1. Beste Game van het decennium(2000-2009) allemaal Stemmen!!!

Re: Beste Game van het decennium(2000-2009) allemaal Stemmen!!!

Suikoden 2 is van 2000, dus geldig.
  • Suikoden 2 is van 2000, dus geldig.
  • Daar deed ik ook wel langer over omdat ik pas vanaf dat punt de gehele map ging ontrafelen, en naar iedere schat ging vissen. Al die geheime eilandjes bezoeken was opzich wel aardig.

Ik geloof dat ik alles in de game had gedaan, en een totaaltijd van een uur of 16 klokte. Sans rupee quest denk ik dat ik er in 14 uurtjes doorheen was geweest.
  • Ik vind die sfeer van Half-Life 2 perfect. Dat kan ik natuurlijk niet verklaren, want het is een gevoelsmatig iets. Vooral dat bos van Episode Two was geweldig!

De voiceacting en gezichtsuitdrukkingen zijn imo ook nog ongeëvenaard (muv Uncharted 2 misschien).
  • Slotje
    Ok.
  • Beetje laat no voor een topic van vorig jaar

Slotje
  • Wat blijkbaar zegt…
  • juisttt….. is dit niet al vaker gedaan?
    Voor mij is er geen beste game want genres vergelijken is appels met peren vergelijken :)
  • Zeker resident evil..
  • Wat mij vooral opvalt is dat het vier shooter achtige titels zijn.
    En dan vragen mensen zich af waarom er zoveel shooters gemaakt worden.

Onbegrijpelijk …
  • Fighting
    The King of Fighters Maximum Impact 2 PS2

Voetbal
    Virtua Striker 3 GC

Tennis
    Smash Court Pro Tournament 2 Ps2

Actie
    Dino Crisis PS1
    Metal Gear Solid Twin Snakes NGC
  • windwaker is de beste game van de afgelopen jaar aldus IG, Prima keuze jongens!

Slotje, eindelijk een resultaat wat gewoon klopt!!
  • Okami had moeten winnen.
  • Op basis van het overompel-effect tijdens launch heb ik mijn keuzes toen gemaakt. Deze is nog steeds Halo: Combat Evolved. De beste game van het rijtje vind ik Zelda: The Wind Waker.

Het decennia was toen ook al achter de rug, dus ik denk niet dat mensen hun mening hebben veranderd zullen hebben.
    Je had beter het 'top 10 of all time'-topic een kick kunnen geven. Daar zullen wel veel veranderingen zijn tov toen.
  • Ik sta nog steeds achter mijn keuzes. Ook het poll-spel waar ik om stemde (TWW) is het spel waar ik daaruit op zou stemmen.
    Mijn lijstje geeft heel duidelijk mijn voorkeur voor een melodramatisch verhaal aan en die voorkeur is eigenlijk niet veranderd in de tijd vanaf toen. 3 van mijn games kwamen echter uit 2003, en de nieuwste was uit 2008, dus misschien ben ik niet de persoon die bedoeld wordt in je post (ik speelde ze wel later, maar sowieso voor 2008).
  • Wat mij vooral opvalt is dat het vier shooter achtige titels zijn.
    Die vallen voor mij automatisch al af.
    Oblivion was leuk maar niet geweldig imo, dus blijft Zelda over.
    Echter 3D Zelda's hebben mij altijd minder kunnen bekoren dan de 2D delen.
    Je zou bijna zeggen dat het voor mij een klote decennium was om te gamen. :lol:
  • Misschien is een kick wel handig. Ben benieuwd hoe mensen hier een jaar later tegenaan kijken. Dit lijstje stond wel erg vol met toen vers in het geheugen liggende Q3/4 2008 en 2009 titels.
  • Daar deed ik ook wel langer over omdat ik pas vanaf dat punt de gehele map ging ontrafelen, en naar iedere schat ging vissen. Al die geheime eilandjes bezoeken was opzich wel aardig.

Ik geloof dat ik alles in de game had gedaan, en een totaaltijd van een uur of 16 klokte. Sans rupee quest denk ik dat ik er in 14 uurtjes doorheen was geweest.
    16 uur :? Of ik ben erg traag of jij bent er doorheen gesjeesd. Wetende dat wanneer ik een game heb uitgespeeld niet meer terug ga voor de extra's moet ik toegeven dat ik The Wind Waker echt helemaal heb uitgekamt. Ik wilde gewoon niet dat het ophield zo prachtig was het.
  • 1. Uncharted 2 among thieves
    2. legend of zelda ocarina of time
    3. Demon's souls
    4. Shadow of the collossus
    5. Metal slug 1
  • Ik vind Wind Waker echt een geweldig spel, maar door die triforcequest verdiend het spel het niet om te winnen vind ik. Dat was echt een grote domper zeg.

Die Triforce quest duurde misschien een klein uurtje. Wat is dat nou op +-30 uur? Tenzij je meteen gefocusd was op Ganons val en de neven activiteiten oversloeg, dan had je idd nog een hoop te doen aan het 'eind'.

Klein uurtje? Bij mij wel stukken langer :P En dan moest je ook nog eens enorm veel rupies verzamelen.

Verder een zeer goed spel, maar ik had liever die extra dungeons gehad. Ook die quest wat meer verspreid over het spel ofzo, want het ontdekken van de eilanden was wel erg leuk!
  • Bovendien zijn sportspellen per definitie vrij inwisselbaar, er komt namelijk elk jaar een geupdate versie uit qua speler namen en graphics. Qua gameplay wordt het hier en daar gefinetuned, maar de regels/doel van het spel, de setting, het realistisme, het verhaal (rofl) en de algehele spelbeleving zullen nooit echt kunnen veranderen.

Games in top 10's zijn over het algemeen nu nog een genot om te spelen en over 10 jaar waarschijnlijk ook nog, terwijl een footie van tien jaar geleden (op nostalgie gronden na) duidelijk inferieur is aan een footie van nu. Wil een Fifa zich echt nestellen in decenium lijstjes dan moet het echt over de serie zelf gaan ipv een enkel spel binnen de serie denk ik. Racers en Fighters hebben trouwens tot op een zekere hoogte hetzelfde probleem, maar die kunnen iig nog wat tweaken met de setting en het realisme.

Dit topic is gesloten. Er kan niet meer gereageerd worden.