1. Barco RP 360 Simulator ( Gaming Simulator Of The Future?)

Re: Barco RP 360 Simulator ( Gaming Simulator Of The Future?)

Barco? Doe maar de groeten aan Jurgen DB van healthcare en merci voor het demo scherm :)
  • Barco? Doe maar de groeten aan Jurgen DB van healthcare en merci voor het demo scherm :)
  • Simulatoren zijn alleen leuk als simulator. Ik blijf er bij dat gaming iets compleet anders is. Op de website staat dan ook meteen dergelijke grootspraak waar ik zelf jeuk van krijg:

"Barco's RP-360 is a future-proof response to the ever-growing need for realism, with the most accurate image quality on the market today, and the only system to offer full 360° immersion with rear projection with superior design for better realism. Barco has no limitations on its technology and all types of games could be played on this simulator provided that that the industry players (EA, Activision, Ubisoft,…)"

- Geen enkel device is futureproof.
    - Wie heeft die realisme dan nodig? Wellicht in een serious gaming-setting of, weer, als simulator wat, weer, iets compleet anders raakt dan gaming. Eerder raakt het een klein facet aan van heel veel verschillende dingen die gaming leuk maken. Zoals het onderzoeken van onze eigen vindingrijkheid in Portal, of het creatief vormgeven in LittleBigPlanet, competitief gamen als Starcraft II of thrashtalken tijdens een willekeurige fighter.

Punt is, dat ik ook niet geloof in een vergrote immersie toevallig omdat om je heen beeld geprojecteerd wordt. Dergelijke dingen lijken leuk op papier maar volgens mij werkt het voorstellingsvermogen van mensen niet zo simpel. Ik bedoel, naar een platte TV kijken maakt ook dat ik niet meer op de omgeving gefixeerd ben. Wat is dan de meerwaarde om beeld om je heen? Zodat je niets mist van de game wanneer je je hoofd omdraait? Want zoals ik hierboven al duidelijk maakte geloof ik dat games veel meer bieden dan enkel een "virtuele wereld". Bij een goede game komt veel meer kijken, en wat jullie presenteren is eigenlijk de vorm, en niet het product.

Want dergelijke tech is natuurlijk maar de helft van het verhaal. Als er geen interessante software voor gemaakt wordt zit je lekker met je apparatuur. Dat is ook waarom ik niet snap waarom jullie denken dat er potentie in zit. En al helemaal niet wanneer jullie vlak daarvoor de prijzen uit de doeken hebben gedaan. Wat denk je, dat ontwikkelaars echt op ingewikkelde tech geënte games/simulaties/whatever gaan maken voor een systeem dat misschien 100 man op de wereld in huis heeft?
  • Beste gamers,

In het kader van een consultancy project als afstuderende studenten werden wij door Barco gevraagd om het marktpotentieel van hun flagshipsimulator, de RP-360, te onderzoeken in de gaming industrie van de toekomst.

Op dit moment levert Barco enkel de hardware (dus, "de bol";) zelf, en worden de simulatieprogramma's door externe developers ontwikkeld. Het spreekt voor zich dat als ook de gaming markt heil ziet in een dergelijke simulator, het de afzetmarkt voor Barco aanzienlijk vergroot. Doordat de simulator aanpasbaar is in grootte (en dus ook prijs) behoren gepersonaliseerde RP-360's zeker tot de mogelijkheden. Echter, aan het goedkoopste model (met 3 à 4 projectors) hangt een prijskaartje van €120 000 vast, terwijl de volledige, full-option RP-360 maar liefst €2 000 000 kost. Op dit hoort de RP-360 dan ook niet echt thuis op de particuliere/consumentenmarkt, tenzij je tot de happy few behoort.

Naar ons oordeel is er zeker potentieel voor een product van een dergelijke kwaliteit en met zo een aantrekkingskracht. Wij zouden echter graag weten wat jullie, die toch intensief met gaming en hardware bezig zijn, ervan vinden, en waar jullie denken dat de RP-360 haar potentieel maximaal kan worden benut. Misschien de Battlefield simulator als eind doel?

Op deze website vindt u iets meer informatie over het product: http://ultimate-gaming-simulator.webs.com/

Ik hoop alvast dat jullie jullie creatieve geesten even loslaten, het zou een enorme hulp zijn

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren