1. Beste X360-games 2010

Re: Beste X360-games 2010

TOP 3

1. Mass Effect 2

Het importeren van "mijn" Shepard uit deel 1 was een unieke ervaring, het voelde alsof het hoofdpersonage een goede vriend was die ik een tijd lang niet had gezien. Daarnaast zat de game gewoon geweldig in elkaar. Het universum voelde vele malen levendiger dan in deel 1 en de interactie met NPC's voelde ook veel beter aan. Vier playthroughs inmiddels voltooid, allemaal voortgekomen uit playthroughs van het eerste deel. Dat alleen zegt al heel wat over de kwaliteit van deze serie.

2. Red Dead Redemption
Een applaus voor Rockstar dat ze deze keer de drukke straten van Liberty City voor de setting in Red Dead Redemption hebben geruild. De game ademt sfeer, gameplay blijft boeiend en het verhaal is super. Met Undead Nightmare hebben ze bovendien de beste singleplayer-DLC ooit gecreëerd.

3. Halo Reach
Bungie verlaat de Halo-franchise (voorlopig?) met een knal. De klassieke Halo-formule is in Reach bijna helemaal contact gebleven, maar toch zijn er genoeg toevoegingen en tweaks gemaakt om van een compleet nieuwe game te spreken. Het singleplayer-avontuur is naar mijn mening de beste sinds Combat Evolved en de multiplayer is dit keer spot-on. Het scala aan mogelijkheden met de Forge en gametypes zorgt ervoor dat ik me nog lang niet zal vervelen met de multiplayer.

Natuurlijk zijn er ook nog een hoop andere games waarmee ik me heb vermaakt dit jaar, zo gaf Alan Wake me de rillingen, AC: Brotherhood liet me Rome op een totaal andere wijze beleven en Fifa 11 zorgde voor heel wat spannende potjes foesball tussen mij en mijn vrienden.
Arcade toppers:
Ilomilo, Super Meat Boy en Limbo.
  • TOP 3

1. Mass Effect 2

Het importeren van "mijn" Shepard uit deel 1 was een unieke ervaring, het voelde alsof het hoofdpersonage een goede vriend was die ik een tijd lang niet had gezien. Daarnaast zat de game gewoon geweldig in elkaar. Het universum voelde vele malen levendiger dan in deel 1 en de interactie met NPC's voelde ook veel beter aan. Vier playthroughs inmiddels voltooid, allemaal voortgekomen uit playthroughs van het eerste deel. Dat alleen zegt al heel wat over de kwaliteit van deze serie.

2. Red Dead Redemption
    Een applaus voor Rockstar dat ze deze keer de drukke straten van Liberty City voor de setting in Red Dead Redemption hebben geruild. De game ademt sfeer, gameplay blijft boeiend en het verhaal is super. Met Undead Nightmare hebben ze bovendien de beste singleplayer-DLC ooit gecreëerd.

3. Halo Reach
    Bungie verlaat de Halo-franchise (voorlopig?) met een knal. De klassieke Halo-formule is in Reach bijna helemaal contact gebleven, maar toch zijn er genoeg toevoegingen en tweaks gemaakt om van een compleet nieuwe game te spreken. Het singleplayer-avontuur is naar mijn mening de beste sinds Combat Evolved en de multiplayer is dit keer spot-on. Het scala aan mogelijkheden met de Forge en gametypes zorgt ervoor dat ik me nog lang niet zal vervelen met de multiplayer.

Natuurlijk zijn er ook nog een hoop andere games waarmee ik me heb vermaakt dit jaar, zo gaf Alan Wake me de rillingen, AC: Brotherhood liet me Rome op een totaal andere wijze beleven en Fifa 11 zorgde voor heel wat spannende potjes foesball tussen mij en mijn vrienden.
    Arcade toppers:
    Ilomilo, Super Meat Boy en Limbo.
  • Alan Wake

Verder kapot gespeeld:
    Scott Pilgrim vs. the World: the Video Game

Heb ik liggen maar moet ik nog spelen:
    Mass Effect 2
  • Echte must-haves van dit jaar voor de 360 waren:

- Bayonetta Ik zou het bijna vergeten maar deze game kwam ook gewoon uit in 2010 en zette de nieuwe standaard voor actie hack&slashers! Wat een fantastisch vechtsysteem heeft deze game. Heb ontzettend genoten van Bayonetta en ik hoop dat er gauw een deel2 komt. Maakt me niet uit wat het wordt, sequel of prequal of ander personage als het vechtsysteem maar weer net zo goed wordt. Enige nadeel van deze game is dat het moeilijk voor mij is om andere "mindere" hack&slashers nog te spelen. :P

- Red Dead Redemption Wat een ongelovelijk vette game was dit. Geweldig verhaal, geweldige gameplay. Echt heerlijk, heb deze game met plezier gespeeld.

- Super Meat Boy & Limbo Ik zet ze even bij elkaar omdat het beide arcade games zijn. Maar wel twee gigantische toppers! Dit waren in mijn ogen de beste arcade games van dit jaar en staan in mijn alltime arcade top5. Zo horen arcade games te zijn!!

- Fifa 11 Deze mag natuurlijk niet ontbreken. Een verbetering van fifa 10 en daarom nog steeds de beste footie!

- Call of Duty: Black Ops Misschien wat cheap, maar deze game is een waardig vervolg op Cod4. Het misbaksel MW2 ben ik helemaal vergeten door BO. MP is een verademing!!

wellicht later meer…
  • Dit waren voor mij zowat de must-buys dit jaar voor de 360:
    Red Dead Redemption: Immense free roam game, goed opgevulde geslaagde wereld. Memorabele personages, coole quest line, goed verhaal en zelfs een degelijke multiplayer. Beste western game ooit, nog beter wanneer je Ennio Morricone soundtracks op de achtergrond laat afspelen. Een buiging voor Rockstar is op zijn plaats.
    Limbo en Super Meat Boy: Twee arcade games die innovatief en origineel uit de hoek komen. Limbo moet het vooral hebben van de bijzondere sfeer en de ingenieuze puzzels. Super Meat Boy daagt je uit, met erg uitdagende platform puzzels.

Wellicht horen ook Assassin's Creed: Brotherhood en Mass Effect 2 in deze lijst thuis, heb deze games niet gespeeld, dus kan niet echt oordelen. Halo Reach, Mafia 2, Splinter Cell en Black Ops zijn voor mij geen must plays.
  • - Fallout: New Vegas
    - Assassin's Creed: Brotherhood
    - Battlefield: Bad Company 2
    - FIFA 11
    - Red Dead Redemption
    - Mafia II
    - Halo: Reach
    - Skate 3

Ik kan niet beoordelen welke op de eerste en laatste plek staan, want ik vind al deze games gewoon erg goed. :D
  • Toppers van het jaar
    1 - Mass Effect 2
    Briljant vervolg, goed verhaal, snellere gameplay.
    The Empire strikes back onder de videogames :D

2 - NBA2K11
    Veruit de beste sportgame dit jaar. Air Jordan _O_

3 - Splinter Cell Conviction
    Geweldige actie game met toffe co-op.Wel jammer dat Spies vs Mercs er niet meer in zit.

4 - Red Dead Redemption
    Briljante sandbox game in een briljante setting. Ook flink wat tijd in de MP gestoken.

Tegenvaller van het jaar
    Fifa 11
    Vooral zeer teleurgesteld in de online support van EA. Hoe kan je clubsmode zo releasen? Schaam je EA!
  • 1. Red Dead Redemption
    Rockstar's meest atmosferische game: met Red Dead Redemption heeft Rockstar één van de meest indrukwekkende open werelden gemaakt die ik ooit in een game heb gezien. De game is een lofzang voor zowel het Western-genre als het verloren Amerikaanse uitgestrekte landschap. Met een torenhoge productiewaarde - aan alles is te zien dat Rockstar veel tijd en zweet in deze game hebben gestopt - krijg je meer dan genoeg entertainment voor je geld. De enige minpunten: vergeleken met GTA IV vind je niet zoveel innovatie, de game had wel iets langer mogen zijn en het verhaal heeft niet de emotionele lading van de Ennio Morricone-films.

2. Halo: Reach
    Een game met een multiplayer waar je heel wat uren in kunt steken en heel wat uren aan kunt vermaken. Alleen jammer dat Halo 3 beter is.

3. Alan Wake
    Een verdomd goede survival-horror thriller.

4. Assassin's Creed: Brotherhood
    Assassin's Creed II, maar dan op veel punten verbeterd. Zeer vermakelijke singleplayer.

5. Fifa 11
    Ik vind het moeilijk te zeggen of hij beter is dan Fifa 10, maar het staat in ieder geval vast dat ik vanaf oktober dit jaar heel wat uren met deze game heb vermaakt.
  • Mass Effect 2:
    Goed verhaal, goede personages, goede gameplay, de vetste Dlc die ik ooit heb gespeeld. Need i say more?

Halo: Reach:
    Een waardige laatste Halo game van Bungie, de singleplayer was vet, maar de multiplayer is het echte hoogtepunt van deze game, op dit vlak doet het naar mijn mening dan ook niks fout.

Fable 3:
    Hoewel de game verre van perfect is, heb ik er al flink wat tijd in gestoken. mede door de simpele, maar verslavende combat, korte, maar veel aanwezige quests en de grote mate aan morele keuzes.
  • Ik heb alleen games die ik zelf heb genoteerd, hoewel ik andere games ook zeker must-have's vindt (Alan Wake bijv.)

Battlefield Bad Company 2 - Chaos op het slagveld met helicopters, tanks, jeeps, quads en teamwork. Bergen wapens en attachments om vrij te spelen, goede support in de vorm van veel gratis maps, de multiplayer is fantastisch! Imo beter dan welke Halo of Cod dan ook. De singleplayer is ook vet, maar daar moet je dit spel niet voor kopen.

Mass Effect 2 - BioWare's vervolg op het eerste briljante deel, doet net alles wat beter en sleept je mee in het verhaal. Nooit saai om te spelen, mede door awesome DLC die er is uitgebracht.

Red Dead Redemption - Simpel, western + Rockstar = win. Intrigerend verhaal, sterke gameplay en de sfeer is ongekend. Wederom een game met goede DLC support, iets wat niet onderschat kan worden (niet van die DLC die er eerst wel in de game zou zitten maar er later is uitgeslopt :S).

Halo:Reach - Epische singleplayer, net zo vette multiplayer. Hoewel ik BC2 liever speel, is dit een game die je als trotse 360-beziiter en shooterfan echt moet hebben.

FIFA 11 - De footy van 2010 voor de voetballiefhebbers. Met het nieuwe tackle- en pass systeem en stuk uitdagender dan FIFA 09 (laatste die ik heb gespeeld) en de nieuwe manager-modes zijn goed uitgewerkt. Erg sfeervol en wordt nooit saai.

Fallout: New Vegas - Erg sfeervolle RP-shooter met goede uitgewerkte side-quests en enkele mooie verbeteringen ten opzichte van Fallout 3 (iron sights, "squad" commands). Een game die vele uren van je tijd zal opslokken, maar soms ook kan irriteren door de bugs.

• Laat je lijst(je) zien met al dan niet wat tekst en uitleg erbij.
  • BF:BC2 op numero uno, sowiezo. Meeste uren ingestoken. Een goede 2de plek voor RDR. Door het ontbreken van een epische soundtrack loopt ie toch echt met zilver weg. Gedeelde 3de plaats voor Halo: Reach en CoD:BO.

Ik moet Mass Effect 2 en Bayonetta echt nog ff snel op de kop weten te tikken… Alan Wake ook trouwens.
  • Alan Wake, RDR, Mafia II :).
  • 1. Battlefield Bad Company 2
    2. Red Dead Redemption
    3. Assassins Creed Brotherhood

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren