1. 75 launch verlies Xbox 360 hardware - retail prijs $299

Re: 75 launch verlies Xbox 360 hardware - retail prijs $299

Analisten… tsk
  • Analisten… tsk
  • Zit te twijfelen of ik hem ga nemen topspin 2 is toch wle erg verlijdelijk. deel 1 is enige spel dat ik nog voor de xbox speel.
  • Ik was vrijdag bij MS Nederland.
    En heb daar een heeel gesprek gehad over de xbox 360 maar winst wordt er genoeg gemaakt maak je daar maar geen zorgen over. :)
    Op de games zitten ongeveer marge van 40 %.
    Assecoires ook!
    Dan krijg je nog het live gedeelt enz enz!
  • Maar die games zijn niet allemaal van Microsoft zelf. van 95% van de games krijgen ze alleen een beetje licentiecenten. Je moet wel een paar (5/6) games per klant verkopen om die 75 euro verlies eruit te halen. En dan speel je nog maar quite… Xbox gamers kopen van de 3 de minste games deze generatie (nee ik heb geen link, maar er is in algemeen een topic over geweest).

Dan heb ik het nog niet eens over marketing, mensen die spellen gaan kopieren, garanties en andere derving….
  • Vergeet niet dat iedereen een game of 2de controller bij een xbox gaan aanschaffen. Sommige mensen die gaan meteen op mod&hack jacht, en gaan er andere dingen mee doen waarvoor hij dient. Bijvoorbeeld als Linux pc, dus dan blijven ze verlies maken op dat ding en zien ze van de concument geen stuiver meer terug. Zoiets gaat vast en cker ook weer gebeuren bij de 360.
  • jah zeker dat is waar,
    ms verdient denk ik wel grotendeels terug

na 3 games maken ze alweer winst, elke xbox bezitter koopt zon 10 spellen dus uiteindelijk maken ze ruime winst hoor.
  • Maar dit past in het plan van Microsoft om geen zware verliezen te maken zoals het bij de eerste Xbox het geval was.
  • Ach hou op over dat m$ verlies gaat maken. Denk je nou echt dat een paar havo leerlingen (of hbo leerlingen) het beter weten dan M$. De berekeningen gaan dieper dan alleen maar piet en klaas. Promotie, marketing, personeel en ontwikkeling zitten er natuurlijk in. Maar het echt geld ligt in de software die ze gaan verkopen. En marketing is er om je afzet te verhogen, Halo2?

Ze hebben dat echt wel goed doorgedacht.
  • Nee hoor. Kijk maar de PS2.
  • Tegen de tijd dat de hardware goedkoper zal worden, is de kostprijs óók gezakt (ivm concurrentie), dus die winst op een console zullen ze volgens mij nooit gaan maken, ténzij deze generatie langer duurt.
  • Je vergeet dat de onderdelen met de tijd goedkoper worden en dat is precies de afspraak de MS nu heeft gemaakt met IBM en ATI , ze hebben nu zelf flink bijgedragen aan de ontwikkeling van de chipset , dat verlies per console zal alleen het eerste tijd zijn en steeds minder worden .
    Met de Xbox zijn ze daar de fout mee ingegaan en hebben ze nogal wat problemen gehad , vooral met Nvidia maar ook met Intel .

Een console is altijd een lange termijn investering .
  • Alsof het makkelijk is om er winst mee te maken……….

Álle investeringen (produceren, promotie, geld-injecties, research…..álles, de hele F$ckin mikmak) moeten terug worden verdient, daarna kan er winst gemaakt worden, wat trouwens nog lang niet het geval is maargoed…

Ze kunnen inderdaad wat centen terugpakken met de verkoop van de games, accesoires en Live. Hoeveel ze erop verdienen weet ik niet (wie wél eigenlijk? moeilijk te schatten), maar als je kijkt naar de investeringen (n.a.v. o.a. deze nieuwsberichten op dit forum) is dit oplopende bedrag zó onwijs groot, dat de marches van de accesoires/games e.d. weinig voor kunnen stellen.

Stel, Piet koopt één xbox, dan moet hij er voor 75 Dollar aan marches erbij kopen. Hoeveel games of controllers zullen dát zijn? 13 Dollar voor Microsoft per game? Of ben ik dan nog te royaal?

Anyway, daarnaast moet Piet eigenlijk nóg meer kopen als je rekening houdt met Microsoft`s geldinjecties, research en promotie centen bijvoorbeeld.

Wanneer Piet uiteindelijk zoveel gekocht heeft (wat zal het zijn? 10 games ongeveer?), heeft Microsoft nog niets aan Piet verdient…….

Daarom denk ik dat het lang zal duren voordat ze kiet komen te staan, en de Microsoft game-afdeling niet langer afhankelijk is van het geld uit andere marktsectoren (MS Windows bijv).

En als het eenmaal zóver mag komen, b-e-g-i-n-n-e-n ze winst te maken.

Voor MS is het dus een lange termijn investering.
  • jah zeker dat is waar,
    ms verdient denk ik wel grotendeels terug
  • joh, 75 $ op alleen die xbox. NIEMAND koopt alleen de xbox, uiteraard. je koopt er natuurlijk zoiezo een spel en 90% van de mensen een 2e controller bij. dan hebben ze het al terugverdiend. en denk eens aan al die live-subscriptions, dit keer zonder creditcardgedoe… er zijn zoveel honderdduizenden die geen live hebben vanwege het feit dat ze geen creditcard hebben.
  • @SevenEleven: je gaat nu alleen maar van de console uit. Kijk is hoeveel ze pakken op games, accesoires & Live. Marketplace zal een flinke bron van inkomsten worden, ze gaan er daarnaast vanuit dat iedereen een x aantal games zal aanschaffen, waarschijnlijk ook een aantal accesoires. Ze zullen het zo snel terug verdienen. Zelfs bij de Xbox viel het nog relatief mee als je ziet dat ze een nieuwe console moesten lanceren & promoten terwijl bijna de hele gamescene er sceptisch tegenover stond dat Microsoft met de grote mee ging spelen. Het hele idee is om een zo groot mogelijk userbase te krijgen, waar je later meer profijt van zal hebben…
  • Europa zal wel flink meer betalen.
  • Dat is toch nog flink wat geld voor een uit de kluiten gewassen waterkoker :)
  • ik wil niet veel zeggen maar heb je ooit weleens gekeken naar de omzet die microsoft per jaar maakt die verliezen die ze draaien met de xbox is een lachertje voor het bedrijf voor sony of nintendo zou verlies draaien hard aankomen maar voor microsoft niet.
  • Bij elk verkochte xbox-unit verliezen ze ongeveer 125 Dollar. Stel dat ze 1 miljoen (ik noem maar een gek getal) xbox consoles hebben verkocht, dan staan ze nu ongeveer 125 miljoen dollar in het rood. Het aantal verkochte systemen kéér honderd dus, in dollars….en dat is alléén de kostprijs……..daar komt nog van alles bij, denk maar aan bijvoorbeeld marketing en investeringen (RareWare). Check maar eens hoeveel Xbox consoles er zijn verkocht en nog verkocht gaan worden (vind je het gek dat de xbox-productie gestopt is…..).

Kun je nagaan HOEVEEL ze nu geïnvesteerd hebben !

Anyhow, de volgende ronde begint voor Microsoft met een gruwelijk groot financiele achterstand die ze opliepen met de huidige Xbox. Ze hebben nog steeds geen enkele cent ervan terug gezien trouwens. Vervolgens gaan ze nóg meer investeren, dus (waarschijnlijk) 75 Eezz per verkochte X360-unit (….en dan zijn de analisten nog optimistisch als je het mij vraagt), hierdoor vergroot je dus het gat tussen de uitgaven en netto inkomsten. Het zal dus nog een hele poos duren voordat ze kiet komen te staan met de uitgaven tegen de netto inkomsten.

Áls ze uiteindelijk zover zijn, tegen de tijd dat ze de uitgaven terug hebben verdient, dán begint voor hun de winst….. en zullen ze hun eerste verdiende Dollar zien……en mooi zal ie zijn hoor !

Aan de andere kant, misschien zullen ze wel nooit winst gaan maken….maargoed, een bedrijf van het kaliber Micro$oft kan dat hebben, ze halen hun winst wel uit een andere markt (lees -> Windows). Die vele hierbovengenoemde miljoenen Dollars zijn in verhouding peanuts voor het bedrijf, het is voor hun geen moeite.

Wat wél moeilijk is, is om er geld mee te verdienen. Zeker als je peperdure hi-tech hardware als sellingpoint aan de man brengt.
  • Ik had niet anders verwacht. Verwacht dit niet in de EU. Wij gaan die $75 dokken.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren