1. bill s.978 = einde videogames-media?

Re: bill s.978 = einde videogames-media?

Volgens mij moet je op dit moment ook toestemming hebben van developers om video's online te zetten (daar vraagt Youtube wel om bij het uploaden van een video), maar de meeste developers vinden het geen enkel probleem omdat het reclame is. Weet dus niet of de invoering van deze wet een verschil zou maken.
  • Volgens mij moet je op dit moment ook toestemming hebben van developers om video's online te zetten (daar vraagt Youtube wel om bij het uploaden van een video), maar de meeste developers vinden het geen enkel probleem omdat het reclame is. Weet dus niet of de invoering van deze wet een verschil zou maken.
  • Van films en muziek zou ik het nog begrijpelijk vinden dat het illegaal is; je kan niet zeggen dat je met anderen shared hoe goed je wel een bepaalde film uitkijkt of naar een plaat luistert.

Hiermee ben ik het helemaal eens. Al er iets is wat een site als IG doet, is het een relatief objectief oordeel geven over hoe goed/slecht een spel is en die kennis aan de wereld aanbieden. Ik denk zelfs dat ik op basis van reviews (zij het van IG, zij het van elders) netto meer spellen wel dan niet gekocht heb, zodat je een reviewsite als gratis reclame mag bestempelen. Ze zouden wel gek zijn om het te verbieden :P
    Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat iemand een Frans Bauer-forum sluit als het louter gebruikt wordt om zijn nieuwste cd's en dvd's te bediscussiëren en om anderen erop te attenderen dat zijn nieuwste album in de winkel ligt.
  • Ik vind het zo asosial dat ik bij mensen rijen kopies zie liggen van films dvds
    Goed en ik ben tegen ik heb het wel gedaan toch tegen

Van de filmpjes van Videogames zijn handig als u niet weet hoe verder.

Men kan ook papieren downloaden voor gameplay zoal vroeger op websites
  • velen hebben ongetwijfeld al gehoord en/of gelezen over de bewuste wetsvoorstel "s.978" in de VS: deze zou het strafbaar maken (tot 5jr. gevangenisstraffen) voor het online zetten van copyrighted content. Naast films en muziek, vallen hieronder dus ook videogames (reviews, previews, walkthroughs, trailers, …).

Dit zou betekenen dat 50%-60% van alle Youtube video's illegaal zouden zijn.

Ongetwijfeld zitten hier ook velen die hun eigen gameplays, walkthroughs, bossfights, … op Youtube zetten. Hoe zit het hiermee feitelijk? Is dit illegaal? Van films en muziek zou ik het nog begrijpelijk vinden dat het illegaal is; je kan niet zeggen dat je met anderen shared hoe goed je wel een bepaalde film uitkijkt of naar een plaat luistert.

Maar van videogames? Je eigen achievements & walkthroughs delen op Youtube … kan toch niet illegaal/strafbaar zijn?

Ik vind juist dat het een ideale en gratis manier is voor developpers om reclame te maken voor hun games. Voor ik een game koop, check ik eerst wat footage van particulieren…

Wat denken jullie hiervan?
    Hierover meer uitleg http://www.youtube.com/watch?v=hytigOSjJxc

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren