1. Anno 2070

Re: Anno 2070

Mooi klote, het bleek dus wel actie te wezen =( Mag nu weer gewoon volle pond betalen.
  • Mooi klote, het bleek dus wel actie te wezen =( Mag nu weer gewoon volle pond betalen.
  • Gelukkig kan ik nergens iets van actie vinden, dus snel maar is aanschaffen als ik 10 euro kan missen. Toch wel één van de goede games die ik nog mis in mijn collectie.
  • Nu al 9,99? Misschien dan toch maar eens kopen :P
  • heb de game laatst ook gekocht, op steam is de deluxe edition 54,95. Terwijl hij in de ubishop maar 9,99 is, en dan heb je ook de deluxe edition XD
  • Heb de demo ff gedownload. Is wel wat anders dan Anno de voorgaande Anno's. :P Wel heel tof, daar niet van. Kopen zal ik hem ooit nog wel is. ^^D
  • Erg verslavend idd. Heb nu wel wat moeite met de laatste missie. Een paar schepen bouwen kost echt veel resources waar niet zo makkelijk is aan te komen. Vooral niet omdat je nu toch al 2 enorme bevolkingsgroepen in stand moet houden.
  • Ik speel dit spel bewust heel weining, want zodra ik begin kom ik niet meer weg van me PC :). Reteverslavend en speelt lekker weg. Wat me ook verbaasde is dat er gewoon FB integratie e.d. in zit, wel geinig :-) .
  • Ah oke thanks. Is de campaign dan ook helemaal niet moeilijk of valt dat nog wel mee (of tegen hoe je het bekijkt)?
  • 1. De campaign is een grote tutorial.
    2. Yab.. Volg het verhaallijn.
  • Heb deze game recent aangeschaft. Dit is echter mijn eerste Anno game dus heb ik een paar vragen.

1. Waar kan ik het beste mee beginnen om dit spel te leren spelen? Gewoon de campaign of zijn er bepaalde tutorial missies?

2. Begrijp ik het verder goed dat de verschillende groeperingen in de campaign alleen te spelen zijn op verhaaltechnische volgorde. Oftewel eerst met Typhoon, daarna met de tech factie en op het laatst met de ECO factie?
  • Wie o wie kan mij vertellen hoe je kunt bouwen op een tweede eiland?

Een nieuwe warehouse neerzetten die uit mijn hoofd zo'n 2 tools en 3 building modules kost.
  • Volgens mij moet je eerst een warehouse neerzetten op dat eiland. Maar dat weet ik niet zeker want heb de game nog niet zo heel veel gespeeld. Ben alleen maar bezig met de campaign nu.

Moet zeggen dat ik de game tot nu toe best vet vind! Heb nog nooit een anno game gespeeld, maar ik vond de demo wel leuk en dus toch maar gehaald. Nog zeker geen spijt van!
  • Wie o wie kan mij vertellen hoe je kunt bouwen op een tweede eiland?
  • Vandaag de collectors edition bij de media markt gehaald voor 45 euro. Vond de demo wel leuk dus ik ben benieuwd!
  • Als Anno-fan moet ik eerlijk zeggen dat ik ook mijn bedenkingen had toen ik de eerste beelden zag. Anno was inderdaad een serie die zich normaal gesproken in het verleden afspeelde en dat deden ze ook heel goed. Dus ik moest even slikken toen ze voor dit deel naar de toekomst wilde gaan. Maar toen de demo eenmaal uit was, was ik verkocht. Ik heb toen gelijk de Collectors Edition besteld en speel het spel nu uren achter elkaar. Het is niet een standaard futuristische wereld die ze gecreëerd hebben en de authentieke Anno-elementen zijn gewoon weer terug te vinden, maar dan in een nieuw jasje. Ik vind het zeker geen stap achteruit maar een mooie stap vooruit.
  • Ik vind Anno 2070 echt een misstap, geef mij games in het verleden. Ik walg tegenwoordig dat alle games, van shooters tot strategie games mee moeten gaan in ''Moderne tijd afspelen''. Een paar games is goed maar waarom moet alles zich in CoD 4 stijl in het heden of de toekomst afspelen.

Als Anno zo doorgaat is het gauw over met die serie voor mij!

Je kan zeggen wat je wil, maar uit eindelijk hebben gekozen voor toekomst, maar niet zo overdreven als veel ontwikkelaars doen. Het idee is goed, het werkt ook goed uit. Het is niet dat je in eens overal futuristische mensen ziet rond lopen, lasers enz.

Het is gewoon huidige tijd met een vleugje toekomst er doorheen gebakken. Vooral de keuze tussen de twee 'facties' vind ik super. Ieder heeft zo zijn eigen speel stijl en eigen gebouwen/behoeftes. En dat maakt het er leuker op, dan is het niet altijd weer hetzelfde bouwen.
  • Tja en zo walg ik van alle games die zich in het verleden afspelen. Vind het juist heerlijk dat deze Anno zich in de toekomst afspeelt.

In welke tijd het zich ook afspeelt, deze Anno is een schitterende citybuilder.
  • Ik vind Anno 2070 echt een misstap, geef mij games in het verleden. Ik walg tegenwoordig dat alle games, van shooters tot strategie games mee moeten gaan in ''Moderne tijd afspelen''. Een paar games is goed maar waarom moet alles zich in CoD 4 stijl in het heden of de toekomst afspelen.

Als Anno zo doorgaat is het gauw over met die serie voor mij!
  • De ervaring die ik heb met de Anno reeks is dat het zeker een goede reeks is, maar dat er doorgaans minimale vernieuwing is in de delen. Nu moet je ook niet al te veel sleutelen aan een goed concept, maar ik vermaak me altijd nog prima met 1602 :P.
  • Het is idd een erg leuk spel geworden. In het begin heb je even het idee dat het te veel anno 1404 is, maar hoe verder je komt, hoe meer je beseft dat het spel veel dieper gaat. Ook de online interactieve mogelijkheden (stemmen voor fractie/elke dag nieuwe missie/om de maand nieuwe compaign) hebben mij positief verbaasd. Je bouwt nu een carrière op met nieuwe mogelijkheden.

Anno heeft het in principe altijd goed gedaan, vandaar dat ik zo verbaasd ben dat er nu amper nog aandacht aan besteed wordt. Je hoort vaker mensen zeggen dat strategie spellen schaars worden, maar hier is er toch 1 leuke bij gekomen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren