maar omdat je een vraag aan mij stelt ben ik bereid om het toch te doen.

    Side quest ala vlaggen en veren of wat voor collectiables kunnen m'n Zeeuwse reet kussen.

    Side quest zoals moord contracten, zee missies etc mogen van mij best aanwezig zijn mits ze de kwaliteit van de main story niet aantasten.


    Side quests zoals in Odyssey die allemaal verweven zijn met de main story en imho het verhaal verrijken en kwalitatief meer diepgang geven daar ben ik wel een voorstander van.

    Dus in het kort collectiables mogen weg blijven. Side quests enkel om de game te rekken heb ik liever niet. Maar als de sidequests echt iets toevoegen wat eigenlijk vooral alleen bij de RPG AC games het geval is dan zeg ik maak ze maar.


    Oh btw die templars hunten in AC 1 was wel awesome.
  • @Meta_coola

    Haha duidelijk antwoord, ik ben het zowaar met je eens ook nog. Dank voor duit int zakkie Meta. Waarom zou je niet reageren BTW?
  • @benjaminben

    Omdat ik van af nu wat terughoudender wil gaan doen. Geen zin meer om fanboy dit, fanboy zo, fanboy dat naar m'n kop geslingerd te krijgen.
  • @Meta_coola
    Ik heb je reactie geliked omdat je hier duidelijk in aangeeft wat je goed en slecht vind en ook waarom. Dit komt veel objectiever over dan voorheen. Als je dat soort reacties plaatst heb ik, en ik denk ook anderen, er geen moeite mee.

    Als fan van een serie zou ik het zelfs heel vreemd vinden als je kwalitatieve zijmissies niet zou willen natuurlijk ;)
  • @Meta_coola

    Je krijgt van mij ook een dikke like. Dit is voor het eerst dat ik je oprecht kritische noten zie plaatsen bij de AC-franchise (kritiek op de spin-off tel ik niet mee). Knap werk man, probeer eens wat vaker op deze wijze te reageren. Je zult zien dat je fanboy reputatie dan als sneeuw voor de zon verdwijnt.

    Soms ben je namelijk zo onrealistisch enthousiast en positief over met name AC, dat het wat Ubi-kontelikkerig en ongeloofwaardig overkomt. Hier irriteren mensen zich aan en dit laten ze helaas merken.

    Zelf heb ik je comments ook heus wel eens met een zucht gelezen (Ja hoor, Meta is weer eens enthousiast, en laat me raden ; AC kan weer niets fout doen en is wederom fantastisch jada jada…). Net als ik het zelf een tijdje terug nodig vond om Kojima keer op keer aan te pakken in de comments. Ik bleef in herhaling vallen en was constant negatief, dit viel op en ik kreeg dit dan ook terug. Ook ik werd onder Kojima berichten uitgelokt om een reactie te plaatsen. Dat was niet zo tof, maar liet mij ook realiseren dat ik onnodig vaak in herhaling viel. Vervolgens ben ik daar mee gestopt, want het is gewoon irritant gedrag en voor niemand een verrijking.

    Ik mag je graag Meta (zover ik je online ken), en ook je enthousiasme voor AC moet je echt niet onder stoelen of banken willen steken. Zorg alleen dat je de comments die je plaatst doseert zoals je hierboven laat zien. Alleen maar roepen dat iets fantastisch gaat opvallen en lokt helaas negatieve reacties uit, wees ook eens oprecht kritisch.

    Blijf bij jezelf maar durf ook te leren. Bovenstaande comment is een mooie stap in de goede richting kerel :D.

    Verbied het jezelf trouwens niet om gewoon te reageren op AC-gerelateerde berichten. We kunnen onder deze artikelen niet zonder onze grootste liefhebber. Onmogelijk. Gaan we niet doen. ;)
  • @Meta_coola

    Duidelijk en kan me er helemaal in vinden eigenlijk.
  • Toch wel ironisch dat een klein kind van CEO de reden is geweest dat we al die icoontjes in de map tegenkomen in iedere AC game tot aan Syndicate.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren