1. amd athlon 64 3400+

Re: amd athlon 64 3400+

Jezus wat een zeikende slijmbal ben je. Die systeem laat zelfs nerds uit m'n klas nog huiveren. Wees hier blij mee en kom over 2 jaar nog eens met de vraag of upgraden wel handig is.

Post niet als je niet normaal kan posten.

Er zijn ook geen AGP versies van de nieuwe generatie video kaarten, en de 6800 Ultra zou alles moeten aan kunnen. Mijn ram geheugen van 333 naar 400 lijkt mij geen HUGE diff.

En tot nu toe h eeft deze pc alles gefaalt, BF2 kan niet alles high en zelfs zonder alles high happert die onwijs. World of Warcraft, Speel wel op high @ 10x7 maar ook dan moet ik geluk hebben met 30fps +. Mijn laatste aanwinst Earth 2160, alles staat high maar ook hier, geluk hebben met 30+ fps.

En als je tijd geleden de benchies zag met mijn huidige system was alles zeer goed te noemen, maar in praktijk niet.
  • Jezus wat een zeikende slijmbal ben je. Die systeem laat zelfs nerds uit m'n klas nog huiveren. Wees hier blij mee en kom over 2 jaar nog eens met de vraag of upgraden wel handig is.

Post niet als je niet normaal kan posten.

Er zijn ook geen AGP versies van de nieuwe generatie video kaarten, en de 6800 Ultra zou alles moeten aan kunnen. Mijn ram geheugen van 333 naar 400 lijkt mij geen HUGE diff.

En tot nu toe h eeft deze pc alles gefaalt, BF2 kan niet alles high en zelfs zonder alles high happert die onwijs. World of Warcraft, Speel wel op high @ 10x7 maar ook dan moet ik geluk hebben met 30fps +. Mijn laatste aanwinst Earth 2160, alles staat high maar ook hier, geluk hebben met 30+ fps.

En als je tijd geleden de benchies zag met mijn huidige system was alles zeer goed te noemen, maar in praktijk niet.
  • Je hebt wle niet gezeg dat je cpu de oorzaak is, maar je koopt toch onnodig ene nieuwe. De 3700+ presteert geweldig(helemaal na overklokken). Kan je beter even wahcten en over 1/2 jaar upgraden naar dual core, de prijzen zullen dan veel gezakt zijn.
    ALs ik jou was zou ik eerder kijken naar de grfische kaart die je nu hebt, dat is waarschijnlijk de bottleneck in je huidige systeem. Koop dan een nieuwe generatie geforce, ati( ik heb het over de 7800gt(x) en de x100O Series). ddr333 ram is btw ook niet echt geweldig….
    In ieder geval zou ik de 3700+ zeker laten stan, maarja dat is aan jou….

Een 6800 Ultra is ruim voldoende om alles uit de huidige generatie games te halen hoor.
  • Ik heb een vraagje bij de pentium 4 serie wordt de "snelheid" met ghz aangegeven bij de athlon serie ook maar dan zijn ze minder hoog.

Ik heb nu dus een amd athlon 64 3400+ processor. En dan heb ik 1.8 ghz
    maar hoeveel ghz is dat ongeveer in vergelijking met pentium 4.
    (ik heb hem niet overgeclockt)
    Dat kun je niet zomaar vergelijken, er was eerst het fabeltje over AthlonXP, dat bijv. een 1800+ net zo snel zou zijn als een Pentium @ 1800 MHz. Het kwam soms ook wel in de buurt, maar het was zeker niet zo gericht, gewoon een serie nummer.

Het is wel zo dat een AMD Athlon meer kan met minder MHz, vandaar ook dat de AMD's allemaal lager geklokt zijn.

Als je wilt weten met wat voor een Pentium jouw Athlon64 3400+ overeen komt zul je vergelijkende tests moeten zoeken. Ik heb zo snel geen goede test kunnen vinden voor je.
  • Je hebt wle niet gezeg dat je cpu de oorzaak is, maar je koopt toch onnodig ene nieuwe. De 3700+ presteert geweldig(helemaal na overklokken). Kan je beter even wahcten en over 1/2 jaar upgraden naar dual core, de prijzen zullen dan veel gezakt zijn.
    ALs ik jou was zou ik eerder kijken naar de grfische kaart die je nu hebt, dat is waarschijnlijk de bottleneck in je huidige systeem. Koop dan een nieuwe generatie geforce, ati( ik heb het over de 7800gt(x) en de x100O Series). ddr333 ram is btw ook niet echt geweldig….
    In ieder geval zou ik de 3700+ zeker laten stan, maarja dat is aan jou….
  • Uhm heb nergens geschreven dat het door me cpu komt, dat alles sloom is. Heb beetje gedacht om voor de Dual Core 4600+ is het misschien wel duur, maar tis wel een goed upgrade, hijs bijna 1000+ dan me huidige ( als je AMD gelooft…. ) en dual core dus toekomst vrij, hoop je dan…
  • hoe weet je dan zo zeker dat het aan je CPU ligt? -_-'

Athlon64 FX-55 (2.6 GHz) S939 nooit van gehoord en veelste duur.
    Athlon64 X2 3800+ (2 GHz) S939 Duel core weer
    AMD Athlon64 4000+ (2.4 GHz) S939 vind zelf geen waardige upgrade van mijn huidige Athlon64 3700+ (2.2 GHz) S754

FX-55 is wel heeeeeel snel in games, maar zo te zien heb je het geld er niet voor over(groot gelijk ook…)

en de 3800+ is dan wel Dual Core, daar wordt nu toch al wel aan gedacht… en je hebt vooral voordeel als je op de achtergrond nog een firewall oid aan hebt staan; dit zou dan wel moeiteloos moeten gaan :)
  • Bullshit ;}

mijn amd athlon xp 3000+ draait anders wel op 2,16 dus er klopt wel iets aan dat lijstje :P
  • Ik vraag me af wat nou beter is voor gamen tegenwoordig.
    Mijn sig staat mijn huidige systeem, ben er totaal niet tevreden over en presteert bagger, en ze kunnen niks vinden wat er mis mee is ( winkel waar ik de spullen van heb gehaald )

Nu wil ik dus in december weer ff een systeem kopen waar ik meer stabiliteit in krijg. Nu vraag ik me dus af, wat is nu sneller dan de AMD64 3700+. Zat zelf te denken aan een Pentium® D 830 (3.0 GHz) S775 maar ja voor gamen is duel core nog niet ondersteund, en daar gaat het bij mij om ( gamen )

AMD Athlon64 4000+ (2.4 GHz) S939 vind zelf geen waardige upgrade van mijn huidige Athlon64 3700+ (2.2 GHz) S754

Pentium® 4 (3.2 GHz)S754 is meer achteruitgang

Zou je zeggen hou je huidige proc, maar zoals ik zij hij is sloom. Als ik vergelijk met me vorige Pentium 4 3ghz vind ik haast sloomer, BV EVE Online kon ik toen 2 accounts met windowed mode soepel doen, en nu niet meer, is de ene snel de andere 1 fps.

Ik heb echt bijna precies hetzelfde systeem als jij hebt en ik heb er totaal geen klachten over. Alle games kunnen zo ver mogelijk omhoog gezet worden en dan draait het nog vloeiend. Maar wat jij wil, twee zware applicaties tegelijk draaien, dat is iets wat met een Hyperthreading of Dual Core processor veel beter gaat. Ik weet niet of die P4 van je HT had, maar dat zou een hoop uit kunnen maken.
    Mijn sig staat mijn huidige systeem, ben er totaal niet tevreden over en presteert bagger, en ze kunnen niks vinden wat er mis mee is ( winkel waar ik de spullen van heb gehaald )

Nu wil ik dus in december weer ff een systeem kopen waar ik meer stabiliteit in krijg. Nu vraag ik me dus af, wat is nu sneller dan de AMD64 3700+. Zat zelf te denken aan een Pentium® D 830 (3.0 GHz) S775 maar ja voor gamen is duel core nog niet ondersteund, en daar gaat het bij mij om ( gamen )

Zou je zeggen hou je huidige proc, maar zoals ik zij hij is sloom. Als ik vergelijk met me vorige Pentium 4 3ghz vind ik haast sloomer, BV EVE Online kon ik toen 2 accounts met windowed mode soepel doen, en nu niet meer, is de ene snel de andere 1 fps.
  • Ik weet het, maar ik heb gewoon het hele textje gekopieerd van google. :P
  • Het ligt veel ingewikkelder. Sempron's presteren aan hun nummer niet gelijk aan die daar van een Pentium 4, zo presteren oude Sempron's aan dien's nummer aan het GHz van een oude Celeron, en bij een nieuwe ook. Je hebt nieuwe en oude modellen series. Er zijn ook veel te veel dingen die ermee samenhangen om het in een keer net zo goed te kunnen verklaren. Ik zou zeggen, lees wat reviews.
  • Dit zijn frequenties van de AMD serie:

1500 - 1.33 GHz
    1600 - 1.40 GHz
    1700 - 1.47 GHz
    1800 - 1.53 GHz
    1900 - 1.60 GHz
    2000 - 1.67 GHz
    2100 - 1.73 GHz
    2200 - 1.80 GHz
    2400 - 1.93 GHz
    2500 - 1.833 GHz
    2600 - 2.133 GHz
    2700 - 2.17 GHz
    2800 - 2.083 GHz
    3000 - 1.823/2.04/2.167 GHz
    3200 - 2.20/2.355 GHz

Maar ze presteren allemaal GELIJK aan de frequentie die ervoor staat.
    3000+ = dus 3,0 Ghz
    Dat zijn Athlon XP frequenties, en er missen er zelfs een paar.

Zie de link in mijn vorige post, daar staat alles wat je moet weten.
  • Bullshit ;}
  • Dit zijn frequenties van de AMD XP serie:

1500 - 1.33 GHz
    1600 - 1.40 GHz
    1700 - 1.47 GHz
    1800 - 1.53 GHz
    1900 - 1.60 GHz
    2000 - 1.67 GHz
    2100 - 1.73 GHz
    2200 - 1.80 GHz
    2400 - 1.93 GHz
    2500 - 1.833 GHz
    2600 - 2.133 GHz
    2700 - 2.17 GHz
    2800 - 2.083 GHz
    3000 - 1.823/2.04/2.167 GHz
    3200 - 2.20/2.355 GHz
  • oke bedankt voor jullie info nu snap ik er wat meer van
  • Als het eens zo makkelijk was …. :)

Het is net als auto's vergelijken, de 1 is beter hierin en de andere daarin.

Het best kijk je hier even:

http://www.tomshardware.com/cpu/20041221/index.html

Zoals je kunt zien verslaat je cpu soms de Pentium EE 3.73GHz, en wordt je verslagen door een Pentium 4 3GHz (nieuwe generatie, dat wel).
  • 3400+ Dat is een Socket 754 processor van 2,2 GHz, omdat het een oud model is moet je hem vergelijken met een oudere pentium 4, deze is vergelijkbaar met een pentium 4 3,2GHz/533MHz/1MB
    Als je em met een nieuwe vergelijkt dan is hij vergelijkbaar met een Pentium 4 2,8 GHz/800MHz/2MB
  • Ik heb een vraagje bij de pentium 4 serie wordt de "snelheid" met ghz aangegeven bij de athlon serie ook maar dan zijn ze minder hoog.

Ik heb nu dus een amd athlon 64 3400+ processor. En dan heb ik 1.8 ghz
    maar hoeveel ghz is dat ongeveer in vergelijking met pentium 4.
    (ik heb hem niet overgeclockt)

Ik heb echt bijna precies hetzelfde systeem als jij hebt en ik heb er totaal geen klachten over. Alle games kunnen zo ver mogelijk omhoog gezet worden en dan draait het nog vloeiend. Maar wat jij wil, twee zware applicaties tegelijk draaien, dat is iets wat met een Hyperthreading of Dual Core processor veel beter gaat. Ik weet niet of die P4 van je HT had, maar dat zou een hoop uit kunnen maken.

Laat ik Battlefield 2 als voorbeeld nemen. Het spel stottert als de nete in het begin, das meestal normaal, maar het blijft de hele game door gaan. Wel iets minder maar genoeg om me spel plezier te verpesten.

PC freezed altijd een paar keer ingame. mateloos irritant als je 4 seconde beelt stil staat maar de game gaat gewoon verder en lijkt niet alsof je versnelt.

Dus ja, ik word er persoonlijk gek van. En niemand weet waarom, zelfs niet op tweakers.net =\
  • Dan moet je ook geen conclusies trekken ;)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren